Nl 2 Aa

• Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ben ik daar altijd beat op die turn?
      Ik denk dus preflop en flop redelijk standaard, alhoewel over de raise op de flop kan gediscussieerd worden. Villain donkt relatief klein en wil dus redelijk value en protectionraisen. Na die call is villain's range wel redelijk drawy denk ik want KK JJ wil op de flop all in + KK speelt preflop wel anders.
      De draws die aankomen zou ik in de trand van AK :spade: :spade: en AQ :spade: :spade: zetten maar die handen kan villain al niet hebben. Op welke hand kan je villain hier dan plaatsen? QQ callt daar flopraise niet, AA is ook inlikely en AK of JJ zelfs nog of KK shoven die turn niet. Zitten er dus random trashhands in zijn range of mag ik hier met men overpair + redraw callen omdat zijn line geen sense maakt?

PartyGaming - $0.02 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $2.84
      MP+1: $0.78
      Hero (CO): $3.17
      BTN: $2.92
      SB: $1.66
      BB: $2.05
      UTG: $2.00
      UTG+1: $2.04

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has A:spade: A:club:

fold, fold, MP raises to $0.06, fold, Hero raises to $0.18, fold, fold, fold, MP calls $0.12

Flop: ($0.39, 2 players) K:spade: 4:club: J:spade:
      MP bets $0.19, Hero raises to $0.58, MP calls $0.39

Turn: ($1.55, 2 players) 9:spade:
      MP bets $2.08 and is all-in, Hero ???

Xeno
  • 6 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      zijn donktbet op de flop kan goed betekenen dat hij drawing is. Denk hierbij aan 10Q of x x. Hij zal jou raise callen met deze handen + 2pairs + sets. De turn brengt alle draws aan en je loopt ook nogsteeds achter op die 2pairs en sets. De enige hand die jou zou kunnen verslaan is een ak/kq, maar die had de flop anders moeten spelen.
      Easy fold op de turn dus.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      zijn donktbet op de flop kan goed betekenen dat hij drawing is. Denk hierbij aan 10Q of x x. Hij zal jou raise callen met deze handen + 2pairs + sets. De turn brengt alle draws aan en je loopt ook nogsteeds achter op die 2pairs en sets. De enige hand die jou zou kunnen verslaan is een ak/kq, maar die had de flop anders moeten spelen.
      Easy fold op de turn dus.
      Moet dus minder rekening gaan houden met preflop actie bij het bepalen van ranges op de flop? Aangezien villain daar toch geen low :spade: :spade: cards zou mogen hebben en 10Q daar idem dito. Vandaar dat ik de redenering maak met handen die hij niet kan hebben aangezien ik de A :spade: heb...

Ik zeg hier trouwens 'mag niet' maar weet best dat ze alles kunnen, bedoel gewoon 'zou niet mogen' eigelijk als hij goed speelt.

Xeno
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Tuurlijk wel rekening mee houden wat hij pf doet. De flop actie is ecbter veel meerzeggend. Met wat zie je hem hier donkbet/call spelen wat jij nog beat?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      Tuurlijk wel rekening mee houden wat hij pf doet. De flop actie is ecbter veel meerzeggend. Met wat zie je hem hier donkbet/call spelen wat jij nog beat?
      JJ en KK mss die hij wat slowplayed op de flop met die bet/call. (zie dit niet zo vaak in zijn range aangezien hij daar op een scary turn voor mijn range shoved)
      Voor de rest zie ik enkel 10Q in zijn range daar maar die zou hij preflop wel anders gespeeld hebben. Vandaar dat ik in mijn openingspost vraag op wat je villain hier kan zetten aangezien ik zelf geen idee heb.

Ik ga er gewoon vanuit dat hij preflop niet alles gaat callen en dus 1010+ en AQs+ of iets dergelijks. de suited handen die flushes maken kan je er al uithalen aangezien ik de A :spade: heb. JJ KK kan idd, maar heb nog redraw voor flush + ik denk dat die op de flop anders zouden spelen. kk speelt preflop ook eerder 4bet. Als JJ of KK die flop zo speelt gaat villain toch niet direct op déze turn gaan shoven? Handen als KQ :spade: :spade: kunnen al niet en denk dat KJ bv als we dit toch in zijn range steken daar de flop gaat willen broke spelen en al zeker ook niet die turn gaat shoven...

Xeno
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik denk eigenlijk dat je hier kunt callen. Je hebt 36,5% equity nodig om te kunnen callen. Ik vermoed dat hij hier echt niet alleen zijn premiums (dus KK, JJ en QT) shovet. Kan ook prima een andere draw hebben, en zeker door jouw redraw doe je het tegen zo'n range gewoon goed genoeg om +EV te kunnen callen.

Volgens mij moet je dus verder kijken dan handen die je verslaan, maar ook waarmee hij dit mogelijkerwijs nog meer kan doen en welke invloed dat op je equity heeft.

Hoop dat dit steek houdt trouwens.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Mijn probleem is dat hij met deze move echt maar heel weinig rept.
      handen als QTs bv.
      ook sets en KQ met Q van s kunnen , als ie beseft dat jij weinig FD hebt (wat ik betwijfel)
      Probleem is dus dat zijn range zo narrow wordt dat dit bijna onmogelijk zijn echte range is.
      En ik weet dus niet goed wat ik erbij moet gaan gooien om echt aan een range te komen.
      Ik zou echter wel callen , gezien je tegen pair+Fd gewoon superequity hebt , tegen 2P ook goed zit , enkel sets en made flushes zijn beetje een drama voor je equity.