NL6 - valuemaximalisatie met geflopte FH

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ok, een interessante hand hier waar ik altijd moeite mee heb: je flopt de nuts (of 2nd nuts in dit geval) en hoeft je gedurende de rest van de hand alleen nog maar af te vragen: 'Hoe haal ik hier winst uit?'

Pacific, $0.03/$0.06 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

Hero (MP3): $6 (100 bb)
      CO: $16.31 (271.8 bb)
      BTN: $11.86 (197.7 bb)
      SB: $3.85 (64.2 bb)
      BB: $5.91 (98.5 bb)
      UTG+1: $1.68 (28 bb)
      UTG+2: $6.45 (107.5 bb)
      MP1: $6.80 (113.3 bb)
      MP2: $4.32 (72 bb)

Preflop: Hero is MP3 with 2 2
      UTG+1 calls $0.06, 3 folds, Hero raises to $0.30, 4 folds, UTG+1 calls $0.24

Preflop isoleer ik met de overweging dat UTG een vis is (unknown feitelijk, maar hij speelt over 8 handen 88/0 en limpt, dus vis) en ik dus vrij vaak voor zal staan, en de blinds beide vrij tight zijn. Wat tegen een raise zou kunnen pleiten is het feit dat CO en BU resp. 27/8 en 23/7 spelen en de kans dat zij callen is dus redelijk aanwezig en dan moet ik vaak een lastige hand OOP spelen. Hoe dan ook, UTG callt.

Flop: ($0.69) 2 8 8 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero ???

Hoe gaan we deze hand spelen tegen een unknown? Bet, bet, bet? Of anders?
  • 8 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      en ik dus vrij vaak voor zal staan
      met 22 sta je NOOIT echt voor. max 52% en tegen 2X heb je 65%... ok dan wel :) maar dat terzijde.

maar dan de flop. je wilt op de river allin komen, lukt dit met check?
      zo ja: dan kun je op zicht best een keer checken.
      nee:dan bet.

villain zit hier met 1.38 behind.
      als je checked en je bet op de turn $0,55 heeft ie nog $0,83 over... easy bet op de river omdat de pot dan $2,48 is.

Ik zou hier dus checken. hit ie zijn 6 outer (2 overcards) dan heeft vis mazzel.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ja okay, die redenering klopt inderdaad niet. Wat wil je dan sowieso preflop doen? Altijd meelimpen met 22 of toch raisen om de pot preflop op te pakken?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      en ik dus vrij vaak voor zal staan
      met 22 sta je NOOIT echt voor. max 52% en tegen 2X heb je 65%... ok dan wel :) maar dat terzijde.

maar dan de flop. je wilt op de river allin komen, lukt dit met check?
      zo ja: dan kun je op zicht best een keer checken.
      nee:dan bet.

villain zit hier met 1.38 behind.
      als je checked en je bet op de turn $0,55 heeft ie nog $0,83 over... easy bet op de river omdat de pot dan $2,48 is.

Ik zou hier dus checken. hit ie zijn 6 outer (2 overcards) dan heeft vis mazzel.
      Denk dat je tegen een vis het meer % van de keren erin gaat krijgen als je flop bet en turn shoved... Nu is villain heel erg smallstacked en kan je dus idd wel behind checken, maar over het algemeen bet ik toch gewoon flop uit. Al is het maar om je range uit te balanceren want daar ga je 99-AA zowiezo ook gaan betten (niet dat dit uitmaakt op NL6 maar toch :p)
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      tuurlijk isoleer ik. vaak zat pak je oip de flop de pot op tegen fit or fold fishes

@Xenophon: NL6 en ranges balanceren? serieus?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      tuurlijk isoleer ik. vaak zat pak je oip de flop de pot op tegen fit or fold fishes

@Xenophon: NL6 en ranges balanceren? serieus?
      Read last line please :'( "(niet dat dit uitmaakt op NL6 maar toch :p)"
      Ik duidde hier gewoon op het feit dat ik tegen iemand met zelfs nog maar een halfstack daar de flop zowiezo ga betten. Want je bet daar ook met hogere pairs en je wilt gewoon dat villain je callt met alle trash in zijn range omdat hij niet geloofd dat je een 8 hebt ;)

Xeno
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      sorry.. ik was na het woord balanceren van mijn stoel gedonderd. :)
      zit overigens wel wat in... op de river hebben ze niks meer om te drawen.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      sorry.. ik was na het woord balanceren van mijn stoel gedonderd. :)
      zit overigens wel wat in... op de river hebben ze niks meer om te drawen.
      Haha, geen probleem!
      Het prachtige aan de fishmind is 'Another street = hope'... Dus bet ik liever vaak vroeg in de hand, ze betalen je toch wel af en dan krijg je het erin met de beste hand en kan je nog ff in de chat 'nh' zeggen en volgende keer gewoon weer ownen ;)

Vaak is het ook wat thinline vinden tussen wat nog kan tegen een 'fish' en wat gewoon retarded is, heb het daar ook niet makkelijk mee.

Xeno
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Dat is inderdaad lastig, maar er is hieronder al heel wat gezegd waar ik me bij kan aansluiten.

Tegen een fish zou ik hier gewoon bet/bet/bet spelen. Slowplayen is zonde aangezien je dan geen potje bouwt. Ik zou gewoon proberen hem op de turn all-in te zetten zodat hij nog zijn :heart: draws callt. Je moet eigenlijk toch altijd wel hopen dat ze iets hebben gehit.

Als de fish erg agressief is dan kan je wel checken en hopen dat hij gaat bluffen, maar een 88/0 fish zal eerder callen ipv bluffen.