Manuel - Het begin van een pokercarriere....NL2 VIDEO TOEGEVOEGD

• Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Hallo allemaal,

Bij deze dus ook mijn blog over het verloop van mijn pokercarriere. Inmiddels heb ik mijn eerste $10 van de $50 ontvangen op mijn pokeraccount Manuel0579 op poker770. Aan de hand van dit startgeld zal ik binnenkort/vanavond mijn eerste handen op poker770 gaan spelen op NL2. Mijn eerste doelen zijn om de resterende $40 vrij te spelen en nu ik op Pokerstrategy een bronzen status heb gekregen, alle bronzen filmpjes te gaan kijken. Verder is het de bedoeling om eerst aan 1 tafel het BSS zo goed mogelijk in praktijk te brengen en de belangrijkste handen in mijn blog of op het handbeoordelingsforum te laten beoordelen.

Het langetermijn doel is natuurlijk om mijn spel zoveel mogelijk te verbeteren zodat ik een aantal limieten omhoog kan gaan aan de hand van een solide BRM en op meerdere tafels tegelijk kan gaan spelen. Maar daarbij zal ik alle mogelijke hulp van jullie nodig hebben... Misschien hebben jullie nog meer tips?

Tevens heb ik me ook opgegeven om voor Pokerstrategy te spelen op poker770, wie weet brengt het me extra voordelen!

Starthandenkaartje... check
      Outs/odds kaartje... check
      Holdem Manager... check
      Startkapitaal $ 50... next goal
      Alle bronzen filmpjes... next goal

Ik ben er klaar voor! Tot snel!!!

BR: $10,--

Greetz Manuel
  • 90 antwoorden
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      succes manuel! ik speel ook NL2 op poker770, misschien kom ik je wel tegen
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Goede mindset zo te zien! Veel geluk (al draait het niet echt om geluk :D ).
      Dus doe zo verder, en blijven bijleren
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Bedankt voor de reacties!!

Natuurlijk wil ik mijn blog ook onder de aandacht brengen, maar zoals jullie zien, krijg ik die hyperlink naar mijn blog niet voor elkaar... wat doe ik fout?
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Nou Farmarchist, ik moet zeggen dat jouw blog de eerste was die ik hier gelezen heb en een enorme inspiratie is!! Erg gaaf om te lezen!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Manuel8043
      Bedankt voor de reacties!!

Natuurlijk wil ik mijn blog ook onder de aandacht brengen, maar zoals jullie zien, krijg ik die hyperlink naar mijn blog niet voor elkaar... wat doe ik fout?
      Als je bij de optie bent om je signature te wijzigen, dan moet je op het knopje "Opties" klikken en daar kun moet je de BB-codes aanzetten (als in: niet desactiveren)! Daarna zul je een klikbare link naar je blog hebben.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Manuel8043
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Nou Farmarchist, ik moet zeggen dat jouw blog de eerste was die ik hier gelezen heb en een enorme inspiratie is!! Erg gaaf om te lezen!
      :s_biggrin: Bedankt!! hehe
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Zooowww, mijn eerste sessie(tje) op Poker770 zit erop. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.... In het begin zat ik meer te klooien met HM omdat mijn HUD niet werkte op Poker770.

Omdat ik nog niet echt weet hoe ik grafieken en handen moet posten, zal ik deze post gebruiken om dit uit te testen...

Grafiek:

Een paar handjes waar ik graag commentaar op zou willen hebben:

Hmmm, dit wil dus nog niet echt lukken, waarschijnlijk omdat ik mijn Poker770 in het Nederlands heb gedownload.... Of omdat het als een xml. bestand wordt opgeslagen? Wie kan me helpen?

Maar goed, het begin is er!! Vanmiddag weer wat bronzen filmpjes kijken, de sessie van gisteren analyseren (en hopen dat ik die handjes hier geplaatst krijg) en vanavond weer een sessie.

Wie weet trouwens waar ik kan zien hoeveel rake ik heb gespeeld? Dit ivm met het vrijspelen van de volgende $10,--

Groeten Manuel
    • jessie35555
      jessie35555
      Silver
      Veel succes op NL2! Je bent in elk geval goed voorbereid. Ik speel zelf NL4/NL10 op Poker770, afhankelijk van hoe het gaat.

Ik weet niet zoveel van HEM, zit er niet ergens een knop in de Hand Replayer van 'copy to 2+2', 'copy to clipboard' of zoiets? Dat heb je in Poker Tracker namelijk wel. Misschien is er een HEM expert die je kan helpen...

In het Cashier gedeelte bij My Account kun je bij Cashtable history zien hoeveel punten je hebt verdiend aan een tafel. Ik hoop dat je daar iets aan hebt.
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Ok bedankt, ik zie dat ik 7.4 Poker770 points heb... wat is dan mijn rake?
      En hoeveel van die punten moet ik halen om de volgende $10 vrij te spelen?

Groeten!
    • jessie35555
      jessie35555
      Silver
      Je kunt in het bonus scherm zien hoeveel punten je totaal moet verdienen. Ik weet niet precies hoe groot de bonus is, maar als je de bonus deelt door $10 en dan het aantal punten deelt door die uitkomst, dan weet je hoeveel punten je per $10 moet verdienen. Maar als ik jou was zou ik me daar niet teveel op focussen, gewoon spelen wanneer je er zin in hebt en dan zie je vanzelf wel hoeveel bonus je krijgt. Ik heb zelf slechte ervaringen met teveel bezig zijn om een bonus vrij te spelen. :s_biggrin:
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Ik heb even een paar handjes gespeeld om mijn HUD display voor elkaar te krijgen... Dit is gelukkig weer voor elkaar, maar wat vinden jullie van deze hand? Tegenstander was een 36/23 speler over 25 handjes, nog niet echt een goed oordeel dus...

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($1.68)
      BB ($1.95)
      UTG ($0.91)
      UTG+1 ($6.37)
      UTG+2 ($2.23)
      MP1 ($2.63)
      Hero ($2)
      MP3 ($2.04)
      CO ($2.05)
      BTN ($0.94)

Dealt to Hero Q:club: Q:diamond:

fold, UTG+1 raises to $0.07, fold, fold, Hero raises to $0.22, fold, fold, fold, fold, fold, UTG+1 raises to $0.52, Hero raises to $2 (AI), UTG+1 calls $1.48

FLOP ($4.03) 3:diamond: 2:diamond: T:heart:

TURN ($4.03) 3:diamond: 2:diamond: T:heart: 4:diamond:

RIVER ($4.03) 3:diamond: 2:diamond: T:heart: 4:diamond: T:spade:

Hero shows Q:club: Q:diamond:
      (Pre 19%, Flop 12.8%, Turn 25.0%)

UTG+1 shows K:club: K:heart:
      (Pre 81%, Flop 87.2%, Turn 75.0%)

UTG+1 wins $3.77
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Zo, daar ben ik weer....

Inmiddels bijna 500 handjes gespeeld (met 1 tafel tegelijk gaat het niet zo snel) en ik sta na deze 500 handjes op $ - 1,75

Inmiddels zijn de eerste handjes gepost op het handbeoordelingsforum, ben ik bezig met de serie Crushing NL50 en heb ik in de planning om vanavond een coaching sessie te bekijken. Want dat mijn spel verbeteren moet, staat vast. Anders ben ik binnen de kortste keren broke. Weet iemand toevallig wanneer ik de tweede $ 10,-- kan verwachten?

Een goed voorbeeld van een standaard hand waar ik op verlies is bijv AQ. Deze raise ik preflop, krijg een caller mee, op de flop hit ik niks en krijg ik een grote bet tegen. Meestal fold ik deze gewoon (ligt natuurlijk aan de tegenstanders) maar dit kost me dan toch weer 4BBs...

Misschien weet iemand een skype (studie) groep of mag ik eens met iemand meekijken?

Greetz!!
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Deze hand wil ik jullie niet ontnemen.... AAAHHHHH!

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($1.03)
      BB ($1)
      UTG ($1)
      UTG+1 ($2)
      UTG+2 ($3.15)
      MP1 ($2.42)
      MP2 ($3.03)
      MP3 ($5.37)
      CO ($0.38)
      Hero ($3.79)

Dealt to Hero T:diamond: 9:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, CO calls $0.02, Hero raises to $0.10, SB calls $0.09, fold, fold

FLOP ($0.24) 7:diamond: 6:spade: 8:diamond:

SB bets $0.93 (AI), Hero calls $0.93

TURN ($2.10) 7:diamond: 6:spade: 8:diamond: 8:heart:

RIVER ($2.10) 7:diamond: 6:spade: 8:diamond: 8:heart: 8:spade:

Hero shows T:diamond: 9:heart:
      (Pre 42%, Flop 96.7%, Turn 90.9%)

SB shows 7:club: A:club:
      (Pre 58%, Flop 3.3%, Turn 9.1%)

SB wins $1.96
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hey Manuel8043,

Leuk dat je een blog bent begonnen. Dat zal je zeker motiveren om je spel te verbeteren en het is bovendien gewoon leuk. :D
      Ik heb zelf ook een tijdje gecashgamed, speelde tot NL25
      Deze hand, dat is duidelijk een geval van bleeeeh!
      Ik vind dat je hem postflop gewoon hebt gespeeld zoals het moet (kan ook niet anders), dus het is verder gewoon pech.
      Wat ik mij wel afvraag is wat jij daar doet met T9o, volgens mij is dat daar een fold? Speel je BSS? Ik geloof dat je deze hand dan enkel kan limpen als hij suited zit?

Ik wens je veel succes verder met je carrière :s_biggrin:

Bollebeertje
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Bedankt voor je reactie!!

Ik speel idd BSS maar mijn motivatie om toch die T9o te spelen was omdat de CO een 81/16 speler was en de blinds waren 4/4 en 8/8 ofzo, vandaar dat ik dacht dat ik hem wel kon isoleren hiermee....
    • jessie35555
      jessie35555
      Silver
      Ik denk dat je nog iets betere handen moet gebruiken om een vis mee te isoleren, met T9o zou ik dat in elk geval niet doen. Als het suited was zou het al weer beter zijn. Het hangt er ook van af wat hij postflop doet. Geeft hij op de flop gemakkelijk op, of niet? Als dit wel zo is kun je daar ook weer gemakkelijk profit uit halen.
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Goedemiddag allemaal!

Zo, de eerste 1000 handjes zijn gespeeld! Zijn dit al genoeg handjes om er door iemand eens goed naar mijn leaks te laten kijken? Of moet ik daarvoor meer handjes gespeeld hebben? Met 1 tafel tegelijk gaat dit niet zo vlot he?

Helaas werkt mijn Leak Buster in HM niet, elke keer als ik dit aan klik, vliegt het programma eruit...

Groeten Manuel
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      1000 is veel te weinig om bindende uitspraken te doen, maar je kan wel een algemeen beeld krijgen van een paar leaks zoals vpip/pfr ratio, 3bet range, continuation bet % en dergelijke.

Je kan je stats posten, maar pas vanaf een 10tal k handen krijgen we een goed zicht op je stats om bindende uitspraken te doen :)

grtz
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Hierbij het report na 1000 handjes... Valt hier wat over te zeggen? Naar mijn eigen idee is dit iets te tight, maar omdat ik een beginnende speler ben hou ik nog zoveel mogelijk de SHC voor BSS aan. En volgens mijn eigen idee moet mijn spel postflop enorm verbeteren... Ben op het moment hier veel filmpjes over aan het kijken. Misschien wil er iemand van PS eens meekijken?