Wanneer van tafel wisselen?

• bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      Soms zit ik na een tijdje met 300 BBs aan een cashgame tafel. Wanneer zijn jullie van mening dat het beter is om van tafel te wisselen?
      Heb namelijk het gevoel dat hoe groter mijn stack word, des te minder actie ik krijg.

Alvast bedankt!

Bart
  • 10 antwoorden
    • Gildo0
      Gildo0
      Bronze
      als de vis weg is...
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Bart,

Ik denk dat het lastig om er een algemene richtlijn voor te geven, tenzij je merkt dat je zelf niet meer comfortabel speelt als je een te grote stack hebt omdat het "om te veel geld gaat".

In dat geval zou ik je aanraden om deze grens voor jezelf uit te vinden en dan altijd direct te tafel te verlaten als je hier overheen gaat. Je speelt dan namelijk niet meer je a-game, en dat is natuurlijk niet iets wat je wilt als je met 300 BB aan tafel zit.

Verder ligt het er aan hoe de tafel zich ontwikkelt. Zoals Gildo zegt: Als jij de 300BB gewonnen hebt omdat je alle slechtere spelers van tafel gespeeld hebt, en nu zitten er alleen nog degelijke spelers aan tafel: Ga dan weg en zoek een andere tafel met nieuwe slechtere spelers.
      Blijven de slechtere spelers reloaden en voel je je lekker aan tafel, blijf dan zitten.

Het feit dat je minder actie krijgt kan betekenen dat gemiddeld de spelers aan je tafel beter zijn, of dat ze een bepaalde read op je hebben. In dat geval is het zeker de moeite waard om te overwegen om van tafel te veranderen.

Tafelselectie is iets wat vaak onderschat wordt, maar het is erg belangrijk en kan veel invloed hebben op je winrate. Misschien zijn er anderen die wat kunnen zeggen over welke aspecten zij gebruiken bij tafelselectie (of dat ze het misschien helemaal niet doen)
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Als jij de 300BB gewonnen hebt omdat je alle slechtere spelers van tafel gespeeld hebt, en nu zitten er alleen nog degelijke spelers aan tafel: Ga dan weg en zoek een andere tafel met nieuwe slechtere spelers.
      hoe vind je die slechtere spelers dan
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KnownStranger
      Als jij de 300BB gewonnen hebt omdat je alle slechtere spelers van tafel gespeeld hebt, en nu zitten er alleen nog degelijke spelers aan tafel: Ga dan weg en zoek een andere tafel met nieuwe slechtere spelers.
      Notes, HUD, stacksize etc.
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      buddylist
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KnownStranger
      Als je HEM gebruikt, kan je ook tafels scannen op vis. Dit kan met de ingebouwde TableScanner van HEM (kost wel extra) of met TableScan Turbo (voorlopig nog gratis). Die laatste gebruik ik zelf ook en vind ik ideaal om er snel de tafels met de meeste vis uit te halen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je kunt ook de kleurmarkeringen gebruiken (als dat bij jouw pokersite tenminste kan) en de vissen allemaal een kleurtje geven. Dan handmatig voor je gaat spelen de tafels langs gaan. Op 888 markeer ik iedere vis groen bijvoorbeeld. Als ik ga spelen sorteer ik eerst de tafels op Players/Flop% van hoog naar laag. Dan ga ik van boven naar beneden iedere tafels langs in de lobby en zie ik meteen hoeveel vissen (maar bijv ook regs of nits) aan iedere tafel zitten. Op basis daarvan kies ik aan welke tafels ik wil gaan zitten.

Daarnaast vind ik het nog belangrijk waar ik aan tafel kom te zitten. Je wilt het liefst positie hebben op de vissen en nits links van je hebben. Zo kun je in positie tegen de vissen spelen en tegelijk veel stealen tegen de tighte spelers.
    • bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      Hey Bart,

Ik denk dat het lastig om er een algemene richtlijn voor te geven, tenzij je merkt dat je zelf niet meer comfortabel speelt als je een te grote stack hebt omdat het "om te veel geld gaat".

In dat geval zou ik je aanraden om deze grens voor jezelf uit te vinden en dan altijd direct te tafel te verlaten als je hier overheen gaat. Je speelt dan namelijk niet meer je a-game, en dat is natuurlijk niet iets wat je wilt als je met 300 BB aan tafel zit.

Verder ligt het er aan hoe de tafel zich ontwikkelt. Zoals Gildo zegt: Als jij de 300BB gewonnen hebt omdat je alle slechtere spelers van tafel gespeeld hebt, en nu zitten er alleen nog degelijke spelers aan tafel: Ga dan weg en zoek een andere tafel met nieuwe slechtere spelers.
      Blijven de slechtere spelers reloaden en voel je je lekker aan tafel, blijf dan zitten.

Het feit dat je minder actie krijgt kan betekenen dat gemiddeld de spelers aan je tafel beter zijn, of dat ze een bepaalde read op je hebben. In dat geval is het zeker de moeite waard om te overwegen om van tafel te veranderen.

Tafelselectie is iets wat vaak onderschat wordt, maar het is erg belangrijk en kan veel invloed hebben op je winrate. Misschien zijn er anderen die wat kunnen zeggen over welke aspecten zij gebruiken bij tafelselectie (of dat ze het misschien helemaal niet doen)
      Bedankt! Hier kan ik wat mee! =)
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Sowieso veel notes maken van spelers. Je herkent snel of ze loose/passive spelen, of het callingstations zijn of dat het regs zijn. Geef iedere speler een algemeen (dus station=groen fish=oranje reg=geel oid.) kleurtje zoals Orodin ook al zei en dan herken je snel de tafels waar je op wil spelen of niet.
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      Ligt ook aan de effectieve stacksizes aan tafel, als jij als enige 300bb hebt en de rest maar 100bb dan maakt het natuurlijk niks uit.