11$ 33 BU vs CO open

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 11 Tournament, 150/300 Blinds 25 Ante (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t18875)
      BB (t3975)
      UTG (t24020)
      UTG+1 (t5950)
      MP1 (t7417)
      MP2 (t15386)
      CO (t41991)
      Hero (Button) (t8384)

Hero's M: 12.90

Preflop: Hero is Button with 3, 3
      4 folds, CO bets t750, Hero ?
      Total pot: t2150

Lijkt me wel goede spot om te resteal shoven right? Aangezien hij dit hier met zo'n wijde range doet en ik aardig wat op kan pakken.
  • 7 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ik fold omdat ik 28 BB gewoon teveel vind om hier te pushen.
      Grootste deel van je range zou je hier gewoon 3betten voor value, en als je de top van je restealrange hier wegneemt, en alleen de bottom van die range zou pushen, doet hij het met een boel handen vrij goed tegen die bottomrange, als je dan ook nog ziet dat hij een huge stack heeft en dus makkelijker kan afcallen, lijkt me dit een fold.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Zit hier idd net iets te diep om te restealen met de bottom van me range, thanks voor je uitleg
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Hmmm... het hangt een beetje van de speler af maar ik wil hier nog wel eens flatten (onafhankelijk welke hand ik heb) en postflop de pot oppakken zonder showdown. Vind 28bb lastig spelen en zal er alles aan doen om chips bij elkaar te sprokkelen; dat gaat nu eenmaal het makkelijkste op de BU. Nadeel is wel wat bobm78 zegt dat ie een big stack heeft.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Als het een turbo is en/of de blinds snel naar 200/400 gaan denk ik dat je hier wel winstgevend kan repushen :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ik denk dat ik de push leuker vind als de bb niet zo short is. Want het kan zijn dat hij wat tighter opent omdat de bb zo short is en wss veel gaat pushen. En dat de bb jou shove ook wat sneller gaat callen.

Ik weet niet of het zo profitabel is om het met zoveel bb te doen. Ik denk dat je mss zelfs klein kan 3betten en folden op een shove.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      28bb is nu ook weer niet zo heel veel.
      Ik denk dat je met een pp altijd wel safe zit om dan te gaan reshoven.

Callen vind ik sowieso geen optie omdat je geen speelbare hand hebt en geen mogelijkheden met je stacksize.

Ook 3bet/fold is denk ik niet mogelijk omdat je puur op odds gewoon een All In moet callen nadat je villain 3bet.

Goeie opmerking op zich dat CO mss tighter kan openen door BB maar in een $11 hou ik daar niet echt rekening mee.

Ik zou wel reshoven iig.
      Dit kan je op zich prima uitrekenen.
      Openingsrange CO en callingsrange cut off en kijken hoe profitable dit is. Moet mooi profitable zijn want je houdt dan geen rekening met het feit dat SB en BB nog kunnen callen met een sterke range (tenzij je dat natuurlijk ook in je berekening stopt :P )
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Maar als je hier 33 gaat pushen met 28 BB, moet je dan niet ook al je andere handen, zoals dus ook AA en AK en QQ pushen, om je range niet TE obv te maken?