NL 30, nuts: bet sizing op river?

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Villain is 13/10, AF 3.4 (1.2K handen)

Preflop
      UTG+2 open ik 2.5BB met 33
      Meestal open ik 4BB. Maar met een klein paar kan ik zo nog een 3bet callen voor set value, wat niet meer lukt indien ik 4BB had geopend.
      Ik weet dat het exploitable is, maar ik denk niet dat de spelers op 888 op NL30 dit opmerken. Soms zal ik een laag pocket pair gewoon ook folden in EP.

Flop
      Ik bet 3/4 pot.

Turn
      Nuts. Ik check, Heb een read dat villain veel float en ook zijn middelsterke handen gaat betten. Indien ik doorbet foldt hij zijn floats. Checkraise. Ik wil niet donken op de river, en de pot hier opbouwen. Hij callt, dus heeft hij een sterke hand.

River
      De harten kunnen een scare card zijn voor hem. Ik vrees dat een all-in hem vaak gaat doen folden. Met een fullhouse gaat hij toch shoven. Dus bet ik iets meer dan 1/3 pot.

Pacific, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

Hero (UTG+2): $33.55 (111.8 bb)
      MP1: $5.65 (18.8 bb)
      MP2: $39.67 (132.2 bb)
      MP3: $30.94 (103.1 bb)
      CO: $24.22 (80.7 bb)
      BTN: $84.88 (282.9 bb)
      SB: $26.11 (87 bb)
      BB: $40.81 (136 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with 3 3
      Hero raises to $0.78, 4 folds, BTN calls $0.78, 2 folds

Flop: ($2.01) 3 9 Q (2 players)
      Hero bets $1.50, BTN calls $1.50

Turn: ($5.01) 3 (2 players)
      Hero checks, BTN bets $3.10, Hero raises to $10.73, BTN calls $7.63

River: ($26.47) 8 (2 players)
      Hero bets $10.27, BTN calls $10.27
  • 6 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Waarmee zie je hem jou c/r callen? Imo alleen met een fd, 99of qq. Alle3 deze handen gaan happy broke op deze river imo. Als hij hier een flush gaat folden had hij ofc nooit de turn zo mogen spelen. Je hebt 20$ behind wat wel veel is in een 26 pot. Als je dit in de toekomst wilt voorkomen kan je iets groter c/raisen. Het nadeel daaraan is dat hij snellers f/d's fold.
      As played kan je de river shoven maar 15$+ kan ook hoewel ik verwacht dat hier eeder op gefold wordt aangezien dit er zo value achtig uitziet. Ik ship het er dus in
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Btw door je line zou het goed kunnen dat hij je op een bluff zet, waardoor hij met aq o.d. Jou c/r zou callen. Deze moet hij imo wel folden op elke riverbet dus mijn punt over de riverbet blijft onveranderd.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      Waarmee zie je hem jou c/r callen? Imo alleen met een fd, 99of qq. Alle3 deze handen gaan happy broke op deze river imo. Als hij hier een flush gaat folden had hij ofc nooit de turn zo mogen spelen. Je hebt 20$ behind wat wel veel is in een 26 pot. Als je dit in de toekomst wilt voorkomen kan je iets groter c/raisen. Het nadeel daaraan is dat hij snellers f/d's fold.
      As played kan je de river shoven maar 15$+ kan ook hoewel ik verwacht dat hier eeder op gefold wordt aangezien dit er zo value achtig uitziet. Ik ship het er dus in
      ², ik reken ook random queens in zn range overigens.

vind sizing van de checkraise ook gewoon prima, je houd driekwart potbet over en ik denk dat dat gewoon een prima shovesize is.

over je opensizing: ik denk dat je geld verliest als je opent / call 3bet speelt. je mag zelf even in je database filteren of dat klopt. Ik zou filteren op UTG en UTG+1 situaties waarin je 22-55 opent. kijk puur of je op die handen over een redelijke sample winst of verlies maakt.
      Als je verlies maakt zou ik egwoon pre folden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier

over je opensizing: ik denk dat je geld verliest als je opent / call 3bet speelt. je mag zelf even in je database filteren of dat klopt. Ik zou filteren op UTG en UTG+1 situaties waarin je 22-55 opent. kijk puur of je op die handen over een redelijke sample winst of verlies maakt.
      Als je verlies maakt zou ik gewoon pre folden
      Ik denk wel dat je gelijk hebt.
      Sample is misschien wat klein: Op 15K handen heb ik 71x geopend met 22-55 vanuit EP en 25$ verlies. Een grote pot verloren met onderset. Ongeveer de helft kleine potjes gewonnen, maar evenveel iets grotere potten verloren. 'k Moet dan toch minder met 22-55 spelen vanuit die posities.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Oorspronkelijk gepost door Rogier

Als je verlies maakt zou ik gewoon pre folden
      Ik denk wel dat je gelijk hebt.
      Sample is misschien wat klein: Op 15K handen heb ik 71x geopend met 22-55 vanuit EP en 25$ verlies. Een grote pot verloren met onderset. Ongeveer de helft kleine potjes gewonnen, maar evenveel iets grotere potten verloren. 'k Moet dan toch minder met 22-55 spelen vanuit die posities.
      Klopt, heb dit zelf ook moeten aanpassen, ik had advies gevraagd aan gamble, die opent ze ook bijna nooit, maar het blijft verleidelijk :)

Vanaf nu doe ik ook vanaf 66 op de UTG's

Vraag, waarom geen potbet op de turn voor extra value, villian is volgens mij comitted?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      hoe is villain precies committed als ie 20bb erin heeft liggen en nog 100bb achter?