wat doe je met deze hand?

• KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      VOORBEELD
      Preflop - NL10 - blinds: 0.05/0.10 - 10 spelers
      Je bent de big blind
      je hebt : K7o

Twee spelers in middel positie callen.
      SB fold
      jij checkt.

Op de flop - Actieve spelers: 3 - pot: $0.35

K 4 3 (allemaal verschillend)

Jij checkt.
      Een tegenstander bet
      andere tegenstander fold ook
      en jij: ???????

wat moet je dan doen?
  • 11 antwoorden
    • bembere
      bembere
      Bronze
      dit is heel moeilijk te beoordelen met zo weinig informatie , doet hij een donk bet of doet hij een min bet. Als hij vaker limpt is dit op ze minst een call en misschien wel een raise , maar nogmaals moeilijk te beoordelen
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      weet niet wat een donkbet is, minbet weet ik wel.

maar stel dat hij 3x BB bet, wat doe je dan?
    • bembere
      bembere
      Bronze
      als hij 3 bb zet doet hij dus een pot bet.. dat is vrij hoog .
      Jij moet je gaan afvragen met wat voor een soort handen hij hier gaat limpen.. Maar ik kan hem hier moeilijk voor jou op een range zetten omdat ik geen informatie over de speler heb.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hey KnownStranger,

Ik vraag mij af welke strategie jij speelt? MSS of BSS of misschien zelfs SSS?
      Ik heb zelf een tijd MSS gespeeld. Als ik dan toppair hitte vanuit de BB met een slechte kicker gaf ik deze eigenlijk vrij snel op wanneer er een bet werd geplaatst. Je toppair lijkt hier een mooie hand, maar de kans is groot dat er vooraf al gelimpt is met K3, K4, K8+, 33, 44, of allemaal andere handen die beter zijn.
      Je zou eventueel op de flop meteen een bet kunnen plaatsen van ong. de halve pot om te kijken waar je staat, maar zelfs dat zou ik vaker achterwege laten.

Ik zou hier minimaal met KJ+ spelen, maar als iedereen voor mij zou limpen zou ik deze ook raisen, zodat gevaarlijke slechtere handen het veld ruimen.

BolleBeertje
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ligt aan zo veel factoren. Wat zijn de stacks van de andere twee spelers? De speler die bet was dat de eerste of de tweede preflop limper? Wat voor type speler is het (tight/loose)? Wat heeft hij in voorgaande handen gedaan? Zit je net aan de tafel of zit je er al een tijdje en heb je een 'table image' en zo ja wat voor image is het?

Er zijn ontzettend veel factoren die meespelen. Gezien je vraag en het feit dat je de term donkbet niet kent neem ik aan dat je nieuw bent in het pokerspel. Met weinig ervaring is deze hand een fold. Je hebt top pair weak kicker. In jouw situatie zou ik alleen two pair en beter blijven spelen vanuit de big blind (in een degelijke hand).

Ik zou je aan willen raden de bronze status te behalen (quiz halen of 1 punt halen via een tracked pokerroom) en de artikelen te lezen. Deze zullen waarschijnlijk al een schat van informatie voor je zijn.

Veel succes!
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      Hey KnownStranger,

Ik vraag mij af welke strategie jij speelt? MSS of BSS of misschien zelfs SSS?
      Ik heb zelf een tijd MSS gespeeld. Als ik dan toppair hitte vanuit de BB met een slechte kicker gaf ik deze eigenlijk vrij snel op wanneer er een bet werd geplaatst. Je toppair lijkt hier een mooie hand, maar de kans is groot dat er vooraf al gelimpt is met K3, K4, K8+, 33, 44, of allemaal andere handen die beter zijn.
      Je zou eventueel op de flop meteen een bet kunnen plaatsen van ong. de halve pot om te kijken waar je staat, maar zelfs dat zou ik vaker achterwege laten.

Ik zou hier minimaal met KJ+ spelen, maar als iedereen voor mij zou limpen zou ik deze ook raisen, zodat gevaarlijke slechtere handen het veld ruimen.

BolleBeertje
      klopt, hier moet je folden volgens pokerstrategy.com

Ik speel voorlopig nog niets, maar ik was de SSS aan het bekijken en studeren, en bij dit voorbeeld was ik het niet helemaal mee eens dat men toppair zou folden.
      Maar dankzij jou snap ik ook waarom, dankjewel :)
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats

Ik zou je aan willen raden de bronze status te behalen (quiz halen of 1 punt halen via een tracked pokerroom) en de artikelen te lezen. Deze zullen waarschijnlijk al een schat van informatie voor je zijn.

Veel succes!
      ja ik ben volop bezig met het instuderen van al deze artikelen.

maar vind het alleen moeilijk dat ik dit niet in de praktijk kan uitproberen.
      heb het al bij play money geprobeerd, maar daar doen ze niets anders dan all in gaan, zeer frusterend...

Dankjewel voor even langs te komen en advies te geven

Known Stranger
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Zoals je zelf al suggereert, playmoney leer je niks. En dat is ook zo.
      Als de quiz niet in een keer lukt zijn er ook nog opties om op bepaalde andere sites gratis geld aan te vragen. Dit kan je dan ook via ons doen. Zo bied 888Poker een gratis $8 startkapitaal en op 770poker kan je ook $7,70 aanvragen.

Veel succes ermee!
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Play money tafels moet je inderdaad mijden als de pest. Het enige waar je deze tafels voor gebruikt is om uit te proberen hoe de software werkt en om te kijken hoe de tafels er uitzien. Aangezien iedereen er een soort van all-in bingo speelt doet het je spel geen goed hier tijd door te brengen. Gewoon beginnen op de laagste limiet real-money tafels.

Ik zie dat je in een ander topic aangeeft het $50 startkapitaal bij PartyPoker te hebben ontvangen. Kan je hier niet mee spelen op de micro stakes?
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      heb het nog niet echt ontvangen, maar ben wel geslaagd voor de quizen heb het proberen op partypoker te laten zetten, maar moet nog ID verificieren hier en op partypoker. Dat ga ik proberen deze week ergens te doen, en dan beginnen maar :)
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      raise/get it in. like fistpump-happy-stackoff