Nl 10 - Aj

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dit soort situaties ben ik op nl10 veel meer tegengekomen dan op nl5. mensen zijn veel actiever wat betreft stelen, restealen e.d. wat doe ik hier op de flop? heeft het zin om te betten? als ik niet bet, moet ik hier de hand dan al opgeven?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,83
      CO:
      $9,99

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:spade: , J:club:
      5 folds, CO raises to $0,30, 2 folds, Hero raises to $0,80, CO calls $0,50.

Flop: ($1,65) 7:diamond: , 4:heart: , 3:club: (2 players)
      Hero bets $1, CO raises to $2,00, Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $3,65
  • 15 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Altijd lastig om uit positie te spelen.
      Maar je mag de sterkte/zwakte van je hand niet verraden aan de hand van de grootte van je 3bet en cbet.

Had je AK of QQ+ gehad preflop dan had je minstens naar 1$ geraist. Doe dan dan ook wanneer je met de andere handen wil restealen.
      Had je AA ge3bet, dan had je de flop zeker meer gebet. Dus wanneer je denkt te kunnen cbetten met air, moet je even groot betten.

AJ zou ik niet altijd 3Betten, enkel indien je weet dat hij veel stealt en met nog zwakkere handen gaat callen.

FLop is inderdaad fold.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Altijd lastig om uit positie te spelen.
      Maar je mag de sterkte/zwakte van je hand niet verraden aan de hand van de grootte van je 3bet en cbet.

Had je AK of QQ+ gehad preflop dan had je minstens naar 1$ geraist. Doe dan dan ook wanneer je met de andere handen wil restealen.
      Had je AA ge3bet, dan had je de flop zeker meer gebet. Dus wanneer je denkt te kunnen cbetten met air, moet je even groot betten.

AJ zou ik niet altijd 3Betten, enkel indien je weet dat hij veel stealt en met nog zwakkere handen gaat callen.

FLop is inderdaad fold.
      Ninja, vanwaar jouw gedachte om op de flop groter te cbetten wanneer hij bijvoorbeeld AA zou hebben? Board is vrij droog en na een 3bet zitten er volgens mij nog maar nauwelijks draws meer in villains range die dit board hard hitten... Dan lijkt een 1/2 pot cbet me voldoende toch?

Verder zou ik denk ik inderdaad ook niet heel snel 3betten met AJo. Sterker nog (is wel erg villainafhankelijk), ik denk dat ik hem hier preflop al zou folden, tenzij ik informatie had dat villain erg loose raiset, of inderdaad heel veel stealt, zoals Ninja aangeeft. Callen zou ik trouwens sowieso niet doen, omdat je dan geen enkel idee hebt van wat villain kan hebben (je hebt dus geen idee hoe je het doet tegen zijn range) en je dan vaak postflop OOP een lastige hand moet spelen, omdat AJ makkelijk gedomineerd is.

Als villain een erg hoog FoldToFlopCbet% heeft, zou het denk ik wel weer kunnen, maar dan 3bet je dus eigenlijk preflop al als bluf.

Maar goed, ben ook maar een visje, dus benieuwd naar mening van judge.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      je mag de sterkte/zwakte van je hand niet verraden aan de hand van de grootte van je 3bet

+1, als je 3 bet moet je toch groter gaan.

Stats zijn idd cruciaal om met AJo te gaan 3betten, al denk ik dat het redelijk standaard is op deze limiet om loose te openen op de button. Maar met een lage 3bet pf nodig je villain uit om te callen, met je lage CB nodig je uit om te raisen.

Dus, ben akkoord met Ninja dat sizing hier toch cruciaal is.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Als je villain van zijn steal wil afzetten doe je dit beter met handen als QJs en KQs of de hogere suited connectors, zelfs Axs. Bepaalde handen zoals AJo hier hebben nog een goede equity tegen een stealrange, ook kan je ervanuitgaan dat villain bijna elk J en A board gaat cbetten ook al heeft dit zijn echte range niet altijd gehit of heb je hem dominated. Daarom call ik preflop, en check/call of check/raise ik de cbet naargelang board ofc kan ook c/fold daar dan.

As played idd letten op sizing en aangezien de lage WTS van villain (alhoewel niet echt representatibele sample) kan je hier wel cbetten. Op die raise moet je jammergenoeg folden, ook al lijkt dit bluffy. Je range wat je daar wil reppen rep je niet door je sizing en villain kan goedkoop minraisen waarbij je heel deel van je zwakkere range daar moet gaan folden. Je hebt daar een bluffcatcher en veel geld wil je daar niet in de pot zien gaan met die hand ;)

Overigens ben ik het wel eens met Orodin over flopcbetsize, vaak zal je daar in een normale 3betpot overpair vs overpair spelen en wil je dus neit zozeer beschermen als value halen. Vandaar vaak een kleinere cbet.

Xeno
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin

Ninja, vanwaar jouw gedachte om op de flop groter te cbetten wanneer hij bijvoorbeeld AA zou hebben? Board is vrij droog en na een 3bet zitten er volgens mij nog maar nauwelijks draws meer in villains range die dit board hard hitten... Dan lijkt een 1/2 pot cbet me voldoende toch?

Met AA kun je 2/3 pot cbetten voor value, overpairs gaan op deze flop niet meteen opgeven.
      Met enkel overcards ga je met een cbet van iets over 1/2 pot te weinig foldequity hebben. Dus bet je best meer, of geef je de hand beter meteen op.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul

Met AA kun je 2/3 pot cbetten voor value, overpairs gaan op deze flop niet meteen opgeven.
      Met enkel overcards ga je met een cbet van iets over 1/2 pot te weinig foldequity hebben. Dus bet je best meer, of geef je de hand beter meteen op.
      Tenzij op hogere limieten om daar je bluffcbets met bv AK AQ cheaper te maken, als je weet dat villain daar let op sizing...

Xeno
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      het al dan niet 3betten met AJ is sterk afhankelijk van villain , maar gezien ie vrij LAG lijkt voorlopig zou ik het wel doen.
      Je moet het dan wel met een goeie sizing doen , wat hier bv 1$ is 3*raise+1bb voor oop.
      op deze flop kan je dan wel 1 cbet maken , gezien zijn lage wts idd , en mensen toch vaak fitfold spelen.
      Ook kan je nog een A/J op de turn hitten.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      het al dan niet 3betten met AJ is sterk afhankelijk van villain , maar gezien ie vrij LAG lijkt voorlopig zou ik het wel doen.
      Je moet het dan wel met een goeie sizing doen , wat hier bv 1$ is 3*raise+1bb voor oop.
      op deze flop kan je dan wel 1 cbet maken , gezien zijn lage wts idd , en mensen toch vaak fitfold spelen.
      Ook kan je nog een A/J op de turn hitten.
      Waarom wil je hier 3betten met AJo wat het redelijk goed doet tegen een CO range?

Xeno
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik vermoed om zijn slechtere handen nog in zijn range te houden? Ofzo?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ik vermoed om zijn slechtere handen nog in zijn range te houden? Ofzo?
      Met een 3bet narrow je zen range net en dat is toch niet echt wat je wilt met een hand die easily dominated is? Ik underplay dit soort handen (AQ inclueded) liever preflop anders ben je zo snel geisoleerd en ga je jezelf valuetownen als je hit.

Xeno
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      omdat het een lag is en die gaat callen met alle broadways / suited connectors , wat offsuited connecters en mss zelfs wat suited onegappers , samen met wss elke suited ace en wat lagere offsuited aces :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      omdat het een lag is en die gaat callen met alle broadways / suited connectors , wat offsuited connecters en mss zelfs wat suited onegappers , samen met wss elke suited ace en wat lagere offsuited aces :)
      Kan je hier wel vanuitgaan vraag ik me af, 23/16 is nu toch ook zo laggy niet.
      En zijn stats op een 3bet zijn dan nog anders, en zullen wss redelijk tight zijn, al is het nog maar 99+, A10+dan ben je al vaak crushes preflop.
      + je hebt geen positie en gaat dus moeten betten op de flop op een board wat je niet ideaal kan hitten of hetzij AJx of JJx of iets dergelijks ofc.
      Niet dat ik je commentaar in twijfel trek, maar dit is mijn idee omtrend de hand, kan je mss ff uitleggen waar ik fout ga?

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Kan je hier wel vanuitgaan vraag ik me af, 23/16 is nu toch ook zo laggy niet.
      En zijn stats op een 3bet zijn dan nog anders, en zullen wss redelijk tight zijn, al is het nog maar 99+, A10+dan ben je al vaak crushes preflop.
      + je hebt geen positie en gaat dus moeten betten op de flop op een board wat je niet ideaal kan hitten of hetzij AJx of JJx of iets dergelijks ofc.
      Niet dat ik je commentaar in twijfel trek, maar dit is mijn idee omtrend de hand, kan je mss ff uitleggen waar ik fout ga?

Xeno
      Zijn stats zijn niet betrouwbaar voor open raises vanuit CO en BU. Als je op de stats let van dergelijke spelers, zul je merken dat ze dikwijls 30-50% openen vanuit de CO en BU. Als je hier called heb je geen initiatief, je hit zelden dus je moet de hand snel opgeven. Dus zelfs al sta je sterk voor op zijn range, toch zal je hier zelden geld uithalen.

Daarbij kun je tegen 99 en TT en Ax redelijk vaak de pot oppikken met een CB moest hij je 3bet callen.

Maar yoshi kan hier natuurlijk beter op antwoorden dan ik :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      21/16 is behoorlijk loose voor FR , enorm loose zelfs.
      Als je LAG speelt heb je max 18/16 ofzo ,en dan speel je enorm Loose.
      Dus ja , je hebt kleine samplesize , maar je moet ergens vanuit gaan , en dat is voorlopig eerder dat het een lag is dan een 8/7 speler rock.
      En ja , ik stel daar een calling range op , en daardoor is wat ik zeg goed tegen die range.
      Als jij hem een andere range geeft op basis van beschikbare info dan kan je play idd anders zijn :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ben SH speler vooral, vandaar :)

Bedankt!
      Ook bedankt moneystef

Xeno