2.2 77 welke lijn?

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.2 Tournament, 700/1400 Blinds 175 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG+1 (t22791)
      MP1 (t66102)
      MP2 (t13743)
      MP3 (t81412)
      CO (t42370)
      Hero (Button) (t40310)
      SB (t40799)
      BB (t20096)
      UTG (t31152)

Hero's M: 10.97

Preflop: Hero is Button with 7, 7
      4 folds, MP3 bets t2800, 1 fold, Hero raises to t7000, SB calls t6300, 2 folds

Flop: (t19775) 10, 5, 9 (2 players)
      SB bets t1400, Hero raises to t8400, SB calls t7000

Turn: (t36575) 2 (2 players)
      SB checks, Hero bets t24735 (All-In), SB calls t24735

River: (t86045) 4 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t86045

Welke lijn neem ik hier aan, ik zie zijn donkbet op de flop gewoon als zeer zwak en besluit zelf te c-betten, en als hij naar me toe checkt op de turn ship ik het gewoon.

Preflop 3bet ik puur omdat villain vaker aan het stealen was en vaak foldt.
  • 12 antwoorden
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Een hand als 77 vind ik zelf niet sterk genoeg om met deze stacksizes te 3betten dus die zou ik flatten.

Die bet van 1.400 lijkt wel een missclick, alsof het 14.000 zou moeten zijn.

En ik zou zelf niet broke gaan met 77 op een board met 2 overcards voor 28 bb in deze spot.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ok thanks voor je mening, wacht nog even ander advies af maar agree wel met wat je zegt!

Ff vraag over setminen: Ik heb tot nu toe altijd gekeken of ik 20 keer de raise had om profitabel te kunnen setminen, en zelfs dan doe ik het nog niet vaak, hoe redeneren jullie dit?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      heb je actieve blinds denk ik dat ik pre fold, anders kan ik me wel vinden in een call als hij niet erg graag gaat barrelen op turn.
      Mr ben er niet zeker van eigenlijk.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      PF flatten lijkt me geen optie met <30BB stack, en ook de x20 regel heb je hier idd niet.
      Dus het is raise of fold imo.
      Als jij de reads hebt dat hij vaak raist, en ook veel fold, vind ik je play wel goed.
      Op flop heb je best een kutsituatie, ik zie zijn donkbet ook als niet sterk en zou hier in een 3bet pot altijd doorbetten/Cbetten op zo'n kleine bet, zie dat meer als een check.
      Probleem is dan wel dat je een groot deel van je chips erin hebt, en nog maar 17/18 BB overhoudt op de turn, en die erin moet gooien als de turn een blanc is en hij naar je toe checkt.

Lastige hand wel...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      probleem is als je 3bet hier waarom doe je het dan? Als een bluf om te folden op een shove? of om net een shove mee te callen?
      Ik denk dat je hier met 77 niet kan 3bet folden. Maar ben lang niet zeker hiervan. Is gwn wat men gevoel zegt:) .

Je moet hier ook wel kijken naar de bb die vrij short is en wss veel gaat shoven. Dus ik denk dat een fold preflop hier eig niet heel fout is.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ik speelde hier 3bet/fold en dus 3bette ik als bluf, achteraf fold ik hier liever, thanks voor alle replies!
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik ben nog niet overtuigd. Vind dat met 28bb een middle pp flatten op de button na een hijack minraise opening beter is dan 3betten of folden.

- Je ligt met 77 voor op de openingsrange van villain (zeker als hij een hoog steal% heeft).
      - Als de SB en/of BB meedoen door te callen, heb je de odds om te setminen (gemiddeld flop je 1 op de 8 keer een set maar omdat je niet zeker bent dat je de stacks erin krijgt, houden de meeste spelers een factor 20 aan; tegen twee spelers heb je meer kans dat een van de twee broke gaat tegen je set dus speelt die factor een mindere rol.)
      - Als de BB besluit al in te squeezen en de hijack foldt daarna, heb je een eenvoudige call.
      - Na een 3bet zal je moeten folden op een all in van de SB of van de originele opener (tenminste, ik vind 77 dan niet sterk genoeg om te callen voor 28bb).
      - Met een 3bet maak je de pot perflop groter zodat er minder ruimte is voor postflop spel (en je dus in lastige situaties kan komen).
      - En wat ik het belangrijkste vind, is dat je positie hebt. Dus postflop kun je je tegenstander 'outplayen' (onafhankelijk van je eigen hand). En dit geeft je ook de kans op gratis turn- en of riverkaarten als er naar je toe wordt gecheckt (wat de kans op een set vergroot).

Ik zou zelf liever een hand met een A of een K met een slechte kicker 3bet-folden. Dan heb je een blocker dus iets meer kans op een fold en die wil je niet multiway spelen. Pocket pairs tot 99 zou ik flatten. En AJ+, KQs+, en TT+ zou ik 3bet-callen.

Om terug te komen op deze hand. Als de SB met 28bb jouw button 3bet callt, geef ik 'm óf een hele sterke range óf is het een slechte speler. Dus dan heb je wel enige reads nodig om je op deze flop je te committen met een raise van zijn donkbet.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Kan me goed in je antwoord vinden, erg fijn dat je ook te tijd neemt om het zo te onderbouwen, bedankt daarvoor !
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ik vind 3bet/callen met 77en niet bepaald fijn tegen unknowns.
      3bet callen met 99 is een must tho. Maar 77 is voormij meer richting 3bet/folden imo. Zo sterk zijn 77ens ook niet. Ik zou eigenlijk 77ens gewoon 3bet folden tegen actieve stealers die weinig resistance brengen wanneer je 3bet( 3bet dan nog lichter dan 77 ). Tegen spelers die licht 4bet shoven 3bet call ik wel.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik kan me wel vinden een preflop 3bet. Villain opent veel en geeft veel op tegen agressie en dan mag je die best tonen. Je hebt positie en je hebt een hand waar je op zich nog iets mee kan postflop. Ik denk dan vooral in de richting van, bijna altijd cbetten om de pot proberen op te pakken en anders nog naar showdown gaan.

Ik vind je 3bet wel een stuk te groot, iets meer dan 2x moet het hier echt niet zijn. Zo goedkoop is dat niet want het is niet alsof hij 100bb behind heeft voor implieds.

De coldcall van de SB is vrij lelijk. Zon situaties gebeuren bijna nooit op de high stakes omdat er vrij weinig passief wordt gespeeld in zon spots.
      Ik zou hoedanook erg op mn hoede zijn, en ik ga er van uit dat je wel tegen een sterke range zit.

En dan zo'n donkbet... lastig. Ik ben geneigd om JJ+ en sets en zo wel uit te sluiten op die manier. Ik zie zon kleine donkbets niet vaak gebeuren met dat soort handen. Ik weet niet of die read wel juist zit though. Ik zou zelf eigenlijk ook geneigd zijn om alles er in te knallen. Er zit al vrij veel in de pot, tis op zich wel een goede flop voor jou en met zon kleine donkbet straalt villain niet veel sterkte uit.

Je raise op de flop is denk ik gewoon wel te klein. Villain krijgt veel te goeie odds om met minder te callen. Het moet gewoon een stuk groter en misschien is meteen shoven dan wel de beste optie.

Op zich wel goeie lines dus maar de sizing vind ik een beetje ongelukkig.

Oorspronkelijk gepost door vietlam
      ik vind 3bet/callen met 77en niet bepaald fijn tegen unknowns.
      3bet callen met 99 is een must tho
      Denk je dat dit veel scheelt in equity tegen een 4bet range?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      4bet shove je nooit handen waarbij 99ens het veel beter doet dan 77?
      maar zoals ik al zei 77 is voor mij border line van 3bet/call -. En dan moet het wel tegen speler zijn die weten wat ze doen maar ik vind het alsnog niet bepaald fijn. 99 daaren tegen 3betcall ik iedereen anyday. en anders 3bet ik niet.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      4bet shove je nooit handen waarbij 99ens het veel beter doet dan 77?
      maar zoals ik al zei 77 is voor mij border line van 3bet/call -. En dan moet het wel tegen speler zijn die weten wat ze doen maar ik vind het alsnog niet bepaald fijn. 99 daaren tegen 3betcall ik iedereen anyday. en anders 3bet ik niet.
      In een 3bet/call situatie in tourneys is 77 bijna altijd exact dezelfde hand als 99. Dus eigenlijk snap ik het niet zo goed...