ATo SB, $3.3 STT 10 man

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Wat te doen? Nog eens betten op river? checken voor pot control? Geen reads, early fase

(pot sizes miserie, slecht geconvert

No Limit Holdem Tournament
      OnGame, $3.3 10man STT
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG (1,500)
      UTG+1 (1,800)
      MP1 (1,520)
      MP2 (1,490)
      CO (1,460)
      BTN (1,470)
      Hero (1,480) shows 10:diamond: A:club:
      BB (1,500)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 8 players)
      UTG calls 20,Hero bets 90 7 folds

Flop: 8:heart: A:heart: 7:diamond: (200, 1 players)
      Hero bets 135, UTG calls 135

Turn: 9:diamond: (570, 1 players)
      Hero bets 240, UTG calls 240

River: 2:diamond: (1050, 1 players)
      ???
  • 8 antwoorden
    • PokerIggy
      PokerIggy
      Bronze
      Gewoon de hand niet spelen lijkt mij. De blinds zijn nog laag en je speelt de rest van de hand uit positie. En stel dat je je A hit (zoals in dit geval). Wat doe je dan? Je hebt vervolgens een limp/call van UTG. Wat zou zijn range zijn? AA, KK? Het kan natuurlijk wijder zijn, maarja je hebt (nog) geen stats.

De flop bet, lijkt me iig goed. Je was de PF agressor en bet genoeg om iemand die heeft gemist (indien hij een wijdere range limp/calld) te laten folden. Echter zit je nog vroeg in de SNG en heb je nog geen stats van hem. Tevens called hij. Dus hij had dus idd KK+ (misschien zelfs TT+) of heeft gehit of heeft een draw naar een straat of flush. Wederom weet je niks en je hebt niet veel outs.

Turn bet is een lastige. Als je niet bet, dan weet je vrijwel zeker dat hij bet aangezien jij zwakte vertoont en je tegenstander vertoont tot nu toe nog geen zwakte. Daarnaast kan het zijn dat hij float en je een grote river bet kan verwachten (zeker indien jij dan besluit om de river te checken). Dus ik verwacht dat je nog meer chips kwijt bent voor deze hand.

De river. Tja, ik zou deze toch checken en hopen dat je tegenstander besluit om met een mindere hand toch ook te checken. Je hebt tenslotte wel showdown value.

Al om al. Deze handen niet spelen uit positie. Zelfs in positie zou ik met de lage blinds ATo slechts spelen vanaf de BTN denk ik.

Ik speel zelf niet heel winstgevend en ben daarom wel benieuwd wat anderen van mijn gedachten vinden.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      lol.

Neen kdenk dat men preflop raise wel ok is.
      Kzet villain op 22+,Ax+,KTo+,K7s+,Q9o+,Q8s+,J9o+,J8s+,T8o+;T7s+,Alle suited connectors, onsuited connectors en single gap suited connectors.
      Net iets wijder :P

Op de river zet ik hem op
      AA, 99-77, A2s+, KhQh, KhJh, KhTh, Kh9h, Kh8h, Kh7h, QhJh, QhTh, Qh9h, Qh8h, J8s+, T8s+, 97s+, 87s, 8h6h, 7h6h, 6h5h, A2o+, J9o+, T9o, 98o, 87o

En heb ik 53% equity.
      Kweni of dit goede range is, en wat ik dan het beste kan doen?
    • PokerIggy
      PokerIggy
      Bronze
      Wow. Net iets wijder? :) Vraag me alleen af hoe jij hem op zo een wijde range kan zetten zo vroeg in een SNG? Natuurlijk kan hij wijder callen aangezien hij na de flop positie heeft op jou, maar om dan een flop en turn bet van die grote te callen als je de flop hebt gemist lijkt me toch stug. Dus er is een redelijke kans dat je achter ligt.

Indien we er even vanuit gaan dat hij idd de range speelt die jij aangeeft (op de river). Dan zou ik de river iets minder dan 1/2 pot betten omdat:
      1. hij kan folden omdat hij zijn draw heeft gemist,
      2. hij kan callen met een slechtere hand.
      3. dit kan voorkomen dat hij groter bet. (blokking bet)
      5. hij een betere hand kan folden omdat hij jou op een set zet. Je speeld nl je hand alsof je een grote hand hebt.

Toch denk ik dat je het jezelf erg lastig maakt en je beter kan wachten op een betere spot.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Dat je hem op een wijde range zet preflop, daar kan ik dan nog inkomen, ookal vind ik het ook stom om daar al in ranges te gaan denken en je OOP in moeilijkheden gaat brengen zo vroeg in het toernooi. Toch zeggen zijn calls op Flop en Turn dat hij zich niet zomaar van zijn hand laat zetten. Ik zou persoonlijk ook niet verder gaan dan een eventueel CB op de flop, maar als hij daar nog op mee gaat dan besluit ik dat mn kicker niet hoog genoeg is, of dat hij een setje heeft gehit (minder waarschijnlijk want dan zie ik hem al sneller raisen ipv callen) of misschien zelfs 2pair etc. Ik geef men hand dus op als hij het CB called omdat je idd geen reads hebt en je nog heel vroeg in het toernooi zit (aan de stacks te zien ben je nog niet verder dan een hand of 10...). Ga die problemen gewoon uit de weg, er komen nog veel meer handen waar je in positie kan handelen of je je acties kan ondersteunen door eventuele reads die je later wel kan hebben. Droppen die handen OOP is mijn raad :)
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Dit is preflop gewoon een fold imo, geen reden om zo early dit soort handjes te gaan spelen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      OK, pre folden. :f_confused:

En vanaf wanneer betten we dan wel? AQ? AK? TT?JJ.
      En als ik op BU zat, dan qwas het toch wel een bet?

Vroeger speelde ik deze ook wel niet, maar nu wel, mede door pokerstrategy. Kben dus verkeerde dingen aant leren :rage:

Die wijde range preflop is voor mij standaard limp range van villains.
    • PokerIggy
      PokerIggy
      Bronze
      Ik zou iig een wat minder wijde range aannemen indien iemand van UTG called. Ik zou zelf bv alleen limpen vanaf UTG met bv:
      1. AA als ik weet dat er LAGs achter mij zitten om vervolgens een raise te reraisen (indien ik bang dat er niet geraised gaat worden, dan zal ik ook AA raisen voor value)
      2. SC, suited 1 gapper indien er allemaal loose-passive spelers achter mij zitten en ik geen reraise verwacht.

22+, AQs, AK zal ik allemaal raisen vanaf UTG. De rest folden. Er zitten immers nog 8 spelers achter je en een kans op een reraise is te groot.

Maar jij raised vanaf BB en UTG called dus zoals al eerder beschreven denk ik dat hij of een hoge pair heeft of iets wijder called aangezien hij in positie zit, maar dan zou hij hoogstwaarschijnlijk elke CB bij een gemiste flop folden. Doordat hij de flop bet ook called weet je bijna zeker dat je achter staat.

Dus ik zou zeker zo vroeg in een SNG (wanneer je nog niks van je tegenstanders weet) slechts de handen die ik hierboven beschreef (zeker uit positie) vanaf UTG spelen.

Positie is vaak key en maakt je beslissingen makkelijker! Vanaf de BTN is het nog steeds een close call denk ik aangezien je ATo hebt en je je moet afvragen waarmee hij zou limpen. Hoogstwaarschijnlijk met 45s+, 46s+, AA, dus een grote kans dat hij 2 pair heeft gehit of op een FD zit. ATs zou beter zijn. Daarnaast maakt in ieder geval het feit dat je in positie zit de rest van de hand voor hem moeilijker om te spelen en voor jou makkelijker. En mensen maken juist fouten zodra het moeilijk wordt, dus probeer jezelf hiervoor te behoeden.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Ten eerste, excuses voor de extreem late beoordeling.

Ik ben het wel (deels) met de andere posters eens, in principe is het niet handig om marginale handen als ATo uit positie te raisen, dat is, als je vrijwel zeker weet dat je gecalled wordt. Blind tegen blind open ik veel looser dan ATo, maar tegen een UTG limper weet je dat je gecalled wordt en dat postflop een lastig obstakel wordt.

De equity is ook niet zo belangrijk, omdat je uit positie zit, en daardoor relatief vaak de grote potten verliest en kleine potten wint. Dit is op zich geen probleem met AA, AK, etc., omdat je dan heel erg vaak wint, maar met ATo zeg je zelf al, dat je zelfs tegen een wijde range maar 53% equity hebt.

Je zou hier echter, ondanks dat de pot odds 'slechts' 1 op 5 zijn, wel preflop kunnen limpen. Je kunt dan postflop hetzelfde spelen als je hier doet, maar dan is de pot veel kleiner, en zet je dus sowieso nooit je toernooileven op het spel. Je krijgt dan toch nog wat value tegen zwakkere Ax handen, de T speelt namelijk vaak wel als kicker, zonder dat je echt in de problemen komt door positie.

Dat beantwoordt ook gelijk je latere vraag, AJo kun je dan ook limpen, AQo raise ik met reads, maar limp ik net zo lief als ik geen reads hebt, AK, JJ raise ik liever wel (ik vind JJ erg lastig speelbaar als je limped, zeker uit positie), TT is wederom een twijfelgeval, en 99 kun je 'gewoon' altijd limpen hier, enerzijds voor setvalue, anderzijds om te zien of je met die hand die het op showdown altijd wel redelijk doet goedkoop naar de river kunt.