BRM voor satelitte's

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      jow

wat zou een goede BRM kunnen zijn voor direct satelitte's naar gewone hogere BI MTT's?
      Stel dat je bv. een satelite speelt waarbij 1 op 9 een ticket krijgt voor een 55 dollar MTT. Welke bankroll heb je hier dan ongeveer voor nodig?
  • 11 antwoorden
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      Misschien kan je hier wat mee:

Dit is van een ander forum, van een vrij bekende poster, die helemaal een BRM schedule heeft uitgezet om veilig door limieten te gaan als speler, met een veiligheid van niet broke te gaan als je +ROI haalt op de games die je speelt.

''- For satellites, to determine how many buyins you need, use the formula (2000/x), where x is the % of the field that gets paid. For example, if a satellite tournament pays 20% of the field, then (2000/20) = 100, so you need 100 buyins.''
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Maar ik vraag me af.

Als 1/9 casht of 5/45, dan zal er toch wel een verschil zijn? Want bij de eerste moet je echt alles winnen en bij de 2de kan je zonder de beste te zijn ook cashen.

Dus volgens mij logica zou de 2de dan wat makkelijker zijn?
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      ik heb gelezen dat satellites gewoon niet slim zijn, tenzij je al de bankroll hebt voor het tornooi waarvoor je je wil qualificeren. Er stond ergens een uitgerekend en het maakte echt sense wat hij zei maar ik ga het artikel eens ergens zoeken.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      ik heb gelezen dat satellites gewoon niet slim zijn, tenzij je al de bankroll hebt voor het tornooi waarvoor je je wil qualificeren

Kan ik wel begrijpen maar als je al de BR hebt voor MTT waar je je wil voor kwalificeren dan is het vrij nutteloos om de satelite te spelen. Maar de bedoeling van satelite's is om in het hogere BI-MTT die deepe run te kunnen maken en je BR enorm zien verzoveel dubbelen.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Sommigen grinden ook sattelites omdat deze vol visjes zitten die "grote" tornooien willen spelen.
      Zo kunnen ze lekker wat $'s verdienen.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Sommigen grinden ook sattelites omdat deze vol visjes zitten die "grote" tornooien willen spelen.
      Zo kunnen ze lekker wat $'s verdienen.
      iets met een spijker en een kop ofzo was het :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zie mijn MGT-concept als een vorm van satellite. Zo doe je automatisch aan BRM.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Interessante thread.

Ik ben altijd van mening geweest dat Sats spelen per definitie slecht BRM is. Bekijk gewoon de volgende 2 gevallen. Stel dat je BR $500 is.
      1. Je speelt een $5 multi-table SNG en wint die voor $215. Je BR is nu $710, en je beslist vervolgens van de SM op Stars te spelen voor een BI van $215.
      2. Je speelt een $5 sat voor de SM en wint het $215 ticket, en speelt zo de SM.

Het is duidelijk dat beide gevallen krek hetzelfde zijn. Nochtans is 1 een duidelijk voorbeeld van slecht BRM, want je gaat effen een tornooi spelen voor meer dan 25% van je BR. Hoedanook ga je zwaar suboptimaal het target tornooi spelen, omdat mincashen al een serieuze boost van je BR geeft. En dan heb ik het nog niet over het feit dat het spelniveau mogelijks ver boven je eigen niveau zal liggen, omdat je nu eenmaal gewoon bent van $1-$5 MTTs te spelen.
      Het argument van je BR te boosten, vind ik ook onzin. Stel dat je dan toch diep runt in de SM en bvb $20k shipt. Ineens is je BR 40x zo hoog geworden. Ik wil je vanaf dan nog wel eens winstgevend tornooien zien te spelen van BIs die ineens ook 40x hoger zijn.

Wat ik wel nog kan begrijpen is het spelen van sats voor one-off tornooien waar je anders wellicht nooit de kans toe zou krijgen. Bvb voor die $10M SM van vorige week. Of voor EPTs en dergelijke.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Stel dat je dan toch diep runt in de SM en bvb $20k shipt. Ineens is je BR 40x zo hoog geworden. Ik wil je vanaf dan nog wel eens winstgevend tornooien zien te spelen van BIs die ineens ook 40x hoger zijn.

In dit geval zou ik persoonlijk niet ineens 40 keer hoger beginnen te spelen omdat ik wel besef dat de competition daar veel beter is enzo. Maar je kan er een groot deel van afhalen en met de rest stap voor stap hoger spelen en dit op een zeer comfortable manier door de dikke bankrol.
      Ook is het gewoon leuk voor de sport om de hogere BI mtt's eens te spelen en zien hoe je het er van af brengt tegen de betere spelers wat een zeer leerrijke ervaring is.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Uiteraard is het eens leuk om een shot te pakken via een Sat en ik doe het soms ook wel eens zelfs. Maar het ging om BRM, en BRM gewijs zijn Sats onzin. Idem overigens met je te laten staken voor random online tornooien (de $EV van een $100 tornooi te spelen waar je voor 50% gestaked wordt, is bijna zeker lager dan de $EV van een gelijkaardig $50 tornooi).

En in mijn BRM heb ik idd ook een regel die zegt dat met 1 enkel event mijn BR maximaal mag verdubbelen. De rest gaat naar mijn cashout. Niet dat ik die regel ooit al heb kunnen toepassen :D .
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      En in mijn BRM heb ik idd ook een regel die zegt dat met 1 enkel event mijn BR maximaal mag verdubbelen. De rest gaat naar mijn cashout. Niet dat ik die regel ooit al heb kunnen toepassen .

Slimme regel en lol :) blijven hope ;)