NL6: AA OOP multiway, wet board

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.03/$0.06 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $6 (100 bb)
      BB: $1.44 (24 bb)
      UTG+2: $6 (100 bb)
      MP1: $3.46 (57.7 bb)
      Hero (MP2): $8.78 (146.3 bb)
      MP3: $6.45 (107.5 bb)
      CO: $5.60 (93.3 bb)
      BTN: $4.58 (76.3 bb)

Preflop: Hero is MP2 with A A
      2 folds, Hero raises to $0.24, MP3 folds, CO calls $0.24, 2 folds, BB calls $0.18

Flop: ($0.75) 9 7 6 (3 players)
      BB checks, Hero bets $0.75, CO calls $0.75, BB folds

Turn: ($2.25) 6 (2 players)
      Hero bets $1.60, CO calls $1.60

River: ($5.45) 8 (2 players)
      Hero ???

-----

Erg lastige hand. Ik speel hier AA uit positie op een vreselijk board.

Ik neem aan dat ik hier zeker moet willen betten op de flop. Potsized leek me wel het minimum gezien het feit dat ik tegen 2 tegenstanders speel en de flop erg wet is.

Wat ik me nu wel afvraag, is of ik op de turn moet opgeven. De turn verandert eigenlijk vrij weinig (een set heeft zich verbeterd tot FH en crusht me nog net zo hard, en als hij een draw speelt verbetert zijn hand zich niet). Kan ik hier dus 2nd barrelen?

De riverkaart is echt extreem nasty. Is dit een kaart om op te (block)bet/folden, of wil ik liever check/folden op een grote bet en check/callen tegen een kleine bet?
  • 2 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Alles tot de river is fine. Zeker goed om zo groot te betten op de flop. Ik bet idd de turn door want daar check/folden is crappy zonder enig teken van villain dat hij je beat heeft en check/callen is kaarten weggeven aan draws en je wilt callen dus bet je zelf beter uit voor value.
      De river is idd erg nasty en ik kan me daar geen enkele hand inbeelden die daar nog zelf gaat betten wat jouw hand niet beat. Ik check/fold dus en verwacht daar vaak een vervelende maar als je het beredeneert toch logische fold te gaan maken. Overigens callt CO preflop ip jouw opener en dus verwacht ik al zeker niet dat hij daar JJ QQ of iets dergelijks nog gaat spelen. 3 way op de flop en 2 way op de turn denk ik dat ik wel nog doorbet maar opgeef op elke raise. Je hebt daar gewoon zijn range zo zwaar gehit.

Als je daar denkt te gaan blockbet/folden waarvan wil je dan nog value halen? En als je daar wilt gaan check/callen wat bet daar nog uit (met een kans om te checken voor gratis showdown) wat jouw niet crushed heeft?

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Alles tot de river is fine. Zeker goed om zo groot te betten op de flop. Ik bet idd de turn door want daar check/folden is crappy zonder enig teken van villain dat hij je beat heeft en check/callen is kaarten weggeven aan draws en je wilt callen dus bet je zelf beter uit voor value.
      De river is idd erg nasty en ik kan me daar geen enkele hand inbeelden die daar nog zelf gaat betten wat jouw hand niet beat. Ik check/fold dus en verwacht daar vaak een vervelende maar als je het beredeneert toch logische fold te gaan maken. Overigens callt CO preflop ip jouw opener en dus verwacht ik al zeker niet dat hij daar JJ QQ of iets dergelijks nog gaat spelen. 3 way op de flop en 2 way op de turn denk ik dat ik wel nog doorbet maar opgeef op elke raise. Je hebt daar gewoon zijn range zo zwaar gehit.

Als je daar denkt te gaan blockbet/folden waarvan wil je dan nog value halen? En als je daar wilt gaan check/callen wat bet daar nog uit (met een kans om te checken voor gratis showdown) wat jouw niet crushed heeft?

Xeno
      +1.

Je speelt de hand prima, alleen beat je op de river niet veel meer. Dus de river is, hoe vervelend het ook klinkt, gewoon een c/f. :(