NL6: topset KK beschermen?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.03/$0.06 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $10.34 (172.3 bb)
      SB: $6.42 (107 bb)
      BB: $5.63 (93.8 bb)
      UTG+2: $3.60 (60 bb)
      MP1: $7.63 (127.2 bb)
      MP2: $7.53 (125.5 bb)
      Hero (MP3): $6.70 (111.7 bb)
      CO: $6.06 (101 bb)

Preflop: Hero is MP3 with K K
      UTG+2 posts BB OOP, UTG+2 checks, MP1 folds, MP2 raises to $0.24, Hero raises to $0.78, 5 folds, MP2 calls $0.54

Flop: ($1.71) J Q K (2 players)
      MP2 checks, Hero ???

-----

Villain is een weaktight speler met stats 16/5/1.8/800 VPIP/PFR/AF/hands

Het enige dat mij hier verslaat is AT. Wat ik hier dus wil doen is value krijgen, maar ook beschermen tegen een eventuele A of T op de turn.

Dus, wat doe ik? Kan ik hier redelijk veilig slowplayen? En zo ja, wil ik dat überhaupt wel?
      Als ik cbet, hoe groot moet ik mijn bet dan maken?

En tot slot: van welke stats van villain laat ik dit afhangen? Zijn fold to flop cbet? Andere stats?

EDIT: Ik heb nog even naar zijn 3bet callingrange gekeken. Hij foldt 57% tegen een 3bet en 4bet tot nu toe nog nooit. Als ik puur mathematisch ernaar kijk, moet ik van zijn 5% PFR dus de top 43% nemen waarmee hij doorspeelt, dus laten we zeggen de helft. De range waarop ik hem op de flop dus kan zetten is zo ongeveer JJ+ en AK, of 99+. Zoiets.
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik kies er hier wel voor om te betten voor value (rond de 1,25$ ?). door het callen van je 3bet wordt zijn range al relatief klein. als je inderdaad de helft neemt dan zal zijn range inderdaad vaak bestaan uit handjes als jj+ en ak

op deze flop heeft hij dus redelijk vaak gehit (setje js, setje qs , ak en wellicht ook 1010 met een SD?) en als je hier bet denk ik dat villian je dan ook vaak wel zal callen, wellicht zelfs wel check-raisen. je hebt hier de beste hand, dus ik wil hier de pot vergroten en geld halen uit lagere sets, top pair (ak) en eventueel uit draws. als je hier op de flop al bet gaat het geld ook makkelijker naar het midden..

heeft villian een hele hoge fold to c-bet dan zou je ook nog kunnen overwegen om te checken en pas op de turn uit te betten, maar omdat er toch nog wel wat kaarten zijn op de turn die je niet wilt zien (geen 10, geen A en wellicht ook geen 9 (bij 1010) ), bet ik hier op de flop al uit..
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Quasi elke hand wat je 3bet callt preflop heeft daar iets gehit.
      Daar ga ik voor stevige protection en bet dus 1.5-1.6 en op elke raise van villain shove ik.
      Je gaat daar vaak in een lastig parket komen als de turn A of 10 komt (A nu wel al wat minder omdat 10x minder in zijn range zit tenzij hij daar op de flop 1010 chaset).
      En als je A10 in zijn range stopt (wat je na zijn preflop call wel kan uitsluiten), moet je altijd denken aan de vele outs die jouw nog FH kunnen bezorgen, dat maakt een shove op de flop dus zeker oké.
      Op dit soort boards mag je nooit imo je set gaan slowplayen, hij is gewoon té kwetsbaar en er zijn wat handen die je actie en je confidence over je hand kunnen killen. Gewoon erin krijgen met de beste hand tegen een lower set of een pair + flushdraw :) En aangezien villain zo weinig fold op 3bets preflop door zijn sterke openingrange gaat hij daar weinig afstand doen van zijn hand. Daar wil je gewoon all in komen en zo snel mogelijk.

Xeno
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Quasi elke hand wat je 3bet callt preflop heeft daar iets gehit.
      Daar ga ik voor stevige protection en bet dus 1.5-1.6 en op elke raise van villain shove ik.
      Je gaat daar vaak in een lastig parket komen als de turn A of 10 komt (A nu wel al wat minder omdat 10x minder in zijn range zit tenzij hij daar op de flop 1010 chaset).
      En als je A10 in zijn range stopt (wat je na zijn preflop call wel kan uitsluiten), moet je altijd denken aan de vele outs die jouw nog FH kunnen bezorgen, dat maakt een shove op de flop dus zeker oké.
      Op dit soort boards mag je nooit imo je set gaan slowplayen, hij is gewoon té kwetsbaar en er zijn wat handen die je actie en je confidence over je hand kunnen killen. Gewoon erin krijgen met de beste hand tegen een lower set of een pair + flushdraw :) En aangezien villain zo weinig fold op 3bets preflop door zijn sterke openingrange gaat hij daar weinig afstand doen van zijn hand. Daar wil je gewoon all in komen en zo snel mogelijk.

Xeno
      Goed bezig Xeno!!

Als je zou slowplayen dan doe je dat vooral omdat je villain de kans wil geven om te hitten. Nu is de kans dat Villain hier nog iets nuttigs hit, erg klein. Bijna alles waarmee hij preflop callt, zoals Xenophon ook aangeeft, heeft hier wel iets gehit. Ik zou hier dus ook gewoon doorbetten en proberen zo snel mogelijk all-in te raken.