$8,80, middle-late stage, AJs

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Had 31 handen met de BB gespeeld. VPIP van 26, PFR van 23, AF 2.0, Steal 100%, Fold to steal 50%, 3bet 0%, Fold to 3bet 100%. Dit was de tweede keer dat ik 'm een hand postflop zag spelen, de eerste keer foldde ie op een donkbet van de BB toen ie zelf op de BU zat.

UTG2:
      204360
      UTG3:
      194865
      MP1:
      145354
      MP2:
      35854
      MP3:
      152112
      Hero:
      66000
      BU:
      97877
      SB:
      225757
      BB:
      145718

SnG-MTT $ 8.80 (11853 Players)
      1800/3600 No-Limit Hold'em, Ante 450 (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is CO with A :spade: , J :spade:
      5 fold,
      Hero raises 3950 to 7550, 2 fold, BB calls

Flop: (20950) T :spade: , 5 :club: , 3 :club: (2 Players)
      BB bets 21600,
      Hero ?

Heb twee vragen over deze hand.
      1. Is het beter om preflop all in te gaan of zoals ik hier deed, een raise te maken?
      2. Wat doe ik hier op de flop? En voordat Elias gaat vragen om ranges :) Dat vind ik dus lastig. Wat betekent een potsized donkbet op dit board?
  • 7 antwoorden
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Preflop raise is fine, mag zelfs nog iets kleiner.

Op de flop fold ik hier eigenlijk altijd, omdat ik niet denk dat je foldequity hebt op zijn potbet, en je hier nooit genoeg % hebt om het er in te trappen (in feite call je je allin op deze flop, ervanuitgaande dat hij hier nooit potbet/fold, (prob krijg je hier 5% van de keren een fold)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ik shove dit pre gezien antes en weinige bb die je ng hebt.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      18+bb

jam tegen slechte spelers.
      raise call tegen goede spelers :)
      Je wilt namelijk geen irritante flats zien van slechte spelers.

Afhankelijk hoe je eigenlijk hier voor hebt gespeeld.
      KJ/QJ/JT jam ik hie ook gewoon.
      dus zal ik meestal AJ hier ook jammen om mijn range te balanceren.
      want KJ/QJ/JT handen wil je hier niet raise-folden en ook niet raise-callen.

Maar gewoon jammen vind ik hier beter, aangezien de sb en BB best een grote stack hebben, en meestal nog flat happy zijn als het niet al te goede spelers zijn.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      18+bb

jam tegen slechte spelers.
      raise call tegen goede spelers :)
      Je wilt namelijk geen irritante flats zien van slechte spelers.

Afhankelijk hoe je eigenlijk hier voor hebt gespeeld.
      KJ/QJ/JT jam ik hie ook gewoon.
      dus zal ik meestal AJ hier ook jammen om mijn range te balanceren.
      want KJ/QJ/JT handen wil je hier niet raise-folden en ook niet raise-callen.

Maar gewoon jammen vind ik hier beter, aangezien de sb en BB best een grote stack hebben, en meestal nog flat happy zijn als het niet al te goede spelers zijn.
      Had het idee dat alle spelers achter me wel wisten wat ze deden. Had dus ook geen flat verwacht en wilde idd een all in callen.

En de 40 handen voor deze hand:
      - 36 keer gefold.
      - 4 keer minraise (in midden tot late positie) waarop 2 keer geen actie en 2 keer moeten folden (had toch troep) op een all in van een tegenstander.

Zoals ie nu is gelopen, wat zou jij doen na die donkbet?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      gewoon folden.
      ziet er gewoon na uit dat hij die tien heeft gehit en hij alle chips erin wilt helpen. Of ieder iets van board.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Is al uitgebreid in de coaching besproken maar ff recap:

Preflop zou ik zeker raisen. Met een shove creer je heel veel fold equity en zal je tegen sterke ranges uitkomen wat ik met een sterke hand als AJs best jammer vind. Bovendien ga ik met deze stacksize eigenlijk altijd openraisen omdat ik gewoon meer vertrouwen heb in mn postflop edge.

Bovendien heb ik de indruk als je minraist dat de BB heel vaak gaat callen en de flop opgeven.

Postflop geef ik villain niet zo heel veel respect voor zijn donk.
      Mijn probleem is als je shoved dat je weinig tot geen fold equity hebt.
      Toen we echter je equity tegen zn donkrange gingen uitrekenen was die best wel goed. Dit omdat je overcards en backdoordraws hebt.

Als je dus denkt wat fold equity te hebben kan je makkelijk shoven. Callt hij volgens jou echt altijd kan je beter folden.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Yep, precies wat ik dacht. Heb genoeg equity met m'n overcards en backdoors en dus een klein beetje fold-equity nodig.