NL4: 2pair na flop

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ik check vanaf de BB. Krijg 2pair met de flop en shove na wat reraises. Verlies totaal uit het oog dat hier een drawy board ligt. Dus.......was een fold hier beter geweest???

OnGame - $0.04 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $4.70
      Hero (BB): $8.55
      UTG: $4.26
      UTG+1: $5.00
      MP: $4.16
      CO: $4.23
      BTN: $2.28

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has J:heart: 9:club:

fold, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.02, Hero checks

Flop: ($0.08, 2 players) J:diamond: Q:diamond: 9:heart:
      SB bets $0.08, Hero raises to $0.26, SB raises to $0.68, Hero raises to $1.10, SB raises to $2.84, Hero raises to $8.51 and is all-in, SB calls $1.82 and is all-in
  • 7 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ik ga daar ook wel broke.
      Normaal gezien maak ik jouw raise naar 1.1 wel groter as in iets van 1.8$-1.9$.

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Er wordt wel vaak gezegd "never go broke in an unraised pot"... en ik denk dat ik me daar wel zou aan houden in deze situatie.

Ik ga er even vanuit dat de SB redelijk passief is, aangezien hij de sb gewoon complete.

Met welke handen gaat hij je flopraise reraisen? En hoe doet je J9 het tegen die range? Als ik hier QJ zou hebben, dan vind ik het wel kunnen, maar met bottom two pair vind ik het iets te enthousiast.

Ik zie hem hier eigenlijk geen draw zo agressief spelen, dus die haal ik in principe uit zijn range. Wat dan nog overblijft zijn hogere two pairs en een straight...

Mocht je reads hebben dat hij agressief is en je denkt dat hij hier ook broke gaat met een draw, dan is dit wel ok, maar ik denk niet dat dat hier het geval is.

Ik laat deze wel nog even openstaan voor de andere judges, aangezien ik vaak toch wat tighter denk :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Er wordt wel vaak gezegd "never go broke in an unraised pot"... en ik denk dat ik me daar wel zou aan houden in deze situatie.

Ik ga er even vanuit dat de SB redelijk passief is, aangezien hij de sb gewoon complete.

Met welke handen gaat hij je flopraise reraisen? En hoe doet je J9 het tegen die range? Als ik hier QJ zou hebben, dan vind ik het wel kunnen, maar met bottom two pair vind ik het iets te enthousiast.

Ik zie hem hier eigenlijk geen draw zo agressief spelen, dus die haal ik in principe uit zijn range. Wat dan nog overblijft zijn hogere two pairs en een straight...

Mocht je reads hebben dat hij agressief is en je denkt dat hij hier ook broke gaat met een draw, dan is dit wel ok, maar ik denk niet dat dat hier het geval is.

Ik laat deze wel nog even openstaan voor de andere judges, aangezien ik vaak toch wat tighter denk :)
      Mss redelijk rare vraag, maar je denkt dus idd ook niet dat hij dit met 10Q zo zou spelen of 10J aangezien hij liever niet wil beslissingen maken op volgende straten doordat hij redelijk aan het drawen is en zijn pairtje nog overschat?

Want tbh zie ik soms wel zo'n gevallen... en al zeker op lagere limieten. Nu zijn dat wel meestal de spelers die na jouw raise shoven ipv nog redelijke sizing eruit te halen, maar toch?

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      "never go broke in an unraised pot"...

Dat is anders niet wat ze mij hebben aangeraden op dit forum, had toen ook bottom 2 pair:
      lucky hit vanuit BB

Al ben ik het met je eens, Darko, ik zie niet veel handen die je callen als je hier broke gaat met bottom dubbel pair, maar denk dat de andere judges er anders over denken. Wryzeth raadde bet/broke aan bij mij...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      "never go broke in an unraised pot"...

Dat is anders niet wat ze mij hebben aangeraden op dit forum, had toen ook bottom 2 pair:
      lucky hit vanuit BB

Al ben ik het met je eens, Darko, ik zie niet veel handen die je callen als je hier broke gaat met bottom dubbel pair, maar denk dat de andere judges er anders over denken. Wryzeth raadde bet/broke aan bij mij...
      Different board different story
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ja, dat is inderdaad niet helemaal vergelijkbaar.

Je moet die regel van "never go broke in an unraised pot" ook niet té letterlijk nemen he. Je moet gewoon niet broke gaan met een TPTK in zo een pot en je hand moet gewoon wat sterker zijn dan in een 3bet pot.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nou ja, dat is dus afhankelijk van Villain he. Ik heb in mijn redenering meegenomen dat hij hier niet zomaar broke gaat met een OESD + hit.

Het kán natuurlijk wel, maar een Villain die de SB complete is al niet superaggro denk ik...dus ik betwijfel of hij dan postflop agressief speelt.