Nl 10 - 99

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat doe ik hier in een blindbattle met 99? pf zie ik hem dit met 88+ en a10+ doen. flop besluit ik te floaten, omdat hij door zijn initiatief pf dit vaak zal doorzetten op de flop, ook als hij niet hit. turn check hij behind, waardoor ik het idee krijg dat ik of tegen een pp'tje zit, of wellicht toch A hoog. ik besluit een blokbetje te maken, met het idee dat ik wel showdown value heb..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      BB:
      $11,7

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 9:spade: , 9:club:
      5 folds, Hero raises to $0,30, BB raises to $1,00, Hero calls $0,70.

Flop: ($2,00) Q:diamond: , 8:spade: , 5:spade: (2 players)
      Hero checks, BB bets $1,5, Hero calls $1,50.

Turn: ($5,00) 4:diamond: (2 players)
      Hero checks, BB checks.

River: ($5,00) 2:spade: (2 players)
      Hero bets $1,2, BB calls $1,20.

Final Pot: $7,40

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (9s 9c)
      BB shows one pair tienen (Th Tc)

BB wins with one pair tienen (Th Tc)
  • 20 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik ben hier niet helemaal zeker over deze hand, maar dit is wat ik denk.

In een Blind battle zal ik tegen een 43/33 vanuit de SB met 99 altijd 4betten naar 3$. Ik las dat in heads up spelers preflop zelfs broke gaan met pocket 9. En een blind battle is quasi een heads up.

Wat je doet na de flop is geen float. OOP floaten is ook erg moeilijk. Je speelt way ahead/way behind. Het probleem is dat er op de turn en river nog overcards kunnen komen en de BB kan blijven betten omdat jij checkt op de turn en uit positie zit.
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Mijn "visie" preflop na reraise fold ook bij dergelijke loose spelers is je matige hand vaak beat. Op de flop cbetten 3/4 pot bij een raise folden. Callt villian de cbet dan turn en river c/f spelen aangezien je hand niet verbeterd is.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Ik ben hier niet helemaal zeker over deze hand, maar dit is wat ik denk.

In een Blind battle zal ik tegen een 43/33 vanuit de SB met 99 altijd 4betten naar 3$. Ik las dat in heads up spelers preflop zelfs broke gaan met pocket 9. En een blind battle is quasi een heads up.

Wat je doet na de flop is geen float. OOP floaten is ook erg moeilijk. Je speelt way ahead/way behind. Het probleem is dat er op de turn en river nog overcards kunnen komen en de BB kan blijven betten omdat jij checkt op de turn en uit positie zit.
      Heads up is je range veel looser dan een blindbattle FR.
      Dus daar kan je imo niet broke gaan of 4 betten tenzij je enige concrete history hebt met villain ivm met loose afstacken in blindbattles. Je gaat er hier namelijk vanuit dat een fishachtige speler (stats) het concept van een blindbattle snapt, en daar dan nog eens gaat op terug spelen, en tegelijk zijn range daaraan aanpassen... Dit lijkt me een overmatige assumptie en je bent hier dus vaak gewoon preflop al beat, en speelt oop en met een hand die op elk board behalve een 9xx board niet gaat kunnen goed verderspelen.

Je maakt hier beter een mental note om te gaan kijken naar dergelijke gelijke situaties in de toekomst en dan daar op terugspelen met een hand die zijn range wel aankan, open dan dus in het vervolg daar geen handen als KJs of KJo aangezien je dan zou weten dat hij veel gaat 3betten, maar open iets als JJ om vervolgens te 4betten.

As played speelt je hand gewoon shit eigenlijk en is een check/fold op de flop het beste, alles wat hij daar 3bet preflop (zonder reads of stats dat hij veel 3bet) heeft je op de flop al crushed, zelfs AQ. Het enige wat je beat is mss AK en je gaat vaak zowiezo een lelijke turn zien.

As played is villain op de turn wss niet zo zeker van zijn hand en gaat dus deel protection inleveren. Als je daar de river gaat betten omdat je dit als zwakte ziet, is zo'n kleine bet niet genoeg aangezien je quasi geen foldequity genereerd en je enkel gaat gecallt worden door beter.

Ook ben ik van de overtuiging dat als je preflop callt om de flop te gaan donken dat je preflop beter 4bet, er hier vanuitgaande dat villains range daar weak is na die 3bet.

Xeno
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      duidelijk verhaal! ik wist hier eigenlijk vrij weinig, behalve dat ik na zijn 3bet pf al het gevoel had dat ik beat was, maar ik door zijn stats weer ging twijfelen..

beste lijn is hier dus in principe om na zijn 3bet al te folden.. as played, check-fold op de flop..
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      duidelijk verhaal! ik wist hier eigenlijk vrij weinig, behalve dat ik na zijn 3bet pf al het gevoel had dat ik beat was, maar ik door zijn stats weer ging twijfelen..

beste lijn is hier dus in principe om na zijn 3bet al te folden.. as played, check-fold op de flop..
      Is mijn inzicht trouwens, ga er niet zomaar vanuit dat het de beste redenering is :)

Ik wacht ook op andere commentaar hoor

Xeno
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      op basis van eerdere post van jou op mijn handjes kan ik me vaak wel in jou lijn van spelen / analyse denken. ik had sowieso al het idee dat ik de hand niet goed had gespeeld, dus dan is het sowieso wel lekker op een beetje te sparren met anderen..

ik zie trouwens dat je regelmatig handjes op nl2 post. wat is de reden dat je op deze blinds speelt? ik heb het idee dat je op basis van je ervaring en kennis makkelijker een paar limietjes omhoog kan?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      op basis van eerdere post van jou op mijn handjes kan ik me vaak wel in jou lijn van spelen / analyse denken. ik had sowieso al het idee dat ik de hand niet goed had gespeeld, dus dan is het sowieso wel lekker op een beetje te sparren met anderen..

ik zie trouwens dat je regelmatig handjes op nl2 post. wat is de reden dat je op deze blinds speelt? ik heb het idee dat je op basis van je ervaring en kennis makkelijker een paar limietjes omhoog kan?
      Mijn roll stond op FTP en aangezien ik een arme student ben heb ik niet echt geld om direct roll te storten voor NL25 :) Ook met de aankomende examens speel ik geen grote sessies waardoor ik dus niet echt opmove, maar het toch leuk vind om wat te discussiëren op het forum.

Xeno
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      4 bet fold pre als ie vaak 3 bet in de blinds tenzij het echt een randdebiel is dan snapcall je.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      ok ok ik zal wat serieuzer antwoorden. Call jij graag 3 bets uit positie? Ik niet , je moet echt een geweldige postflopspeler zijn om dit te rechtvaardigen.vooral als je bang bent om grote potten te spelen met medium hands en je postflopskills niet geweldig zijn dan is dit ofwel een snapfold afhankelijk van zijn 3 bet stats ofwel een 4 bet en fold je als die shovet ( doorgaans tenzij het een monky is).

Call je hier met 99 uit pos omdat je denkt dat zijn 3 bet range in de blinds hypertight is? fine by me al ben ik geen fan , ik zou liever folden uit positie tenzij hij echt superzwak is postflop en megatight zodat ie gegarandeerd de poen erin ramt op eender welke flop met een overpair als je je set binkt.

Ik speel ook nl 10 momenteel , ik ben legendarisch lui en verveel me snel als ik speel. Ik heb al zo'n 150 uur aan videomateriaal bekeken ROFL en zo'n 20 tal boeken haha , belachelijk hé.. Ik ben gewoon te lam om zelf te spelen doorgaans al crush ik nl 10 met m'n ogen dicht lol.

Ik post gewoon graag over strategie wil je dus niet err belachelijk maken ofzo , doe het met de beste bedoelingen.

Ik had zelf laatst exact dezelfde spot , waar een superlag me continu blind on blind zat te 3 betten ( had ie 15 keer gedaan op rij rofl) daar zat ik dan met m'n 99 ik 4 bette en hij instashovede en ik snapcall en hij had AK. was meer een timing tell dan wat anders maar tegen een speler die agresiief 3 bet in de blinds vind ik 4 betten en folden nog niet zo'n slechte optie , al kan je het niet gebruiken als standard play tegen goeie spelers want dan

kom je in marginale 4 bet 5 bet all in situaties , niet erg fijn.

Wat mij in het algemeen opvalt is dat ' beginnende spelers' , jaja ik ben ook een beginner lol aangezien ik te lam ben om volume te draaien, vaak nooit 4 betten tenzij ze de poen erin willen krijgen.

Als je je 4 bet range een beetje balanceert kan je agressieve 3 bettors het leven zuur maken. Zij willen namelijk vooral dat je fold en ze hebben doorgaans een gruwelijke hekel aan 4 bet/ 5 bet all in situaties.

Dus nogmaals in jou geval , stel dat de big blind hier een sterke speler is die aggro 3 bet zou ik hier terugvechten. Is het een tighte 3 bettor in de blinds , pakweg zoiets als 5% en minder dan fold ik braafjes.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      tegen de range die je vermeld. fold pre
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      ahja en je riverbet is slecht het is wat het is : een overduidelijke blockerbet. Een monky als mij met ietwat van een read zou hier een hand als AK kunnen rebluffen waarna jij fold :) . hopelijk toch.

Je zegt ik maak een blockbet omdat ik showdownvalue heb? huh wat!!

je zou hier net moeten check folden omdat je showdown value hebt.

JE hebt geluk dat ik koffie heb gedronken. here we go

Jij zegt preflop : ik denk dat hij hier 3 bet met 88+ AT. toch besluit je te calen pre. De flop is err Q85 met een flushdraw? jij zegt dat je de flop wil floaten ( wat je reden was weetek al niet meer lol) maar wat hoop je hier te bereiken? Sure je beat nog wel AK en AJ ofzo maar het probleem is je hand kan geen 2 of 3 bets weerstaan dus als hij competent is kan hij je hier eenvoudig van je hand barrelen met air zoals AK dus kan je evengoed de flop folden.
      je hand is op de flop al een bluffcatcher en je bent uit positie..
      vervolgens check je de turn en blockbet je een flush op de river.

Niet alleen lijkt je enorm zwak te zijn ( denk niet dat ie je na check check op de turn ooit krediet geeft voor een queen dus zal hij zeker callen met TT JJ en raisen met sterker). Waar ben je bang voor dat hij je bluft met een piepklein deel van de range die je hem preflop toebedeelt? vandaar C/F river als hij enigzins passief is ( wat ik wel denk want hij checkt de turn als een watje dan ga je je hand toch naar showdown kunnen krijgen en lijkt het me niet het type om AT+ te bluffen).

Als je deze pot had willen winnen. had je moeten 3 barrelen al lijkt me dat sowieso moeilijk uitvoerbaar aangezien je hier enkel een queen oof een flush kan reppen en mensen folden niet graag hun AA JJ QQ KK TT op de e micro's.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door fortunewheel
      ok ok ik zal wat serieuzer antwoorden. Call jij graag 3 bets uit positie? Ik niet , je moet echt een geweldige postflopspeler zijn om dit te rechtvaardigen.vooral als je bang bent om grote potten te spelen met medium hands en je postflopskills niet geweldig zijn dan is dit ofwel een snapfold afhankelijk van zijn 3 bet stats ofwel een 4 bet en fold je als die shovet ( doorgaans tenzij het een monky is).

Call je hier met 99 uit pos omdat je denkt dat zijn 3 bet range in de blinds hypertight is? fine by me al ben ik geen fan , ik zou liever folden uit positie tenzij hij echt superzwak is postflop en megatight zodat ie gegarandeerd de poen erin ramt op eender welke flop met een overpair als je je set binkt.

Ik speel ook nl 10 momenteel , ik ben legendarisch lui en verveel me snel als ik speel. Ik heb al zo'n 150 uur aan videomateriaal bekeken ROFL en zo'n 20 tal boeken haha , belachelijk hé.. Ik ben gewoon te lam om zelf te spelen doorgaans al crush ik nl 10 met m'n ogen dicht lol.

Ik post gewoon graag over strategie wil je dus niet err belachelijk maken ofzo , doe het met de beste bedoelingen.

Ik had zelf laatst exact dezelfde spot , waar een superlag me continu blind on blind zat te 3 betten ( had ie 15 keer gedaan op rij rofl) daar zat ik dan met m'n 99 ik 4 bette en hij instashovede en ik snapcall en hij had AK. was meer een timing tell dan wat anders maar tegen een speler die agresiief 3 bet in de blinds vind ik 4 betten en folden nog niet zo'n slechte optie , al kan je het niet gebruiken als standard play tegen goeie spelers want dan

kom je in marginale 4 bet 5 bet all in situaties , niet erg fijn.

Wat mij in het algemeen opvalt is dat ' beginnende spelers' , jaja ik ben ook een beginner lol aangezien ik te lam ben om volume te draaien, vaak nooit 4 betten tenzij ze de poen erin willen krijgen.

Als je je 4 bet range een beetje balanceert kan je agressieve 3 bettors het leven zuur maken. Zij willen namelijk vooral dat je fold en ze hebben doorgaans een gruwelijke hekel aan 4 bet/ 5 bet all in situaties.

Dus nogmaals in jou geval , stel dat de big blind hier een sterke speler is die aggro 3 bet zou ik hier terugvechten. Is het een tighte 3 bettor in de blinds , pakweg zoiets als 5% en minder dan fold ik braafjes.
      Als je daar wil gaan 4betten zou je dat beter doen met iets van suited connectors, aangezien je daar dan nog eerder shove mee kan callen dan met een 99. Om daar terug te spelen omdat je 3bet bluffs in zijn range ziet...

Xeno
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      xeno ik heb nooit gezegd dat je hier moet 4 betten om voor stacks te spelen ik had het over een blind tegen blind situatie met aan AGRESSIEVE 3 better , natuurlijk niet tegen een nit 3 betting range.

heb bovendien gezegd dat hij in deze spot preflop moest folden tegen villain's 3 bet range

Jij gaat ervanuit dat er niet zoiets bestaat als een 4 bet fold , wat enkel bewijst dat je het wsl nog nooit hebt toegepast en jij enkel 4 bet voor value.

en als je 4 bet met 79s en vervolgens iets van een 75 bb gaat callen ben je een megadonk. Een 4 bet met 79s is natuurlijk een pure bluf en je fold natuurlijk altijd tegen een ship 100 bb deep duh. Je kan in sommige gevallen handen als AQo of pakweg TT in een bluff veranderen preflop tegen een 3 bet als je denkt dat hij wijd 3 bet maar niet wijd ( genoeg) shoved tegen 4 bets. Sorry hoor makker maar je argumentatie had in dit geval niets om het lijf

moet de zaken niet uit z'n context halen want dan verwar je OP :coolface:
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      xeno ik heb nooit gezegd dat je hier moet 4 betten om voor stacks te spelen ik had het over een blind tegen blind situatie met aan AGRESSIEVE 3 better , natuurlijk niet tegen een nit 3 betting range.

moet de zaken niet uit z'n context halen.
      Als je beslist terug te spelen, dan pak je beter een hand waar je toch nog in worst case als hij shoved op je 4bet kan gaan callen. En dat zijn suited connectors...
      Ofc kan je daar elke hand gaan 4betten als je denkt dat hij op je 4bet fold, ik wil gewoon eraan toevoegen dat een goeie situatie om dan nog in het geval dat hij shoved, er redelijk voor te staan en te kunnen callen.

En alles wat hij daar op je 4bet foldt is natuurlijk meer EV wat je wint.
      Overigens bedoel ik het niet slecht, en is er dus geen reden om te doen alsof ik je in het poepie bijt :)

Xeno
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      lol ja want met je 89s heb je toch wel een vette 22% equity tegen bijv overpairs a la JJ-AA maar liefst 3 % equity extra en gruwelijk veel minder equity tegen AK in vergelijking met 99.

Als jij ooit al 75 bb hebt gecalled tegen een 5 bet met een suited connector preflop ben je fameus monies aant spewen. Wnat potequity wise zou je dit enkel kunnen rechtvaardigen tegen bijv AK AQ. en dat is in een vacuum hé moet hij ook werkelijk AK hebben elke keer je die beslissing neemt

Ik voel me niet aangevallen hoor maar wat jij zegt is absoluut fout en verkeerd kan je zelfs geen discussie over voeren. de beste suited connector hand met het meeste equity in poker is JTs . Run JTs tegen JJ+ en AK. Doe hetzelfde met 99. winnaar 99
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Na wat equilatorgepruts heb je idd gelijk :)
      Verwarde hier wat met de situatie waarin ik soms 78s shove. Wat ik dan tegen een redelijk tighte speler wel nog goed vind aangezien je vaak beter staat tgo AA KK dan met een pairtje.

Nuja, that being said vind ik je posts wel wat persoonlijk soms en hiermee moet je opletten. Dingen als zeggen dat ik nooit 4bet als bluff gebruik en daarmee dingen insinueren over mijn spel is bv beetje 'not done' vind ik...
      Heeft niks te maken met de hand hoe ik hem speel, we're here to learn, en als ik hier bv iets fout zeg en iemand wijst me daarop, dan is dat in principe voor mijn spel beter dan dat ik hier ff ga uitleggen hoe iemand een hand moet spelen.

Natuurlijk moet de kritiek wel redelijk geformuleerd en objectief zijn qua intonatie.

Toch bedankt voor je reactie :)

Xeno
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      intonatie bestaat niet op internet want ik kan het je niet voorlezen. De bedoeling is net wel dat je iemand vertelt hoe jij dent dat hij de hand moet spelen. Wat hij ermee doet is zijn zaak.

Heel het 4 bet gezever ging simpelweg over het feit dat er spots zijn waarin je een redelijk sterke hand als bijv 99 kan 4 betten bluffen puur gebaseerd op je tegenstander zijn 3 bet range en de daarmee gepaard gaande fold equity. Het is niet omdat je 4 bet preflop dat je per definitie all in bent als iemand shoved. vanddar de term 4 bet FOLD wat hetzelfde is als 4 bet bluff. ALs jij reraiset op de turn met ene pure bluff en weinig of geen equity en iemand ramt het erin fold je toch ook. Zelfde principe

mijn formele excuses lol. Ik zou nooit iemands spel afbreken met de bedoeling iemand te ' raken' maar wat je zei raakte kant nog wal. geloof mij als ik op andere fora niet de keiharde kritieken van andere spelers ( in de trend van ' u suck uninstall , don't even ask why , read a book) zou hebben aanvaard zou ik nu nog een " bet range van AA KK hebben.

JE hele uitleg over suited connectors zouden trouwens het best van toepassing zijn als iemand waarvan je vermoed dat hij je licht 4 bet wilt pakken met een 5 bet en je hebt bijv JTs. Als je zijn frequencies van airhands en monsters juist inschat zou dat een goeie play kunnen zijn.

Een 5 bet callen met suited connectors is sowieso EV- tegen eender welk overpair + AK tenzij je dom bent en je met je 4 bet jezelf committed hebt gemaakt ( bijv meer dan 33 bb in de pot te steken met je 4 bet)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      intonatie bestaat niet op internet want ik kan het je niet voorlezen. De bedoeling is net wel dat je iemand vertelt hoe jij dent dat hij de hand moet spelen. Wat hij ermee doet is zijn zaak.

Heel het 4 bet gezever ging simpelweg over het feit dat er spots zijn waarin je een redelijk sterke hand als bijv 99 kan 4 betten bluffen puur gebaseerd op je tegenstander zijn 3 bet range en de daarmee gepaard gaande fold equity. Het is niet omdat je 4 bet preflop dat je per definitie all in bent als iemand shoved. vanddar de term 4 bet FOLD wat hetzelfde is als 4 bet bluff. ALs jij reraiset op de turn met ene pure bluff en weinig of geen equity en iemand ramt het erin fold je toch ook. Zelfde principe
      Ja maar aangezien een speler geen 4bet zal gaan callen in het meeste geval, doet jouw hand er niet toe en waarom zou je dat dan gaan doen met 99 bv? Kan je evengoed gaan 4betten met 27o als je toch denkt dat hij vaak fold en aangezien hij enkel fold/shove zal spelen je altijd gaat folden op zijn shove, tenzij jij je hand 4bet voor value...(just some thoughts)

Intonatie bestaat wel in de perceptie van bepaalde woorden en uitdrukkingen die een soort 'neerbuigende' klank met zich meedragen.
      Ik zeg ook niet dat het niet de bedoeling is te zeggen hoe iemand een hand speelt, ofc is dat de bedoeling. Ik bedoel gewoon dat als ik hier enkel op handen mag reageren waar ik het 100% zeker weet dat men commentaar bijna juist is, heb ik zelf minder verbetering van mijn spel dan wanneer ik al eens nadenk en probeer iets te formuleren om er dan op gewezen te worden dat dit niet klopt en dat mensen dan kunnen gaan argumenteren op de foute argumenten die ik in mijn reactie aanhaal.
      Vandaar dus een soort van 'uit je fouten kan je leren' mentaliteit op dat vlak.

That being said, heb je toch gelijk...
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      je hebt absoluut gelijk dat je dan evengoed 27o kan hebben. Het verschil zit hem erin dat je 27o in de praktijk niet zal openen en 99 wel.Daar draait het ook niet om. nogmaals sorry als ik als een eikel overkwam, koffie maakt mij hyper en dan typ ik als een wildebras.

Een goeie hand als 99 preflop in een bluf omzetten doe je ook niet zonder een goeie reden.

Onlangs zat ik echt aan een supergoede tafel op ipoker en kreeg er fameus van langs preflop. Ik dacht hmm laat ik m'n openingrange maar wat tighter maken dan krijg ik wat meer respect. Niet dus. Goede lags hebben dit door en zullen je blijven stangen.

In zo'n situatie is het bijvoorbeeld een uitstekende spot om je 99 te 4 bet bluffen preflop zeker als je lange tijd braaf hebt gefold tegen hun 3 bets. Je andere optie is overloos te blijven folden tot je een hand krijgt waarmee je wilt shippen en iedereen fold tegen je supertighte 4 bet.

Je ziet dat dit dus een tegengewicht vormt tegen goede LAG spelers. Zij beseffen nu ook dat je geen brave preflop fold jongen bent elke keer ze je 3 betten. Mix er nog wat preflop calls tussenin wanneer ze je weer maar is repoppen en dan zullen ze langzaam aan ' kalmeren' als je postflop wat weerwerk biedt.

Ik was ook niet kwaad ofzo vr alle duidelijkheid, je gebruikte enkel mijn 4 bet gebral in de verkeerde context waarna een volgens mij goed stukje advies waardeloos werd. Ik trok enkel van leer tegen je argumentatie niet jouw persoon hoor.

Misschien moet ik maar eens een cursus netjes forumposten volgen :rage:

die Fuuuu was trouwens ironisch bedoelt oké :)
    • 1
    • 2