NL10 - Q9o freeplay, nuts op de turn

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+2: $11.15 (111.5 bb)
      MP1: $5.01 (50.1 bb)
      MP2: $10 (100 bb)
      MP3: $3.92 (39.2 bb)
      CO: $10.23 (102.3 bb)
      BTN: $11.16 (111.6 bb)
      SB: $10 (100 bb)
      Hero (BB): $10 (100 bb)
      UTG+1: $1.85 (18.5 bb)

Preflop: Hero is BB with Q 9
      UTG+1 folds, UTG+2 calls $0.10, 3 folds, CO calls $0.10, BTN folds, SB completes, Hero checks

Flop: ($0.40) 4 K A (4 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+2 checks, CO checks

Turn: ($0.40) T (4 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+2 checks, CO checks

River: ($0.40) 2 (4 players)
      SB checks, Hero bets $0.40, UTG+2 calls $0.40, 2 folds

-----

SB is een reg van PokerStrategy, speelt zo ongeveer 14/12.
      UTG lijkt me een vis. Erg loose passive en limpt.
      CO lijkt iets meer solide, maar ook niet weg goed (17/10 - maar over 145 handen), heeft een erg lage AF.

Op de flop hit ik een nutflushdraw. Kan ik hier al gaan betten?

Op de turn hit ik de nuts, maar slowplay deze, omdat ik er multiway vanuit ga dat er vaak wel iemand zal zijn die gaat betten. Er wordt immers vaak op de turn gestabt in mijn ervaring.

Op de river is er nog altijd doorgecheckt, dus vraag ik me af hoe groot mijn bet hier moet zijn. Wat gaat nog gecalled worden en wat niet?
  • 3 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Het is hier close omdat het 4way is, zou ik meestal nooit donken, maar aangezien je zegt dat SB een reg is en de 2 andere spelers nogal passief zou ik hier wel betten op de flop. De SB raist elke goeie A en elke K gaat hij daar wss opgeven aangezien hij niet de Q :spade: kan hebben. Mss wel nog KJ :spade: maar dat is dan ook soort van hand die je er wss wil inhouden :)
      De 2 andere spelers hebben daar nog niet het initiatief genomen en aangezien ze passief zijn zullen ze daar niet zonder reden op een monochroom board gaan betten zonder reden. Een Ax of iets dergelijks betten ze daar mss zelfs nog niet eens, maar dit doet er niet zo heel veel toe. Mijn gedacht op de flop is daar dus om bovenop je gewone equity redelijk wat foldequity te creeëren met een donk. Je hebt daar heel veel kans dat er veel handen folden en je bouwt de pot op voor als je de turn hit. Ook speelt je hand veel makkelijker dat dat je wacht op een bet van de passieve spelers en dan turn moet gaat donken wat redelijk obvious en scary is voor een passive speler. Als je daar uitbet ga je nooit geraised worden door de passieve spelers en wss ook niet door de reg aangezien hij de A K Q :spade: al niet meer kan hebben. Op de turn bet je ook, ik vind 3/4 3/4 2/3 pot wel goeie sizings voor in deze situatie. natuurlijk shove je anywhere als het ietwat mogelijk is met de dan huidige pot...

As played is je plan de turn te callen wat sneaky. Ik zou gewoon uitbetten en gecalled worden door lower flushes, idem op de river. Niemand heeft stab gepakt op de flop en wie gaat daar stabben tegen 3 man in op een 4suited board? Daar moet je toch wel agressief voor zijn! Die reg weet dat dat geen zin heeft, en die 2 andere zijn er te passief voor.

As played river bet je daar pot, nuja ik denk als je nog value wilt van lower flushes vind ik een open shove wel sexy en spewy lijken eigenlijk haha, maarja natuurlijk is iets van 2/3-pot goed, aangezien je toch ietwat in de pot wilt met je nice hand en niemand initiatief toonde so far :)

Xeno
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Omdat de pot zo klein is op de flop, denk ik dat je ook in een 4waypot met de nutflushdraw meteen kunt betten. Spelers met een flopped flush gaan op de flop nog slowplayen (zeer slecht!) of je goede odds geven met een te kleine raise.
      Je wil hier die pot zo vroeg mogelijk opbouwen om groot te kunnen betten op turn en river wanneer je de nutflush hit.
      Word je enkel gecalld, dan kun je ook nog doorbetten op elke turn. Veel spelers op deze limieten spelen hun nut flush draw zeer passief en denken dat jij dat ook doet. Wanneer je de flush dan hit op de river, callen ze je vaak nog af.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Bet (en call op raise die wss te klein zal zijn+huge implieds) flop ofwel check flop en dan bet turn kunnen beiden :)
      Turn checken is value missen :)