NL10 - AKo, river bet/fold?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 7 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $8.88 (88.8 bb)
      Hero (MP1): $10 (100 bb)
      MP2: $10.19 (101.9 bb)
      MP3: $10 (100 bb)
      CO: $3.62 (36.2 bb)
      BTN: $11.31 (113.1 bb)
      SB: $9.90 (99 bb)

Preflop: Hero is MP1 with A K
      Hero raises to $0.40, MP2 calls $0.40, 5 folds

Flop: ($0.95) K 8 7 (2 players)
      Hero bets $0.81, MP2 calls $0.81

Turn: ($2.57) K (2 players)
      Hero bets $1.90, MP2 calls $1.90

River: ($6.37) 2 (2 players)
      Hero bets $2, MP2 raises to $7.08 and is all-in, Hero calls $4.89 and is all-in

-----
      Deze hand had ik al in mijn blog gepost, dus niet stiekem kijken naar de results :)

Villain heeft een lage AF over een klein sample.

Hoe speel ik deze hand? Moet ik er op de turn vanuit gaan dat ik nog vaak genoeg voorsta en 2nd barrelen? En wat moet mijn line op de river zijn? Na zijn shove had ik het gevoel niet meer weg te komen, maar zijn AF is zoals gezegd laag. Dus: bet/fold? Check/call? Check/fold misschien wel?
  • 2 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Preflop en flop zijn goed. Turn ook imo.
      Wel moet je jezelf afvragen waarmee hij callt op de turn. Zeg dat zijn range daar bestaat uit zwakkere kings, 88-77 (had de flop moeten raisen imo), fd's/sd's en tot slot handen die verwachten dat door die king op de turn, jij geen king hebt, zoals 99-QQ.
      Op de river komt de fd aan. Je ligt voor op de net beschreven range. Het geval is echter dat je door een bet elke slechtere hand laat folden. Elke 99-QQ en busted sd's folden op je bet. Elke fullhouse of flush wil het geld naar het midden. Gezien zijn passieve line zal hij hier imo vrijwel altijd een flush hebben.
      Het enige waar je value uit kan halen is Kx, mits het geen k8,k7 of k2 is. Deze 3 zitten niet echt in zn range dus daar zou ik dan ook niet bang voor zijn.
      Als je checkt zal villain vaak ook juist die 99-QQ handen e.d. omzetten in een bluff. Dit maakt c/c aantrekkelijk.
      Ik c/c dus, afhankelijk van de betsizing i.v.m. de odds die je hebt op een range van Kx,88-77, x x. Op een shove fold ik.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hier ben ik het voor een groot deel mee eens, maar niet helemaal :) .

Wat betreft de flop en turn, I totally agree.
      Wat betreft zijn range op de river, idem dito.

Maar...hij is passief. Ik zou dus ook even kijken naar zijn WTSD en klein valuebetten tegen handen zoals QQ-99. Daarmee zou hij inderdaad wel kunnen callen aangezien die tweede K het minder waarschijnlijk maakt dat jij een K hebt.
      Maar, waar ik het niet mee eens ben, is dat hij die handen zoals QQ-99 in een bluf zal veranderen. Een passieve speler zal wel callen met die handen, maar hij zal ze niet in een bluf veranderen. Stel dat hij een hoge fold to cbet heeft en niet vaak naar de SD gaat, dan kan je hier zelfs c/f spelen aangezien hij dan nooit meer met een hand als 99+ op de turn/river zal zitten.

Dus twee opties: c/f of blockbet/fold, afhankelijk van de tegenstander.

Ik vind de line die je aanneemt [op zich dus prima. Het is inderdaad verleidelijk om nog te callen...maar je zal hier héél vaak tegen een flush zitten.