mèh, weer een 45mans blog

• pollentier
      pollentier
      Bronze
      Wie ben ik?/Pokerverleden
      Hallo, ik ben pollentier, ik studeer aan de ugent en speel ondertussen zo'n 1,5 jaar poker. Eerst maakte ik een storting op Pokerstars van 50 euro die ik snel verloor, daarna kwam ik in contact met een oude schoolvriend en samen met hem besloot ik wat te cashgamen op everest en zo had ik in mijn eerste half jaar toch een serieus centje (zo'n 3k) verdiend. Doordat ik heel stom ben geweest en met mijn zatte kloten tegen een boompje ben gereden heb ik dat mogen uitcashen om de gemeente een mooi nieuw boompje te kunnen betalen. (Later mss pics van het boompje, wie weet).

In augustus 2010 leerde ik pokerstrategy kennen en ik kreeg $50 dollar gratis op 888. Dat bouwde ik op tot 200 en toen besloot ik vorig jaar om daar $2k van te proberen maken. Gevolg: ik wou te veel te snel en bleef het hele jaar op de $450 plakken en was eigenlijk op life tilt...

Na dat geld te hebben uitgecashed besloot ik om mtt/mttsng te spelen op stars, ik leende $20 van een vriend en begon de $0.10 360mans te spelen.
      Met 100 buy-in bankroll management speelde ik me op tot 215 waar ik zeer trots op ben, maar sindsdien gaat hem wat minder. Door tilt begon ik andere varianten (PLO/LHE) te spelen en ondertussen is mijn bankroll gezakt naar $172,86, vanaf hier heb ik jullie hulp nodig :) .

Doel
      1) $1k aan profit vanaf vandaag (geen tijdslimiet).
      2) Geen cashgames meer spelen als ik op tilt ben, cashgames brengen me namelijk op monkeytilt en zijn de reden dat mijn bankroll veel lager is dan mijn OPR doet vermoeden.
      3) Geen hyperturbo's meer
      4) Regelmatig het strategy/handjudge forum bekijken en actief meewerken.
      5) Mijn sessies regelmatig reviewen.

Games
      Ik zal dus de 45/90 mans spelen en als ik tijd heb smijt ik er een turbo-MTT tussen.

Bankroll management
      Ook al heb ik in het verleden bewezen dat ik de 45mans beat, toch hou ik een redelijk nitty BRM aan. 100 BI average, dit wil zeggen:

BR<150: mix de $0.50 en $1.50
      150-250: enkel $1.50
      250-350: mix de $1.50 en $3.50
      >350: enkel de $3.50

Ik speel in sets van 16 games omdat ik dan makkelijk kan focussen op de endgames omdat ik dan minder tafels open heb. Later zal ik proberen om continuously te spelen om meer $/hour te kunnen genereren maar voorlopig zit ik in een kleine vertrouwenscrisis en de nadruk leg ik voorlopig bij het comfortabel spelen en natuurlijk...profit.

edit:
      Uploaded with ImageShack.us
  • 20 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Succes!

Mocht je interesse hebben om dmv skype ook nog wat extra te disscusieren/ bij te leren dan hebben we ook een 45 mans skypegroep.

Turbohenk
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Succes!

Mocht je interesse hebben om dmv skype ook nog wat extra te disscusieren/ bij te leren dan hebben we ook een 45 mans skypegroep.

Turbohenk
      Dankjewel!
      Ik zit idd in die groep maar ik vind dat er niet zoveel strategie gesproken wordt...iedereen zit vooral elkaar te railen.
      Ik ben wel geïnteresseerd om eventueel met iemand anders sweatsessies te houden, maar dan wel met een headset zodat we 'on the spot' situaties kunnen bespreken. Dat is volgens mij heel leerrijk en ook leuk
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 1
      Vandaag heb ik 55 games gespeeld. Ik ben er vroeg aan begonnen omdat ik deze namiddag niet veel tijd had dus heb ik 1.50's en 0.50's gemixt om snel mijn tafeltjes open te krijgen.
      Heel de dag eigenlijk goed gespeeld, enkel was ik in het begin wat gefrustreerd omdat de 0.50's goed liepen en ik maar niets wist te rapen in de 1.50's. Naar het einde toe verbeterde dit gelukkig

graph:

Balans

Vandaag: +$12.73
      Totaal: +$12.73
      ROI: 26.80

Ik heb door een staking van een vriend $215 gestort gekregen op mijn account, nu is mijn bankroll dus ineens $400 maar ik ga toch de $1.50's blijven spelen voorlopig...

gogogogogogogogo
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Nice update en mooie BR boost :P !
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Nice update en mooie BR boost :P !
      Welja, leuk dat mijn bankroll nu ineens 400 is maar het was eigenlijk de bedoeling om onderaan de ladder met 45mans te beginnen. Het is niet omdat ik nu $400 heb staan dat ik de $3.50's ga beginnen spelen dus voorlopig staat het daar maar te schimmelen :p
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Gewoon ff de 1.5 spelen en zien hoe het gaat.
      Vanaf je veel vertrouwen hebt in je spel kun je upmoven natuurlijk.
      Alvast veel succes en ik zie je binnenkort wel op de 3.5$s :D
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 2
      41 games vandaag. Gisteren weest drinken dus vandaag had ik niet veel zin om mijn hersenen te pijnigen :) . Toch heb ik vanavond nog een sessietje gespeeld (deze blog helpt momenteel dus om te blijven grinden).

Qua resultaat viel het nogal tegen. Wat me vooral stoorde is dat ik in sommige situaties enkele foute beslissingen heb gemaakt. Ik maak gebruik van een hud en ik had op sommige momenten echt mijn AJ/AT moeten wegleggen omdat de shove duidelijk van een nit kwam etc.
      Om wat extra volume te krijgen heb ik op het einde een set van 24 gedaan en dat ging redelijk vlotjes, toen ik op 5 final tables zat ging het me wel nog iets te snel dus ik blijf momenteel bij mijn 16/20 tafeltjes.

graph:

Balans
      Vandaag: -$7.06
      Totaal: +$5.67
      ROI: 5.45 (96 games)

Morgenavond ga ik naar huis (ik zit op kot in Gent) waar ik niet kan pokeren. Ik zal anders elke vrijdag een graph van de week tonen, want graphjes zijn gewoon leuk om naar te kijken :) .

grtz
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 3
      Voor ik naar huis vertrek heb ik nog 54 sng's gespeeld. als ik $0.50 en $1.50 mixte runde ik altijd slecht op de $1.50's. Wel, gelukkig is daar verandering in gekomen.

graph:

Balans
      Vandaag: +$14.30
      Totaal: +19.95
      ROI: 12.37 (150 games)

Ik ben blij met de manier waarop ik gespeeld heb en hoe ik gefocust bleef. Op het einde heb ik enkel $1.50's gespeeld maar wat minder tafels omdat ik wat minder goed runde op deze. Ik dacht dat het gwn pech was omdat de $0.50's extreem goed waren, maar om zeker te zijn heb ik me eventjes volop geconcentreerd op kwaliteit van mijn spel en wat minder op volume.

graph van de hele week (woensdag, donderdag & vrijdag dus):

overzicht van deze week:

In het weekend speel ik dus niet omdat ik dan op mijn laptop zit en ook veel probeer te studeren dan. Hopelijk kan ik volgende week ook wat spelen en begin ik dan een beetje met ECHTE winst te maken ;) .

grtz!
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Bolletje! :D

In de 45mans Skype groep wordt veel geouwehoerd, maar mensen droppen er ook twijfelhanden in, waar we dan over discussiëren. Soms heb ik zelf even geen zin meer of niet genoeg tijd om te spelen, maar wel om met iemand mee te kijken. Dus ik wil best een keertje met je mee koekeloeren. :D
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Bolletje! :D

In de 45mans Skype groep wordt veel geouwehoerd, maar mensen droppen er ook twijfelhanden in, waar we dan over discussiëren. Soms heb ik zelf even geen zin meer of niet genoeg tijd om te spelen, maar wel om met iemand mee te kijken. Dus ik wil best een keertje met je mee koekeloeren. :D
      check! Ik heb idd al gezien dat je zeer actief ben daar :) .
      Ik denk dat ik echt veel te wijd push tussen 10 en 13 bb, het zou tof zijn moest iemand dat bevestigen/ontkennen. Mijn grootste probleem is dat ik niet echt een 60/70% range heb maar veel te snel any 2 push :p
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Met dat ik niet kan pokeren in het weekend toch besloten om een graphje te posten zodat mijn thread hier niet dood gaat :) . Dit is mijn graph van alle sng's die ik ooit op stars heb gespeeld.

De grootste ship is dus duidelijk: een 4e plaats in een $12 180-mans met mijn laatste $12 op stars indertijd (true story :p). edit: was blijkbaar 5e plaats
      Dan ben ik nr full tilt de $1.10 ROD's gaan spelen en daar staat ook nog $478.05 vast...

Vanaf daarna ben ik begonnen met $0.10 360mans te spelen...vandaar ben ik opgeklommen naar de $0.25 45man regular speeds naar de $0.50 turbo's...

grtz en tot maandag!

PS: ik ga skype eens intalleren op mijn laptop ook dan kan ik wat mee 'ouwehoeren' als ik mij verveel ;)
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Nice graph, lekker steady up iig!
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Zeer stabiele grafiek over de laatste 1k games, nice work! :)
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Bedankt!

Idd niet slecht maar op de $1.50's ben ik precies wat ah slabakken, maar ik run ook wel niet zo goed de laatste tijd...hopelijk kan ik volgende week wat goede resultaten neerzetten.

Ik ga jullie blog ook eens lezen binnenkort. Je weet wel, wat inspiratie opdoen ;)
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 4
      30 games vandaag, niet zo veel omdat ik veel schoolwerk heb de laatste tijd en ik eigenlijk nogal moe was.
      Ik heb rond 10u30 een setje van 12 gespeeld en heel goed gespeeld en gerund. In mijn 2e setje was ik eigenlijk te moe om te spelen maar ik deed het toch omdat ik anders 0 volume had vandaag. Had ik beter niet gedaan want bijna al mijn winst van de sessie ervoor werd ongedaan gemaakt...

graph:
      [img][IMG]https://img836.imageshack.us/img836/1918/graph4.jpg[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Balans:
      Vandaag: + $5.27
      Totaal: +$25.24
      ROI: 12.47 (180 games)

Mijn ROI is de ROI van alle games die ik gespeeld heb, daar zitten enkele (stuk of 3) mtt's bij en ook de 90mans. Ik zal regelmatig eens een update posten met ROI van de 45's en de mtt's afzonderlijk...

Morgen denk ik niet dat ik veel zal spelen omdat ik snamiddags naar de les moet en 's avonds ga eten bij mijn vriendin...nuja we zien wel...
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 5
      28 games, setje van 12 en setje van 16. Hééél kut gerund vanmorgen hééél goed gerund daarnet. Jammer dat ik bij de laatste 3 van een 90mans telkens slecht runde maarja ik kan hoe dan ook niet klagen van die sessie :) .

graph:

Balans:
      Vandaag: +$17.84
      Totaal: +$43.08
      ROI: 17.92 (209 games)

Voorlopig zijn de 45mans wel mijn zwakste game maar ik denk dat het vooral aan sample ligt...ik ga morgen ook eens wat handjes posten want ik ben niet 100% zeker over sommige ATC spots...

Real life: straks chinees eten whiiii :)

tot morgen!
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 6: Kutdag :p
      Vandaag 36 games en niet goed gerund, over mijn spel kan ik niet zo heel veel zeggen. Feit is wel dat ik maar blijf aanmodderen op de 45mans. Ik ga morgen niet spelen en enkel mijn hh's reviewen denk ik om zeker te zijn dat ik wel goed speel. Waar ik normaal gezien te agro ben in de late fase was ik dat vandaag niet. Ik was veel te passief, maar het zal ook wel wat met de kaartdistributie te maken hebben...

graph:

Balans:
      Vandaag: -$14.25
      Totaal: +$28.83
      ROI: 9.97 (245 games)

Het komt regelmatig voor dat ik vet verlies om een dag, maar het was toch alweer een tijdje geleden. Jammer want ik dacht dat ik net op de terugweg was. Het moet wel aan mijn spel liggen...ik ga morgen eens enkele handjes zoeken en kijken waar ik mijn spel eventueel kan verbeteren...

grtz
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Update 7: weer een kutdag
      28 games gespeeld vandaag en schitterend begonnen. Sessietje van 12 goed gespeeld en 1 geshipt. Later dan nog een sessie van 16 gespeeld en het was 0, noppes nada...ik speel gwn heel erg slecht. Ik heb gisteren mijn handjes wat gereviewed en dacht toch veel geleerd te hebben (zeker na mijn goeie sessie eerder op de dag), maar blijkbaar...nuja ik ga dit weekend nog wat trachten te leren online...

graph van de hele week (break-even week omfg):

summary van de hele week:

graph van alles tot nu toe:

summary van alles tot nu toe:

Er moet iets veranderen
      Momenteel gaat het dus niet al te goed, en de laatste week kon ik het ook niet opbrengen om veel bij te leren over de 45mans. Het niveauverschil tussen de $0.50's en de $1.50's is echt aanzienlijk vind ik, aangezien ik +500 games op de $0.50's met een 25à30% ROI heb gespeeld.

Er zijn dus 2 mogelijkheden:
      1) Het niveauverschil is zodanig groot dat ik van 'crushen' naar een break-even speler gegaan ben.
      2) Door het vele spelen en volume zijn er onzuiverheden in mn spel geslopen. Ik maak dus systematisch dezelfde fouten en ik denk dat ik goed speel maar het is niet zo.

Volgens mij ligt het vooral aan punt 2. Ik ga dus volgende week ALTIJD mijn sessie reviewen. Geen uitzondering! Handjes waarvan ik twijfel post ik dan hier of in het handbeoordelingsforum. Als ik een hand post zal ik altijd uitgebreid mijn redenering en wiskundige berekeningen erbij posten zodat mijn hersenen werken en ik niet alleen 'grind grind grind' denk.

grtz
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Ik zelf heb geen verschil ervaren tussen de $0.50's en de $1.50's. Als je van het weekend keer online bent en een sessie speelt, wil ik wel meekijken, moet je me gewoon aanschieten op skype.
    • 1
    • 2