45-90m sng: allins first round

• paulverme
      paulverme
      Bronze
      Ik speel de 0.5 usd 45m en 90m op pokerstars.

Vaak zie je bij de eerste hand al iemand allin gaan (meestal een AI raise na meerdere limplers) of zie je dit gebeuren in de eerste paar handen.

Wat is jullie range om deze handen te callen. Vaak geen read op deze villains omdat het eerste keer is dat je ze tegenkomt.

Gisteren zat ik met volgende handen zeer early in het tornooi terwijl er zo iemand voor me AI ging: AQs, AJs, TT, AK, QQ en AA

Met welke van deze handen kan ik std callen zo early in een mttsng?
  • 5 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      QQ+ is mijn range
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      QQ+, AK van mij.

Soms pushen ze echt wel random shit.
      Als ik de eerste hand (wel de ALLEReerste) een monster heb durf ik ook wel eens gwn all-in te pushen omdat ik dan overkom als een gambler en ze durven me wel afcallen met AJ+, 99+
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      AK is het vaak niet waard als je naar $EV gaat kijken, zie ook de videoserie van helemaalnicks.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      AK is het vaak niet waard als je naar $EV gaat kijken, zie ook de videoserie van helemaalnicks.
      Het klopt wel gedeeltelijk wat je zegt maar bij helemaalniks gaat het over 1table sngs's. Dit is toch totaal andere dynamiek dan 45/90mans, waar bij de eerste hand de bubble factor toch vele male kleiner is. Hier is het voornamelijk je edge die invloed heeft, want wil je hier zeker 60/40aangaan. Echter heb je dan ook wel de factor hourly. Namelijk stel je speelt standaard 20tafels met autoreg tot 20 en edge meegerekend is het exact BE. Dan is het toch call, omdat je dan in 40procent van de tijd eigenlijk gewoon extra tafel kunt spelen. Er natuurlijk vanuitgaand dat je winstgevend bent. Echter als je nauwelijks tot niet winstgevend speelt, is het natuurlijk easy call, omdat je geen rekening moet houden met edge.

AK zou ik dus callen. JJ overigens ook wel, lijkt mij. Echter is het hier bijvoorbeeld ook al slim om eens te kijken hoeveel tafels deze speler speelt. Speelt hij 10+tafels, dan is de kans op monster vrij reëel, omdat hij weet dat er sommige spelers crapy calls gaan maken. Ik weet wel echt niet meer wat ik deed, toen ik deze games grindde met zalige ROI :P
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      QQ+ en AKs tegen unknows