NL6: AKo, wat te doen op de river?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.03/$0.06 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $2.37 (39.5 bb)
      SB: $5.72 (95.3 bb)
      BB: $2.69 (44.8 bb)
      UTG+2: $8.67 (144.5 bb)
      Hero (MP1): $6.09 (101.5 bb)
      MP2: $4.99 (83.2 bb)
      MP3: $1.23 (20.5 bb)
      CO: $1.46 (24.3 bb)

Preflop: Hero is MP1 with K A
      UTG+2 calls $0.06, Hero raises to $0.30, 6 folds, UTG+2 calls $0.24

Flop: ($0.69) 2 T J (2 players)
      UTG+2 checks, Hero bets $0.57, UTG+2 calls $0.57

Turn: ($1.83) 9 (2 players)
      UTG+2 checks, Hero checks

River: ($1.83) Q (2 players)
      UTG+2 bets $0.91, Hero calls $0.91

-----

UTG speelt 23/8/1.2/50/60 VPIP/PFR/AF/FoldToFlopCBet/hands

Preflop standaard.

Flop: Kan slechter. Ik heb twee overkaarten, een gutshot en de backdoor nutflushdraw. Toch twijfel ik of dit een cbet-spot is...

Turn: Board is nu echt suuuuper drawy en daarom check ik behind in de hoop dat ik op de river nog iets leuks hit en om te voorkomen dat ik eventueel ge-check/raised wordt en mn hand moet wegleggen.

River: Ik hit m'n straight. Villain bet uit. Hij kan hier van alles hebben dat slechter is dan mijn hand, maar ook een flush tricky geprobeerd hebben te spelen. Wat te doen? Callen leek me de veiligste optie, folden leek me erg zwak en raisen leek me te groot risico, omdat ik dan alleen nog actie krijg van betere handen.
  • 4 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Aan stats te zien lijkt villain redelijk calling stationachtig. Ik denk dat je daar op de river niet echt een fold kan maken, al is het maar om te zien met wat villain daar agressief de river donkt. Kan hij daar nog een K donken bv?
      Overigens denk ik dat je tegen zo'n speler de turn wel nog kan betten in principe, alhoewel ik dit zelf ook niet vaak doe, hij is passief en gaat daar namelijk weinig gaan check/raisen. Je hebt een redraw naar de nutflush en hebt nog ietwat folding equity. Ik vind een check behind daar trouwens wel fine door je goeie equity nog.
      Alhoewel villain's line wel redelijk flushachtig is denk ik dat je nog genoeg keren voorligt om te callen. Is wel mogelijk dat ik mezelf hier gewoon in een foute call praat eigenlijk... Want zijn line schreeuwt echt flush!

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop is inderdaad standaard.

De c-bet op de flop is op het randje, maar het kan nog wel. Moest het board lager zijn, dan zou ik hier gewoon checken. Hij zal zijn lagere pocket pairs wellicht folden en je hebt daarnaast nog redelijk wat equity met je backdoorFD, je overcards en je gutshot.

Op de turn zou ik zeker niet betten. Alles komt zowat aan, dus je hebt daar volgens mij 0% kans dat hij iets foldt wat hij callt op de flop.

De river kan inderdaad een flush zijn...maar hij kan daar ook betten met een 8 of een K. Ik fold hier dus ook niet.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je zegt dat de kans zowat 0% is dat hij op de turn iets zal folden dat hij callt op de flop. Ik begrijp dat er aardig wat draws tussen zullen zitten waarmee hij op de flop callt, maar hij zal met veel meer callen, toch?

Is het niet zo, dat de turnkaart voor hem hier net zo goed een scarecard kan zijn waardoor hij juist wel heel veel zal folden?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      ja, dat kan, maar het aantal draws dat hij zal spelen zal veel groter zijn dan het aantal made hands. Vandaar dat je in een groter aantal situaties achter zal staan. Je hebt nu nog equity met je FD, dus ik zou echt gewoon gaan voor de free card.