NL10 Fullhouse

• jessie35555
      jessie35555
      Bronze
      Villain speelde 18/13/1.7. Het leek mij op het moment het beste te folden op zijn river donkbet. Elke 5 en 10 verslaat me hier, hoewel een 5 me niet aannemelijk lijkt gezien zijn preflop tightness...

Turn heb ik halve pot gebet met het idee dat een flushdraw dan gemakkelijker zou callen. Ik begrijp zijn lijn hier niet helemaal goed, eerst call, call, call en dan ineens een donkbet bij die 2e tien? Of ben ik gek dat ik hier fold?

iPoker - $0.10 NL - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (CO): $10.00
      BTN: $12.99
      SB: $15.84
      BB: $12.33
      UTG: $13.99

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has 4 :heart: 4 :spade:

fold, Hero calls $0.10, fold, SB raises to $0.40, BB calls $0.30, Hero calls $0.30

Flop: ($1.20, 3 players) 5 :club: 4 :club: T :heart:
      SB checks, BB checks, Hero bets $1.00, fold, BB calls $1.00

Turn: ($3.20, 2 players) 5 :spade:
      BB checks, Hero bets $1.60, BB calls $1.60

River: ($6.40, 2 players) T :diamond:
      BB bets $3.50, fold
  • 6 antwoorden
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Waarom limp je 44 preflop , lijkt me gruwelijk slecht. Je nodigt iedereen achter je uit om je light te isoleren. Zelfs een tighte speler zal hier vlotjes isoleren. De handen die hij normaal preflop had gefold als je de pot had geopend ,spelen nu wel. Hij kan hier makkelijk een 5 of een T hebben omdat handen zoals A5s of KT, AT, QT , JT je kunnen isoleren preflop.

Fold op de river lijkt me hier juist tenzij je denkt dat het een ubernit is wat wel zou kunnen een 18/13 speelt doorgaans heel tight uit positie maar net omdat je preflop limpt zou zijn range veel wijder kunnen zijn. Als je preflop had geraised en hij called in the blinds was je beslissing wsl veel makkelijker geweest omdat hij nu misschien typische blind defense handen zou kunnen hebben die in de range van een nitty speler vallen zoals JJ 88 99 77 66 en zou je een dunne valuebet hebben kunnen maken. Nu moet je wel folden imo
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      bet turn bigger. waarom bet je 1 in 1.2 op de flop en bet je halfpot op de turn ? De handen die hij had op de flop zullen wsl niet veel veranderd zijn van showdownvalue als de 5 hier valt. flushdraws , straightdraws , combodraws, toppair , kleine overpairs. zou hier opd e turn iets van een 2.5 $ hebben gebet
    • jessie35555
      jessie35555
      Bronze
      Lagere pocketpairs speel ik soms het liefst alleen voor setvalue. In dit geval was de SB een redelijke 3-better (agressieve 35/23 speler met een 3-bet van 8, hij 3bette veel vanuit de blinds) en daar moet ik met 44 uiteraard op folden. Dus ik wilde in principe geisoleerd worden en zien of ik een set kon hitten.

Ik bet groter op de flop omdat ik wil protecten tegen een flushdraw en op de turn heb ik een fullhouse gehit, dus wil ik juist dat hij in de pot blijft en bet ik kleiner.
      Dus: op de flop wil ik niet dat hij een flush hit en op de turn hoop ik juist wel dat hij een flushdraw heeft en een flush hit op de river.

Maar ben het met je eens dat zo'n halve potbet wat raar overkomt, iets groter was wel beter geweest (is een beetje mijn fishie slowplay overblijfsel).
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop is idd niet goed, als je denkt dat hij je daar vaak gaat 3betten moet je 44 folden en dingen als JJ QQ AK openen en 4betten. Op de flop checkt IR naar je toe, ergens onlogisch 3way zou hij toch willen protecten tegen flush.

Alhoewel je daar goed 1$ bet (ik bet zelfs 1.1$) moet je turn groter betten. Bet je turn iets van 2.6$ of 2.7$ dan kom je op de river in een pot van 8.4 of 8.6$ en heb je nog 6 of 5.9$ over. Dit is een perfecte shove, en dus ideaal om draws te laten betalen en om nog all in te geraken op de river.

Zijn line lijkt idd redelijk raar maar is hoogstwss een 10x hand. Iets van 10x :club: :club: lijkt mij wel mogelijk. De analyse gaat eigenlijk maar tot aan de river, maar de river is idd gewoon zuur maar je moet daar net meer dan 1/4 keer de beste hand hebben en dat heb je niet denk ik. Alhoewel zijn line redelijk drawy lijkt met missed flushdraw bluff op de river denk ik niet dat een speler met dat soort stats op dit board gaat bluffen. Jij bet daar 2x en hebt dus wss een 10x. Alhoewel als hij nadenkt je jezelf wel redelijk gescrewed hebt door te limpen preflop en als hij redelijk goed is heeft hij door dat je dat met enkel 44 doet, 55 is redelijk unlikely en gewoon een cooler en elke 10x hand die het waard is te spelen open je wss ipv te limp callen.

If so, kudo's voor hem want eigenlijk wel niet slecht gespeeld maar meestal zie ik hem hier wel valuebetten eigenlijk;) dus idd, fold...

Xeno
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      SH is er eigenlijk geen enkele hand waarbij openlimpen beter is dan zelf raisen.
      Flop is prima.
      Turn is jet betsizing te klein. Als je iets groter bet hou je een veel beter stacksize over om de river te shoven. Bet hier iets van $2,80 dan is de pot op de river $8,80 en heb je nog 5,80 over en kan je makkelijk shoven. Nu is de pot $6,40 en heb je nog $7 over.

Op deze riverkaart heb je een goede fold gemaakt.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      niet limpen met je lage pockets. Vanuit de co zal je ng wel wat fe hebben op de latere spelers dus gwn raisen is fine. Als je niet zelf initiatief neemt zal je vaak de beste hand postflop folden met lage pockets. en je maakt het makkeklijk vr bb die bvb met 59 dan in de hand zit. Iets dat hij anders gwn zou folden.

Als je die handen niet comfortabel kan raisen fold je ze best preflop.

wat de hand zelf betreft.

flop is fine,

turn moet je groter sizen zodat je river kan shoven. Je hebt nu een lelijke stack over om in de pot te shoven.

River maak je een goede fold denk ik. Hij heeft je hier vaak beat en het lijkt erop alsof hij bang is dat je behind zal checken. Zeker ook omdat hij wat tight en een beetje passief is. Dus een goede fold.