NL10 - AA OOP, villain raiset op dry board

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP1: $11.62 (116.2 bb)
      MP2: $10.74 (107.4 bb)
      MP3: $4 (40 bb)
      CO: $18.86 (188.6 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $9.24 (92.4 bb)
      BB: $10.15 (101.5 bb)
      UTG+1: $6.74 (67.4 bb)
      Hero (UTG+2): $10.15 (101.5 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with A A
      UTG+1 folds, Hero raises to $0.40, 3 folds, CO calls $0.40, 3 folds

Flop: ($0.95) 7 9 3 (2 players)
      Hero bets $0.70, CO raises to $2, Hero calls $1.30

Turn: ($4.95) 8 (2 players)
      Hero checks, CO bets $2.47, Hero raises to $7.75 and is all-in, CO calls $5.28

-----

Ik vind dit een hele lastige hand.

Villain heeft de volgende stats die naar mijn idee belangrijk kunnen zijn:
      [VPIP | PFR | 3bet | AF | FoldvsFlopCbet | RaisevsFlopCbet | hands]
      31 | 19 | 0,0 | 3,4 | 25 | 50 | 112

Dit soort tegenstanders vind ik moeilijk te duiden. Hij is preflop sowieso veel te loose en aggressief, postflop gematigd aggressief.

Preflop: Op welke range van handen kan ik hem zetten als hij hier callt? Ik weet dat het sample te klein is om er iets fatsoenlijks over te kunnen zeggen, maar ik probeer dan maar een schatting te maken en kom dan ruwweg op het volgende uit: 99-22,A8s-A2s,KJs+,QJs,JTs,T9s,98s,ATo-A9o,KJo+,QJo.

Flop: Op deze flop versla ik de bovengenoemde range vrij hard:

Board: 7:club: 9:spade: 3:heart:
             Equity   Winst   Split
      UTG+2  84.83%  84.83%   0.00% { AdAs }
      CO     15.17%  15.17%   0.00% { 99-22, A8s-A2s, KJs+, QJs, JTs, T9s, 98s, ATo-A9o, KJo+, QJo }

De cbet lijkt me, gezien zijn lage FoldvsCbet sowieso goed. Maar nu raiset hij. Met welke handen kan ik nu verwachten dat hij dit niet? Hij is niet al te passief, dus ik hoef er volgens mij niet vanuit te gaan dat hij dit alleen met sets doet. Aan de andere kant zie ik in zijn range geen handen waarmee hij dit anders zou doen (behalve als pure bluf). Hierdoor wordt de vraag: kan ik zijn raise dan eigenlijk nog wel callen?

Turn: Ik weet niet goed wat hier mijn gedachte was. Volgens mij iets in de trant van "Prima, als hij geld erin wil krijgen, laat hij dat dan maar doen." Vandaar dat ik besloot te check/raisen. Ik heb hierbij, tijdens de hand, niet echt nagedacht over de range waarmee hij de flop zou raisen en de turn eveneens zou betten.
      Ik twijfel hier dus ook over mijn line op de turn...

Ben erg benieuwd naar de reacties!

NB. Mensen gaan er vaak vanuit dat de poster de hand kennelijk wel verloren zal hebben, anders zou hij de hand niet posten. Ik vertel het resultaat niet, maar ga hier in deze hand niet zomaar vanuit.
  • 31 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Aangezien zijn grote gap tussen VPIP en PFR kan je hem idd preflop een heel wijde range geven. Op de flop cbet je obv en mag je bet eigenlijk nog groter aangezien hij toch bijna nooit gaat folden. Zijn raisecbet is ook zeer hoog dus is dit in feit het ideale scenario. Hij raised je en je hebt tegen zijn gapped range (hieruit kun je bv afleiden dat hij niet enkel pairs voor setvalue callt preflop en dat enkel sets op de flop gaat raisen door zijn grote raisecbetstat) Als die stats over een redelijk sampel zijn en dus niet 1/4 voor foldcbet en 2/4 raise cbet dan ga ik er dus vanuit dat je hier voor staat.

Zijn AF is relatief hoog ook dus vaak zal hij daar ofwel folden ofwel raisen. Daarom denk ik dat je de hand goed speelt door naar hem toe te checken met het gedacht te gaan shippen. Je kan er vanuit gaan dat hij zijn agressie op de flop doorzet en je staat nog voor op zijn range waarmee hij deze flopmove maakt. De turn maakt het board wel ietwat drawy wat dus tegen een call en shove of c/callshove river spreekt aangezien je dit op een complete blank bv 3 zou kunnen gaan doen.

Nu zou zijn WTS stat wel heel erg bepalend zijn over de check/raise of niet op de turn aangezien je dan weet als hij light afstackt met bv toppair daar of met een of andere SC die gehit heeft en draw op de turn oppakt.

Xeno
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      3-bet = 99+,AQs+,AKo maar jij raised uit UTG+1 dus 99-JJ zou ie best kunnen callen

Ik zet hem op deze range: TT-66,AJs-A5s,broadways, suited connectors, suited 1-gappers

Die range crush je op de flop. gewoon cbetten voor value hier. dan wordt je geraised. waar doet ie dit mee:99-66,A9s,A7s,K9s,Q9s,T8s+,97s+,87s

je hebt tegen deze range nog steeds 67%. Ik zou hier zelf al reraisen om broke te gaan.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      3-bet = 99+,AQs+,AKo maar jij raised uit UTG+1 dus 99-JJ zou ie best kunnen callen

Ik zet hem op deze range: TT-66,AJs-A5s,broadways, suited connectors, suited 1-gappers

Die range crush je op de flop. gewoon cbetten voor value hier. dan wordt je geraised. waar doet ie dit mee:99-66,A9s,A7s,K9s,Q9s,T8s+,97s+,87s

je hebt tegen deze range nog steeds 67%. Ik zou hier zelf al reraisen om broke te gaan.
      En waarom opteer jij hier niet voor een call op zijn raise aangezien hij agressief is en all in gaan op de turn? Zo lijk je er mij toch meer handen in te houden dan shove op de flop...

Xeno
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      had er net op skype dezelfde discussie. zijn raise cbet is gebasseerd op ca. 30 flops. Dit vind ik echt te weinig handen om iets op te baseren. Daarnaast zie ik op 888 een hoop vissen die op de flop wel allin willen met TPTK en draws maar op de turn toch al een stuk terughoudender zijn. Mocht zijn raise cbet van 50% wel kloppen dan kan een call best op de flop.

De turn is echter een drama kaart. of je dan alsnog allin moet willen... weet niet...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      had er net op skype dezelfde discussie. zijn raise cbet is gebasseerd op ca. 30 flops. Dit vind ik echt te weinig handen om iets op te baseren. Daarnaast zie ik op 888 een hoop vissen die op de flop wel allin willen met TPTK en draws maar op de turn toch al een stuk terughoudender zijn. Mocht zijn raise cbet van 50% wel kloppen dan kan een call best op de flop.

De turn is echter een drama kaart. of je dan alsnog allin moet willen... weet niet...
      Afgezien van een 78,89 wil je daar toch op de turn nog all in geraken? alles wat straight turned had gutshot op de flop en gaat dus niet raisen, als we er nu al vanuit gaan dat die raiseflop 50% exact redelijk unlikely is en dus wss op kleine sample gebasseerd. Zijn hand is hier toch eerder een 910 achtige hand die de flop raised en dan turn wil doorbetten door de bijkomende draw, en daartegen wil ik wel echt all in geraken. Overigens kan hij daar perfect ook set hebben ofc, daar ga ik al vanuit dat dat in zijn range zit, maar tegen die fish wil ik daar wel nog afstacken om daar af en toe maar die set te zien...
      Of zie je dit anders? :)

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik had me ook al gemengd in de skype-discussie waar Hoedini over spreekt and this is my point of view:

Op de flop ga ik sowieso gewoon callen om zijn blufs erin te houden. Hij raist 50% van de flops over 30 situaties. Dat is belachelijk veel. Door te reraisen zal hij al zijn blufs folden en zal je enkel actie krijgen van goede handen (niet noodzakelijk handen die jou beaten, want ik denk dat hij TT+ ook wel zo zal spelen).

De turn is inderdaad een vervelende kaart, maar enkel als hij je hier geraised heeft met 78/98/TJ ...and that's it. Ik denk dat er nog héél wat meer handen in zijn raising range zitten (waaronder ook gewoon broadways).

Aangezien een c/c op de flop er best zwak uitziet en hij vaak zijn bluf zal doorzetten, vind ik een c/r op de turn hier een prima play.

Maar...ik weet dat er discussie over was, dus ik zal deze ook open laten staan voor de andere judges.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Mannen,

Prachtig om te lezen!!

@Orodin!! Ik ben benieuwd naar het resultaat ;)
      Je zult ons laten verrassen heb je al gezegd

Waarschijnlijk zal het geen set zijn

Dus als ik een gokje mag wagen :) Hij hit per ongeluk two pair op de flop --> Of 73 of 93
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
      Mannen,

Prachtig om te lezen!!

@Orodin!! Ik ben benieuwd naar het resultaat ;)
      Je zult ons laten verrassen heb je al gezegd

Waarschijnlijk zal het geen set zijn

Dus als ik een gokje mag wagen :) Hij hit per ongeluk two pair op de flop --> Of 73 of 93

Ik zet 1 koekje in op 1010 :)

Xeno
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mooi, dat koekje is alvast voor mij :P
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Mooi, dat koekje is alvast voor mij :P
      Hmm dan moet het wel JJ of 910 zijn :p
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Lekker, nog meer koekjes!
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Lekker, nog meer koekjes!
      :'(

Xeno
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Ik vind de hand ook goed gespeeld tegen een aggressieve speler, die veel cbets raist en de turn dan doorbarrelt!

Gokje op de hand: 45 van klaver

Second guess het was een splitpot, want hij had ook azen :tongue:
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Het wordt tijd dat jullie het goed gaan raden, want ik word hier een potje dik van al die koekjes joh!! :coolface:
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      A :club: 9 :club:
      TPTK met op de turn een FD... de nuts voor een typische 31/19 speler
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Lol :) . Nope.

De stand van het aantal koekjes dat ik tegoed heb:
      Pokerruudje: 2
      Xeno: 3
      KingKlaas: 1
      Hoedinie: 1

7 koekjes al, nice score :D
      Ervan uitgaande dat een koekje zo'n $0,30 kost is deze hand al gauw toch +EV voor mij :D
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      wij bakken zelf koekies... dan kosten ze heel veel minder... dus als je $0,3 over hebt per koekie... dan ship ik er wel 1000 volgende week. deal?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oh graag, lekker!!

Maak je nog verschillende soorten? Kan ik bestellen?? :D
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      66?
    • 1
    • 2