AKs Satteliet, 9 man over 4 man krijgt ticket

• Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $80/$160
      5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $920
      CO: $7605
      Hero: $7412
      SB: $8667
      BB: $3230

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with K:club: A:club:
      [color:#cc0000]UTG raises all-in $920[/color], CO folds, [color:#cc0000]Hero ?[/color]

Wat hier te doen:
      - Raisen normaal naar 2800-3000
      - Pushen om hem zeker te isoleren
      - Folden is hier eigenlijk niet van toepassing i guess
  • 11 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik push hier.

Waarom: Stel even dat ik hier raise naar 2800 - 3000 en ik krijg een push van iemand met jou stack, wat doe ik dan? Ik kan niet wegleggen, maar lig over t algemeen ver achter
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Sateliet. Leuk. Laten we even de opties doorlopen. Niet wat jij kunt doen, maar wat er achter je allemaal nog kan gebeuren.

Stel dat sb pushed, dan zit jij big stack vs big stack, heb je kans het toernooi voortijdig te verlaten. Ik push hier dus niet, omdat dat een fout is, omdat als sb dan azen heeft, jij nog wel eens de pisang kan worden.

Als bb pushed, kun je gewoon callen, sterker nog, bb die pushed is heel niet slecht voor jou! Dan moet namelijk UTG de hand winnen EN bb tweede worden in de hand, wil jij chips kwijt raken, en dan NOG ben je niet de shortie.

Ok, dus fold op sb, en call/all in tegen bb. Als ik hier call, dan nodig ik mensen uit om te implicit colluden, echter, dan kan sb wel jou makkelijk van de hand af pushen.

Als ik all in ga, en ik word gecalled door azen ---> niet leuk :(

Ik zou hier miniraisen naar 1620. Dan weet sb dat jij een goede hand hebt, omdat jij bb min of meer all in zet, en zal hij dus niet heel gauw geneigd zijn te pushen, en geef je tegen bb aan dat je bereid bent all in te gaan tegen hem.

Een normale raise ~3000, is niet goed, omdat als sb pushed, jij dan alsnog moet folden. Liever raise ik dus kleiner, zodat als ik moet folden, ik niet mn halve stack kwijt ben. Miniraise dus voor mij.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Sateliet. Leuk. Laten we even de opties doorlopen. Niet wat jij kunt doen, maar wat er achter je allemaal nog kan gebeuren.

Stel dat sb pushed, dan zit jij big stack vs big stack, heb je kans het toernooi voortijdig te verlaten. Ik push hier dus niet, omdat dat een fout is, omdat als sb dan azen heeft, jij nog wel eens de pisang kan worden.

Als bb pushed, kun je gewoon callen, sterker nog, bb die pushed is heel niet slecht voor jou! Dan moet namelijk UTG de hand winnen EN bb tweede worden in de hand, wil jij chips kwijt raken, en dan NOG ben je niet de shortie.

Ok, dus fold op sb, en call/all in tegen bb. Als ik hier call, dan nodig ik mensen uit om te implicit colluden, echter, dan kan sb wel jou makkelijk van de hand af pushen.

Als ik all in ga, en ik word gecalled door azen ---> niet leuk :(

Ik zou hier miniraisen naar 1620. Dan weet sb dat jij een goede hand hebt, omdat jij bb min of meer all in zet, en zal hij dus niet heel gauw geneigd zijn te pushen, en geef je tegen bb aan dat je bereid bent all in te gaan tegen hem.

Een normale raise ~3000, is niet goed, omdat als sb pushed, jij dan alsnog moet folden. Liever raise ik dus kleiner, zodat als ik moet folden, ik niet mn halve stack kwijt ben. Miniraise dus voor mij.
      Kee, bedankt.

Ik pushte hier en werd geinstacalled door SB. Deze draaide QQ los.
      Flop was nog gunstig voor mij maar bracht een GS voor sb die hij op de river maakte.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik pushte hier en werd geinstacalled door SB. Deze draaide QQ los.
      Flop was nog gunstig voor mij maar bracht een GS voor sb die hij op de river maakte.
      vandaar dat ik dus niet zou pushen. Ben wel benieuwd of UTG nou gewonnen heeft, of heb je toch die ticket gekregen? De call is trouwens ABOMINABEL SLECHT. Echt een hele hele hele hele hele slechte call.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      UTG had 77
      SB had QQ
      Ik had AK

Flop was AKJ
      Turn was een 7
      River was een 10

QQ wint de ganze pot :D
      En ik lig uit het toernooi :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      UTG had 77
      SB had QQ
      Ik had AK

Flop was AKJ
      Turn was een 7
      River was een 10

QQ wint de ganze pot :D
      En ik lig uit het toernooi :)
      daarom niet pushen. De call is slecht, zelfs met azen, maar ze callen er wel mee, dus we pushen hier niet, vooral omdat we ervan uit gaan dat onze tegenstanders hulp nodig hebben bij het schijten, dus al helemaal van poker geen bal snappen. Op jouw push fold ik azen!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      9 man over, damn....

1. nick moet leren lezen
      2. nick moet niet een uur nadat ie wakker wordt handen judgen.

Al het voorgaande gaat er vanuit dat er nog 5 man over zijn.

Hier zou ik met 9 man over pushen. NH.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Met 5 man had ik hem ook niet gepushed, dan had ik hem hier eerder gecalled, om dan met een ander uit te checken denk ik.
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      ik had deze all-in van short-stack ook gecalled. Risico is in deze positie te groot om te re-raisen.

Zeker met een satelite......
    • betzillio
      betzillio
      Bronze
      maar nick, wat ik niet snap is waarom zou je QQ weglegge, of zelfs KK, AA? ik bedoel dat zijn toch de handjes waarop je kan binnenhalen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door betzillio
      maar nick, wat ik niet snap is waarom zou je QQ weglegge, of zelfs KK, AA? ik bedoel dat zijn toch de handjes waarop je kan binnenhalen?
      Dat ging over de situatie waarin er 5 spelers over zijn, en 4 spelers een ticket krijgen. Dan is het niet slim om met een grote stack tegen iemand anders met een grote stack all in te gaan, zelfs als je dus gemiddeld 95% kans om te winnen hebt, omdat je met deze stacksizes meer dan 95% kans hebt om een ticket te winnen als je fold. Daarom zou je met AA hier kunnen folden als er nog maar 5 spelers over zijn.

Maar dit kan alleen in een sateliet gebeuren, zal nooit in een mtt of sng het geval zijn.