NL25 TT vs unknown villian

• Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (CO) ($24.25)
      Button ($10)
      SB ($28.69)
      BB ($39.68)
      UTG ($34.42)
      MP ($26.47)

Preflop: Hero is CO with 10, 10
      1 fold, MP bets $0.75, Hero raises to $2.25, 3 folds, MP raises to $7.75, hero ?

Had nog niet veel stats over villian, was net paar handen op tafel met hem/haar..

Wat is een wijze beslissing hier, ben ik hier beat?
      Om te reraisen op zijn raise nogmaals, was ik niet van overtuigd,

Tis nl25, maar ben geen silver, dus zet em hier even neer, speel untracked op Stars
  • 7 antwoorden
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Als je niet weet wat je op een 4bet moet doen kun je preflop beter flatten. Een flat is over het algemeen op redelijk standaard, behalve tegen mensen die alles callen op 3bets en nauwelijks 4betten (dan kun je dus wel gewoon folden op een 4bet).

Wat je in deze hand moet doen is echt close. Als villian een nit is zou ik wel een fold kunnen vinden, maar als hij ook maar enigsinds loose is (lees 20/18 of looser), dan denk ik dat een call de beste optie is.

Ik vind call beter dan shove, omdat je positie hebt en het er indien je shoved waarschijnlijk wel wat vaker behind in krijgt dan ahead. Stel je called, denk dat ik dat je op elke flop (behalve K of A high) wel commited bent.

In ieder geval. Zoals je kunt lezen wordt het nu nogal raden en hopen. Door preflop te callen voorkom je deze problemen.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 09024875
      Als je niet weet wat je op een 4bet moet doen kun je preflop beter flatten. Een flat is over het algemeen op redelijk standaard, behalve tegen mensen die alles callen op 3bets en nauwelijks 4betten (dan kun je dus wel gewoon folden op een 4bet).

Wat je in deze hand moet doen is echt close. Als villian een nit is zou ik wel een fold kunnen vinden, maar als hij ook maar enigsinds loose is (lees 20/18 of looser), dan denk ik dat een call de beste optie is.

Ik vind call beter dan shove, omdat je positie hebt en het er indien je shoved waarschijnlijk wel wat vaker behind in krijgt dan ahead. Stel je called, denk dat ik dat je op elke flop (behalve K of A high) wel commited bent.

In ieder geval. Zoals je kunt lezen wordt het nu nogal raden en hopen. Door preflop te callen voorkom je deze problemen.
      Op wat voor range van een 20/18 speler die 4bet hoop je nog voor te liggen en op wat voor board wil je daar dan afstacken als je al commited bent? (obv bedoel ik afgezien van een 10xx board)

Xeno
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Lijkt me een vrij easy fold. Zijn range is hier JJ+ AKo,AKs en daar doe je het niet erg goed tegen. Als je TT hier gaat 3betten en folden op een 4bet verander je hand eigenlijk gewoon in een bluff en kan je dit net zo goed met 27o doen..

Gewoon cappen preflop tegen een unknown, je hebt positie en met een 3bet isoleer je je vaak tegen betere handen en kom je in beroerde situaties waar je liever niet in komt.
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      Verschillende meningen dus over deze hand,

Zoals ik het nu zie zijn er twee opties, of direct zijn raise flatten, of raisen/folden, ik had hetzelfde idee op de reraise, en vroeg me af wat ik hier nog beatte mochten er hoge kaarten op de flop komen en wist ik niet waar ik zal staan.
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Roodbaars1986
      Verschillende meningen dus over deze hand,

Zoals ik het nu zie zijn er twee opties, of direct zijn raise flatten, of raisen/folden, ik had hetzelfde idee op de reraise, en vroeg me af wat ik hier nog beatte mochten er hoge kaarten op de flop komen en wist ik niet waar ik zal staan.
      als ie 9% van zijn top range wat al heeeeeel veel is maar even als voorbeeld 4 bet zit je al vaak tegen een flip toch? En met 1010 en wil je dat niet.
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Een 4bet callen vind ik een rare play, die wordt hier toch ook niet aangeraden in de strategy-artikelen! ( kan hoogstens bij zeer diepe stacks)

Dus shove of fold hier na de 4bet, ik zou m folden.
      Preflop is het standaard flatcall openraise met tienen imo.
      Eventuele actieve squeezers achter je kan je altijd nog aanpakken met een shove daarna..
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Roodbaars, ik mag helaas dit maar 1 x toestaan dat je op <20NL forums post met 25NL++ handen ;)

Ik sluit me aan met wat Ruben zegt over je reactie op zijn openraise, als je het niet weet wat je daarna moet doen, flat dan liever.

Denk dat ik hier gewoon 3bet/fold maar dan me wel voor de kop sla waarom ik uberhaupt heb g3bet , vind andere lijnen iets te high variance, rake hungry en speculatief qua EV

- Gerv