Nl 5 - Qq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      fold ik hier al pf? villian heeft een 3bet percentage van 4%.. as played denk ik dat ik hier op de turn wel easy kan folden.. zijn play duidt imo duidelijk op een overpair (AA, KK, JJ?)

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,07
      BU:
      $5

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q:spade: , Q:diamond:
      2 folds, Hero raises to $0,20, 2 folds, BU raises to $0,60, 2 folds, Hero calls $0,40.

Flop: ($1,27) T:club: , 7:club: , 4:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,85, Hero calls $0,85.

Turn: ($2,97) 4:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $3,55 (All-In), Hero folds, BU gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $2,97
  • 5 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      % is iets van 1010+, AQo+, AQs+...
      Maar als je daar denkt achter te staan na zijn 3bet moet je in principe al preflop folden en niet gaan flatten want dan doe je dat quasi voor setvalue aangezien je enkel gaat afstacken met zekerheid op de beste hand als je daar een Q hit.

As played call je daar oop, met een soort van idee op te gaan potcontrollen? Wat heel moeilijk is oop. Je moet daar dus imo preflop gaan 4bet/broke spelen of open/fold.

Wel as played moeilijk te zeggen maar ik denk idd ook een fold aangezien je daar oop mega gevaluetowned wordt door een toch wel reg uitziende speler met idd 1010 JJ (QQ) KK AA.

Overigens verwacht ik AcKc en AcQc ook nog in zijn range zitten waarmee hij flop bet en turn shoved.

Daartegen heb je op de flop

Player 1: 34,079% 32,048% 4,062% 63,890% QQ
      Player 2: 65,921% 63,890% 4,062% 32,048% TT+, AcKc, AcQc
      Wat in principe al spreekt voor een fold op de flop

En op de turn

Player 1: 33,994% 31,867% 4,255% 63,878% QQ
      Player 2: 66,006% 63,878% 4,255% 31,867% TT+, AcKc, AcQc
      Waardoor je dus zijn shove niet kan/mag callen.

Ik hou er hier ook JJ in maar denk ook neit dat een reg daar zo excited gaat spelen met JJ en al zeker niet zo agressief gaat betten als zijn AF 1.3 is met hoge WTS wat toch eerder wijst op een callingstationachtige speler

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat het hier erg close is tussen een fold/call/4bet.

Ik zal even uitleggen waarom:

- fold: tegen een range van 4% heb je ongeveer 48% equity. Dat betekent dus dat je hier OOP moet spelen terwijl je achterligt tegen zijn range. Een fold is dan de beste optie.

Maar...hij 3bet vanaf de BU, dus ik denk dat zijn 3bet% hier eerder rond de 6% of zo zal liggen. Dan zou ik kijken of ik beter kan callen of 4betten.

- call: een call van een 3bet is in principe niet goed. Maar, als je weet dat je voorligt tegen zijn range, dan kan je af en toe het positienadeel erbij nemen en de hand OOP verderspelen. Dat moet je niét doen als je tegenstander erg agressief is, want dan zal je niet vaak de showdown kunnen zien.

- 4bet: een 4bet kan goed zijn als je denkt dat hij je nog actie gaat geven met mindere handen. Sommige spelers hebben een 4bet range van AA/KK. Als je tegen die spelers gaat 4betten zal je vaak enkel actie krijgen van die handen. Dan is het natuurlijk zonde om te gaan 4betten.

As played kan ik me vinden in de call, maar ik zou er geen standaard play van maken. Als je weet dat hij 4% 3bet vanaf de button, dan moet je hier zelfs folden.

Op de flop zou ik zijn range nog erg wijd houden. Ik denk dat hij bijna met zijn volledige 3bet range zal c-betten. Daar zit dus niet enkel een AcKc hand, maar ook een Adkh bv. (ik zou wel kijken naar zijn c-bet% voor je een definitieve conclusie trekt). Maar je call op de flop is dus ok, vind ik.

Op de turn kan ik me ook wel vinden in een fold. Je beat enkel JJ en ik denk niet dat hij die hand vaak zo zal spelen. Daarnaast kan hij ook nog wel AcKc hebben of zo, maar hij lijkt best passief...dus ik betwijfel ook of hij die zal shoven.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Nja daar zou je in principe moeten hero's stats op tafel voor zien, want denk wel dat villain soort van addapting player is. Nochtans denk ik dat hij je daar gaat isoleren met JJ+ en AK, maar zelfs geen AQ tenzij hero's stats megafishy zijn dat hij daar nog wil gaan isoleren. Of wat denk jij? Daar kan je dus toch in principe niet gaan callen, als je achterloopt op zijn range en zelfs oop zit? Enige wat je zou kunnen doen is imo 4betten maar je staat achter op zijn range, dus enige conclusie is gewoon folden daar...

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Xeno,

ik denk dat ik in mijn post niet puur op deze hand heb gereageerd. Ik heb algemeen gereageerd op de situatie. Wat kan je doen als de button 4% 3bet, wat kan je doen als hij wijder 3bet, etc...

Ik heb ook vermeld dat je moet folden als hij daadwerkelijk 4% 3bet, dat ben ik dus met je eens. Maar, als je ziet dat hij wijder gaat 3betten, dan zijn er natuurlijk andere opties, anders word je behoorlijk exploitable.

Dus ik denk dat ik ook duidelijk heb gemaakt dat je tegen 4% achterloopt (48% gaf ik aan), OOP zit en dat je dan moet folden.

In mijn reactie gaf ik aan de call te begrijpen, maar dan wel in de veronderstelling dat Villain wijder 3bet vanaf de BU.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      He Xeno,

ik denk dat ik in mijn post niet puur op deze hand heb gereageerd. Ik heb algemeen gereageerd op de situatie. Wat kan je doen als de button 4% 3bet, wat kan je doen als hij wijder 3bet, etc...

Ik heb ook vermeld dat je moet folden als hij daadwerkelijk 4% 3bet, dat ben ik dus met je eens. Maar, als je ziet dat hij wijder gaat 3betten, dan zijn er natuurlijk andere opties, anders word je behoorlijk exploitable.

Dus ik denk dat ik ook duidelijk heb gemaakt dat je tegen 4% achterloopt (48% gaf ik aan), OOP zit en dat je dan moet folden.

In mijn reactie gaf ik aan de call te begrijpen, maar dan wel in de veronderstelling dat Villain wijder 3bet vanaf de BU.
      Aaaaaaah fair nuff :) Dan heb ik niks gezegd!

Xeno