Discipline

• Voetsel
      Voetsel
      Bronze
      Hey allemaal,

Een belangrijk aspect van het pokeren is discipline. Discipline om op te juiste limieten te blijven spelen, discipline om te leren, discipline om door te gaan in een downswing. Zelf heb ik hier vaak nogal moeite mee, ik heb het pokeren al eens vaarwel gezegd toen het een weekje niet mee zat, en ik speel gewoon een stuk liever dan dat ik artikelen lees. Ik denk dat discipline ook te maken heeft met tilt controle. Als je perfect gedisciplineerd bent kan je je A-game blijven spelen, zelfs na wat bad-beats.

Zelf heb ik nu een soortement trucje voor mezelf om de discipline erin te houden; Voor elke 2 gewonnen SnG's van 18+ man, mag ik van mezelf een groot MTT spelen met max 3$ buy-in. Zo houd ik de afwisseling en spanning erin en kan ik mezelf er toe zetten door te gaan volgens mijn BRM. Hebben jullie ook zo iets?
  • 7 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Mijn Enige discipline wanneer het slecht gaat, is slapen!
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      vraag Mystique4all

die zijn hier supergoed in
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Voetsel,

Dat is inderdaad waar elke pokerspeler tegenaan loopt hoor. Soms gaat het gewoon mis, daar heeft iedereen last van. Ook helemaal geen probleem.

Voor mezelf hielp het om lange termijn doelen te stellen en een blog te maken. Ook blogs doorlezen van andere, succesvolle spelers motiveert enorm om met je leerstof bezig te gaan.

Het heeft eigenlijk te maken met korte en lange termijn. Op de korte termijn is uiteraard ff een pokerspelletje veel leuker dan een stuk lezen of je spel te analyseren. Op de lange termijn is het echter enorm irritant, als je (doordat je te weinig bijleert) op dezelfde limiet blijft hangen en niet vooruit gaat.
      Dan gaat poker echt gauw vervelen...

Als je dat voor ogen houdt en doelen gaat stellen, dan wil dat nogal eens helpen.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groeten,
      Leo
    • Voetsel
      Voetsel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Mijn Enige discipline wanneer het slecht gaat, is slapen!
      Haha, daar heb ik niet zo'n problemen mee, ik mag van mezelf na 12 uur doordeweeks niet meer pokeren (moe zijn + geld op het spel zetten = slechte combi.)

@Leo

Denk dat ik ook maar eens een blogje bij ga houden, mijn eerste werd helemaal niks omdat mijn motivatie te schrijven/pokeren was opgedroogd :rolleyes: . Ik lees sowieso wel veel blogjes van anderen, blijft interessant. :D

Groeten
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik kijk uit naar je blog en dus je vooruitgang :)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Discipline is voor ons idd erg belangrijk wij spelen nog strakke dan BRM.
      We willen niet na een paar succesjes direct hoger maar eerst constant op dat niveau worden en daarmee eerst meer BR opbouwen ;)
    • superjunk
      superjunk
      Bronze
      er is ook een cursus te downloaden op het net ,
      Self-disipline in 10 days ":)