Nl 5 - Aq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      nh? kan ik hier op de turn nog een keer voor value betten? odds op de river zijn denk ik te mooi om te folden?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $3,3
      BB:
      $19,85
      Hero:
      $5,48

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:diamond: , Q:diamond:
      2 folds, Hero raises to $0,20, 4 folds, SB calls $0,18, BB calls $0,15.

Flop: ($0,60) Q:heart: , 8:heart: , 5:spade: (3 players)
      SB checks, BB bets $0,05, Hero raises to $0,50, SB calls $0,50, BB calls $0,45.

Turn: ($2,10) 4:club: (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $1,3, SB calls $1,30, BB calls $1,30.

River: ($6,00) 7:spade: (3 players)
      SB checks, BB bets $0,5, Hero calls $0,50, SB folds.

Final Pot: $7,00

Results follow (highlight to see):
      Hero shows one pair vrouwen (Ad Qd)
      BB shows (Js 9s)

Hero wins with one pair vrouwen (Ad Qd)
  • 2 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop fine, flop iets groter raisen nog zeker tegen die BB fish.
      Turn groter betten iets van 1.5-1.7$ met het gedacht de river te shippen tegen de fish. Wel zou ik wat gas terugnemen aangezien de redelijk tighte maar agressieve SB hier called. Toch ook niet te veel van wakker liggen aangezien hij sets en flushdraws wel zou raisen wss op de flop of turn. Nu komt die river enja, kan ik tegen die BB bijna amper meer een valueraise vinden. Ik denk moest je headsup zitten dat ik al eerder zou denken om nog klein te raisen. Maar als je dan een shove gaat zien ga je wenen...

Dus mss best de safe road nemen en gwn kleine bet callen, je beat nu ook niet zo denderend veel op dat board en je kan dan een note maken van waarmee de BB zo klein river bet

Wel een moeilijke hand, benieuwd naar de commentaren!

Xeno
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Je speelt'm prima, alleen zou ik, zoals Xenophon ook al aangeeft, groter betten op de turn. Daar zou ik inderdaad ook ongeveer 1.7 betten.

De SB die hier callt is ook wel verdacht, maar sets kan je daar inderdaad zo goed als uitsluiten. Ik denk persoonlijk dat de SB daar best een FD kan hebben. Ik veronderstel niet dat hij die altijd zou reraisen aangezien zijn AF gebaseerd is op een kleine sample. Waarom zou hij hier trouwens een FD reraisen? De raise naar 50c in een multiway pot geeft al aan dat je een sterke hand hebt, dus hij zal weinig/geen FE hebben met zijn raise.

Aandachtspuntje bij deze hand is dat je dus de turn groter zou moeten betten.

Op de river call ik ook wel. Ik zie hem daar echter nooit een 6 vasthebben
      (tenzij Ah6h), maar ik denk ook niet dat hij hier een hand zoals KQ of QJ plotseling zal donken.
      Misschien kan je hier ook wel een kleine raise maken, maar zoals Xeno ook aangeeft, als je dan een shove om je oren krijgt dan ben je ook niet echt happy om te callen.