NL10 - TT multiway, opgeven na flop raise?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 7 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $9.70 (97 bb)
      SB: $4.84 (48.4 bb)
      BB: $10 (100 bb)
      MP1: $1.62 (16.2 bb)
      MP2: $10 (100 bb)
      Hero (MP3): $10.71 (107.1 bb)
      CO: $10 (100 bb)

Preflop: Hero is MP3 with T T
      2 folds, Hero raises to $0.40, CO folds, BTN calls $0.40, SB calls $0.35, BB folds

Flop: ($1.30) 7 2 Q (3 players)
      SB checks, Hero bets $1.10, BTN raises to $2.20, SB folds, Hero ???

-----

Toch wat onzeker over deze hand.

Beide tegenstanders zijn preflop erg loose (45/25 (BU) en 42/16 (SB) over kleine samples.
      BU heeft een hoge AF (6.0) en SB een lage (2,2).

Preflop raise is standaard. BU en SB callen.

Ik twijfel op deze flop over hoe verstandig het is te cbetten. As played: na de minraise easy fold?
  • 11 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ja easy fold daar. Minraise van zo'n agressive villain kan ook een bluff zijn hoor maar je krijgt het daar niet comfortabel in en wacht best op een top pair hand om te kijken wat hij daar op de flop minraised en ff note te maken. Cbet kan daar imo wel nog afhankelijk van hun fold2cbet stats. Board hit jouw range redelijk hard en je kan daar best die Q reppen, dus zou zonder stats bv zeker nog cbetten...

Xeno
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Omdat je tegen twee tegenstanders zit en uit positie tegen zo'n aggressieve speler zou ik gewoon check/folden. Je gaat de pot met een cbet niet vaak genoeg kunnen oppakken en wat is je plan op de turn wanneer de BU callt? Op de turn kunnen nog meer overcards komen, kan een 3de harten komen. Ga je checken op de turn? Dan bet de BU zeker.

As played, fold op de minraise.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Omdat je tegen twee tegenstanders zit en uit positie tegen zo'n aggressieve speler zou ik gewoon check/folden. Je gaat de pot met een cbet niet vaak genoeg kunnen oppakken en wat is je plan op de turn wanneer de BU callt? Op de turn kunnen nog meer overcards komen, kan een 3de harten komen. Ga je checken op de turn? Dan bet de BU zeker.

Overcards kan je 2nd barrelen en als je weet dat villain bv draws agressief speelt (wat je denk ik wel beetje kan afleiden uit zijn stats al) kan je 3de harten ook als scarecard gebruiken voor 2nd barrel :) Ben dus wel nog voor cbet op dit board, tenzij villains megaloose zijn op flopcbets...

Xeno
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Overcards kan je 2nd barrelen en als je weet dat villain bv draws agressief speelt (wat je denk ik wel beetje kan afleiden uit zijn stats al) kan je 3de harten ook als scarecard gebruiken voor 2nd barrel :) Ben dus wel nog voor cbet op dit board, tenzij villains megaloose zijn op flopcbets...

Xeno
      2barrel met een marginale hand in een multiway pot tegen fish kan ik je echt beter afraden. Dit board kan je cbetten tegen nitts die beide +/- 80% folden op cbets ofzo. Tegen deze spelers zou ik gewoon check/fold spelen.
      Als iedereen behind checkt en de turn blankt kan je imo wel proberen de pot op te pakken. De kans dat deze bet succesvol is, is veel groter dan de kans dat een cbet hier succesvol is. Mocht een van de spelers jou op de turn callen heb je een easy c/f op de river.

As played insta fold. Je hand is niet sterk genoeg om naar de showdown te gaan. Als je callt en hij bet de turn door zal je toch altijd moeten folden behalve op een T. Je hebt slechts 2echte outs en krijgt hier niet de goede odds voor ofc.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777

Xeno
      2barrel met een marginale hand in een multiway pot tegen fish kan ik je echt beter afraden. Dit board kan je cbetten tegen nitts die beide +/- 80% folden op cbets ofzo. Tegen deze spelers zou ik gewoon check/fold spelen.
      Als iedereen behind checkt en de turn blankt kan je imo wel proberen de pot op te pakken. De kans dat deze bet succesvol is, is veel groter dan de kans dat een cbet hier succesvol is. Mocht een van de spelers jou op de turn callen heb je een easy c/f op de river.

As played insta fold. Je hand is niet sterk genoeg om naar de showdown te gaan. Als je callt en hij bet de turn door zal je toch altijd moeten folden behalve op een T. Je hebt slechts 2echte outs en krijgt hier niet de goede odds voor ofc.
      Als je daar de flop niet cbet en de turn stabt op een blank speel je wel een redelijk bluffachtige line imo

Xeno
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Tot nl50 kan je dat gewoon doet aangezien mensen daar (nl2-nl50) toch vooral hun eigen kaarten spelen...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Tot nl50 kan je dat gewoon doet aangezien mensen daar (nl2-nl50) toch vooral hun eigen kaarten spelen...
      http://images.memegenerator.net/instances/400x/10370838.jpg

Xeno
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze

Xeno
      Lol srs?

190k sample -> filter -> pf raise/flopcheck/turnbet/river:none -> Profit 1068,24 bb's....
      Jij verwacht echt dat iemand hier na de flop en de turn te checken een c/r gaat maken op de turn of een donkbet op de river van grote size met volledige air? Dat maakt echt totaal geen scence.

Deze move in positie op de micro's werkt gewoon, nu heb je je bewijs.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze

Xeno
      Lol srs?

190k sample -> filter -> pf raise/flopcheck/turnbet/river:none -> Profit 1068,24 bb's....
      Jij verwacht echt dat iemand hier na de flop en de turn te checken een c/r gaat maken op de turn of een donkbet op de river van grote size met volledige air? Dat maakt echt totaal geen scence.

Deze move in positie op de micro's werkt gewoon, nu heb je je bewijs.
      Haha bedoelde het eigenlijk gwn als 'fair nuff, dat is idd waar' :p
      Ja kan me wel inbeelden dat die move dus idd werkt, proof accepted ;)

Nee ja ik zeg niet dat ze daar gaan check/raisen, ik zeg gewoon dat je line daar dan niet echt veel nonbluffs repped die niet van de hand te raisen zijn...

Maar doet er idd niet toe op NL<50.

Xeno
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      ah missread ur troll.

Als spelers echt op jou terug gaan spelen is het niet aan te raden idd ;)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je kan deze situatie vanuit verschillende perspectieven benaderen:

1. de BTN en Sb zijn nits die vaak folden tegen c-bets: c-bet flop
      2. de BTN en/of Sb folden niet vaak tegen c-bets: check flop
      2a. de BTN is aggro en zal vaak proberen de pot op te pikken als er naar
      hem toe wordt gecheckt. Dan speel ik c/c flop en kijk ik naar zijn turn AF
      Als zijn turn AF ook hoog is dan fold ik op de flop al.
      Dit geldt trouwens als de sb foldt, als de sb callt, dan ben ik ook klaar
      met de hand.

Als ik hier trouwens zelf op de BTN zou zitten en beide spelers checken naar me toe, dan zou ik hier wel vaak c-betten (nog steeds wel hun fold to cbet in overweging nemen).

As played is het dus een fold tegen zijn minraise. Je gaat het jezelf alleen maar lastig maken op de turn/river.