Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Nl10: A4s in de BB met limp SB

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Silver
      Beste mensen,

Misschien kan deze hand hier niet omdat er nog 4 spelers over zijn.
      een paar handen ervoor waren er nog meer in de hand.

Toch speelde ik nog even door en kreeg
      A4s op de BB....
      De SB limpt en ik raise standaard?

Vervolgens komt de flop met een flusdraw...
      Ik raise een CBet (standaard lijkt mij)

Vervolgens hit ik op de Turn toppair! met nog steeds mijn flushdraw..

Maar dan de river --> een dikke raise van mijn tegenstander (overigens weinig stats VPIP 16 PFR 16 (op 20 handen)

Wat moet ik doen?

Toppair en callen?
      Hij heeft waarschijnlijk zijn two pair gehit?
      Hij had op de flop gehit?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $17.78 (177.8 bb)
      SB: $5.79 (57.9 bb)
      Hero (BB): $10.15 (101.5 bb)
      CO: $10.50 (105 bb)

Preflop: Hero is BB with A 4
      2 folds, SB completes, Hero raises to $0.30, SB calls $0.20

Flop: ($0.60) 7 5 Q (2 players)
      SB bets $0.45, Hero calls $0.45

Turn: ($1.50) A (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.75, SB calls $0.75

River: ($3) J (2 players)
      SB bets $3
  • 8 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf raise is denk ik vrij standaard. het completen van de sb zal villian niet met any 2 doen, maar ik denk dat je met a4s nog wel ruim voor ligt.

donkbet op de flop geeft wel aan dat hij iets heeft gehit. een q zal hij uitbetten, maar wellicht een 7 ook nog wel. turn op de check geeft wel aan dat hij vaak niet heel sterk staat. ik bet hier rond de 1$. river is erg zuur. vaak heeft villian hier zijn 2 pair gehit. wellicht speelde hij hem ook wel tricky, en hitte hij op de turn al zijn 2 pair (lijkt mij overigens minder realistisch, omdat hij op een drawy board dan wel uit zou betten, en niet het risico zou willen lopen op check-behind van jou kant). as played fold ik de river hier wel, omdat je hier imo vaak tegen een betere hand aanloopt.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop is fine, je zit in positie. Sizing is ook goed als je dit vaak gaat raisen, anders 0.40$.
      Op de flop zie ik geen raise? Een raise had idd ook goed geweest als je weet dat villain vaak fold op drawy board op een raise van zijn donk. In deze hand flat je dus wat wel kan in het gedacht nog foldequity te hebben in een float en goed value te kunnen halen als je hit. Die A is idd een mooie kaart en die bet je dan ook uit. Dit is nice. Zijn donk op de river komt bij mij wel sterk over. Door zijn complete preflop zet ik hem op lage pairtjes. Want de rest zou hij wss openen. Zijn donk op de flop ziet er redelijk protection en drawy uit. Hij wou wss een check/raise op de turn gaan doen maar wil je niet van je A afscaren. Daardoor callt hij daar je bet, en vuurt op een non FD river potsized. Overigens vind ik je bet op de turn wat kleintjes ik bet hier 1$. Die bet op de river kan een valuebet van 55 77 QJ zijn of een soort random bluff of AQ(wat ik preflop verwacht dat raist) Ook zie ik hem dit hier zo spelen met Q7 en Q5 bv, dus ik denk dat je te vaak beat bent om te gaan callen. Zeker zo'n grote bet, je moet daar 1 vd 2 keer de beste hand hebben en zoveel blufft zie ik niet in zijn range.

Xeno
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey Ruud,

Omdat je hier inderdaad echt shorthanded zit, heb ik de hand even verplaatst naar het forumdeel dat daar speciaal voor bedoeld is.

Gr,
      Orodin
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      je moet daar 1 vd 2 keer de beste hand hebben

1 vd 3 keer bedoel? Pot odds zijn 2 tegen 1 = 33%

Ik fold de river, je beat hier enkel een bluf...

Op de flop zou ik raisen, VPIP van 16% lijkt toch op het eerste zicht niet heel loose (ook al heb je maar 20 handen). In deze situatie heb je meestal toch veel fold equity op de flop.

As played weet ik turn niet zo goed. Misschien is betten wel goed omdat het er bluffy uitziet, maar je beat hier niet gek veel natuurlijk. Maar er zijn ook redenen om hier te checken, omdat je zo de kans geeft aan villain om de river te bluffen (want als er geen ruiten valt op de river, heb je enkel een blufcatcher), en als hij checkt kan je betten voor value. Hij zal eerder op de river callen dan op de turn met een zwakke hand als Qx omdat hij dan zeker de showdown haalt.

River is dus een fold, je beat enkel een bluf.

Wel interessante hand, benieuwd naar het oordeel van de judge.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      je moet daar 1 vd 2 keer de beste hand hebben

1 vd 3 keer bedoel? Pot odds zijn 2 tegen 1 = 33%

Ik fold de river, je beat hier enkel een bluf...

Op de flop zou ik raisen, VPIP van 16% lijkt toch op het eerste zicht niet heel loose (ook al heb je maar 20 handen). In deze situatie heb je meestal toch veel fold equity op de flop.

As played weet ik turn niet zo goed. Misschien is betten wel goed omdat het er bluffy uitziet, maar je beat hier niet gek veel natuurlijk. Maar er zijn ook redenen om hier te checken, omdat je zo de kans geeft aan villain om de river te bluffen (want als er geen ruiten valt op de river, heb je enkel een blufcatcher), en als hij checkt kan je betten voor value. Hij zal eerder op de river callen dan op de turn met een zwakke hand als Qx omdat hij dan zeker de showdown haalt.

River is dus een fold, je beat enkel een bluf.

Wel interessante hand, benieuwd naar het oordeel van de judge.
      Ja typfoutje.
      Wat is je plan met die raise op de flop daar als je gaat ge4bet worden? Shove? Ik vraag dit omdat je wel wat equity hebt maar je hoeft daar niet echt extreem agressief te gaan spelen om value uit je hand te halen. Je A is mss wel niet meer live maar toch heb je de nutflushdraw. En als je hit kan je in het beste geval nog overflushen.
      Ik zou hier bv eerder je draw agressief spelen als je bv 78 :diamond: :diamond: of 47 :diamond: :diamond: had. Of zeg maar 89 :diamond: of iets dergelijks. Omdat je het qua range wel nog redelijk goed doet, om een soort floatmove voor value te maken daar.

Overigens heb ik gemerkt dat een donk op zo'n board soms ook wel een draw is die ze niet IP willen gaan callen, dus als je daar dan je turn hit is t natuurlijk kat in het bakkie :D

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Reden waarom ik dit raise op de flop is voornamelijk een bluf natuurlijk. Gezien de stack van villain, moet je een shove daarna wel callen.

Je hebt in het beste geval 9 flush outs, dus zo'n 18% om je flush op de turn te hitten. Als villain een flush draw heeft, 7 outs, dus nog maar zo'n 14%. Als villain geen flush draw heeft, is een 3e ruiten op de board meestal dodelijk voor de actie. Daarom vind ik dat er niet veel value zit in het downcallen van een flush tegen 1 speler.

Een donkbet op zo'n board is toch eerder Q-x of middle pair in mijn ervaring, daarom dat ik liever nu raise om hem van zijn hand af te krijgen, hij geeft toch niet veel actie meer als de flush card valt. Heb jij echt de ervaring dat de donkbet meestal een flush draw is? Moet ik eens op gaan letten dan... Als dat het geval is, wordt een call al interessanter natuurlijk...

Trouwens, zou jij in villains plaats donken of check-raisen met een flush draw?
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Preflop is prima al zou ik er wel 40 cent van maken. 30 cent heeft wat weinig foldequity ben ik bang. Flop zou ik ook raisen. Je ligt mijlen ver voor al op zijn draws en doet het tegen alles wat geen 2 pair of beter is ook gewoon heel goed. Callen is ook zeker niet slecht, maar ik call hier liever een lage flushdraw dan de nutflushdraw (omdat je het er met een lage flushdraw veel minder goed in krijgt als je hier raised).

As played zou ik de turn ook gewoon groter betten. Ik denk dat je hier altijd de beste hand hebt en je wil dus value.

De river is natuurlijk erg vreemd. Ik zou hier kijken hoe aggresief mijn tegenstander is. Je hebt weinig stats op hem, maar 16/16 lijkt op het eerste gezicht vrij aggresief. Op de river ga ik dan kijken hoeveel combinaties 2 pairs hij gemaakt zou kunnen hebben (wat dat lijkt me de enige logische hand die hij zou donken). Het enige wat ik kan bedenken is QJ. Dat zijn dus meer erg weinig combinaties als je dat vergelijkt met alle draws die missen. Ik zou hier dus zeker callen, omdat de enige logische valuehand QJ is.

Ik denk dat hij regelmatig mist draws en random handen donkbet bluft op deze river, omdat je de turn ook vrij klein bet. Dat zou ook wat riverbluffs kunnen inducen.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Reden waarom ik dit raise op de flop is voornamelijk een bluf natuurlijk. Gezien de stack van villain, moet je een shove daarna wel callen.

Je hebt in het beste geval 9 flush outs, dus zo'n 18% om je flush op de turn te hitten. Als villain een flush draw heeft, 7 outs, dus nog maar zo'n 14%. Als villain geen flush draw heeft, is een 3e ruiten op de board meestal dodelijk voor de actie. Daarom vind ik dat er niet veel value zit in het downcallen van een flush tegen 1 speler.

Een donkbet op zo'n board is toch eerder Q-x of middle pair in mijn ervaring, daarom dat ik liever nu raise om hem van zijn hand af te krijgen, hij geeft toch niet veel actie meer als de flush card valt. Heb jij echt de ervaring dat de donkbet meestal een flush draw is? Moet ik eens op gaan letten dan... Als dat het geval is, wordt een call al interessanter natuurlijk...

Trouwens, zou jij in villains plaats donken of check-raisen met een flush draw?
      Ik zou daar niet in die situatie OOP met een suited connector of iets dergelijks geraken ;) Nuja niet dat het een regel is hoor, wss is wat je zegt correct midpairs en Qx maar soms zie ik ze ook draws donken uit onwetendheid wat te doen als jij cbet oop dan.

Ik maak deze redenering trouwens omdat ik een tijdje mijn draws megazwaar agressief gespeeld heb, echt quasi elke flushdraw raisen op flop. Deze situaties waren natuurlijk wel niet met mij als IR maarja, weet vaak niet goed wat te doen dus in deze situaties aangezien ik vroeger vaak dan moest een shove callen aangezien ik niet meer terug kon, maar wss meer value kon halen door gewoon een correcte call te maken equitywise...

Xeno