Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf moet het uiteraard 0,40$ zijn. ik dacht dat ik al in lp zat, welke ik altijd naar 3bb open, dus dit was een foutje.

moet ik hier de hand na zijn minraise vervolgens op de flop al opgeven? ik zie hem dit hier met een draw ook nog wel doen.. turnbet is zo klein dat ik besluit te shoven, omdat ik het idee heb dat ik nog best wel eens de beste hand kan hebben, hij nog maar weinig stack over heeft, en ik hem geen gratis riverkaart wil geven..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $13,24
      BU:
      $4

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:diamond: , K:spade:
      4 folds, Hero raises to $0,30, CO folds, BU calls $0,30, 2 folds.

Flop: ($0,75) K:heart: , 8:heart: , 7:spade: (2 players)
      Hero bets $0,5, BU raises to $1,00, Hero calls $0,50.

Turn: ($2,75) T:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets $1, Hero raises to $6,77, BU calls $1,70 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($8,15) 5:club: (2 players)

Final Pot: $8,15

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ad Ks)
      BU shows three of a kind, zevens (7d 7c)

BU wins with three of a kind, zevens (7d 7c)
  • 7 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      hmm als je een shorty all in wilt zetten met tptk kan je dat beter op de flop dan op de turn doen imo. Ik shove de flop zelf, behalve tegen echt nitts.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Als je denkt dat hij hier veel drawing handen zo speelt, moet je het er inderdaad op de flop al in zien te krijgen. Ik denk echter, omdat hij zo passief is (AF van 0.9), dat hij dit niet vaak met een draw zal doen, maar eerder met een set.

Laten we nu eens aannemen dat hij een aantal drawing handen zo speelt. Dan ga ik even alleen uit van flushdraws, T9s en 65s:

Board: K:heart: 8:heart: 7:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP3    42.02%  42.02%   0.00% { AdKs }
      BU     57.98%  57.98%   0.00% { 88-77, T9s, 65s, QhJh, AhTh, QhTh, JhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h }

Tegen deze range krijg je dikke odds om in ieder geval te callen. Je loopt dan denk ik op de turn vaak tegen problemen aan, omdat er dan veel kaarten zijn die je niet wilt zien (iedere , 9, 6 wil je niet zien en liefst ook geen T, J, of Q). Omdat je tegen zijn drawing handen nog wat FE kunt creëren, moet je hier dan shoven.
      Let wel: dit zijn *veel* drawing handen en we gaan er dan vanuit dat hij áltijd met een draw deze move doet.

Iemand die zo passief is zie ik dit eerder doen met een set dan met een drawing hand...
      Zelfs als we er vanuit gaan dat hij KK flat preflop, krijg je dit:

Board: K:heart: 8:heart: 7:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP3     1.56%   1.56%   0.00% { AdKs }
      BU     98.44%  98.44%   0.00% { KK, 88-77 }

Hiertegen doe je het echt suuuuuper slecht (en of KK nu wel of niet in die range zit, maakt voor je equity hooguit een paar tiende procent uit - verwaarloosbaar dus).

Ik heb de uitslag van de hand niet gezien, dat zal ik doen na het posten. Maar ik zet hem hier zeker 90% van de keren op een set en dan heb je gewoon een fold na zijn minraise.

Wel benieuwd wat de judge vindt, want ik kan er volledig naast zitten....
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Het is hier een fold flop op all in flop.

Fold flop want villain is een tighte passieve speler wat daar dus 'minraise flop=nuts' wil zeggen tenzij je during je spel een andere read verzameld.

All in flop omdat je op de turn bij elke bet van villain na zijn agressieve play op de flop all in gaat raisen of jezelf committed gaat maken. Overigens zijn er zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooveel slechte handen op de turn waarop je zal moeten moeilijke beslissingen maken, dus wil je die beslissing als je denkt voor te staan op zijn range op de flop gemaakt hebben.

Ik persoonlijk fold hier de flop aangezien een passieve tighte speler minraise flop quasi altijd nuts, in dit geval dus set is. Ik denk dat moest hij hier draws hebben, dat hij de flop enkel zou callen. En stel hij heeft een monsterdraw en weet dat je draws agressief kan spelen, zal hij daar meestal wel niet minraisen omdat hij dan te weinig foldequity maakt. Hier wil hij dus value value value wss en dit is dus een set.

Idem als orodin kijk ik ook pas naar resultaten nadien, maar denk wel dat hij dus een set heeft.

Je verwijderd btw best de resultaten bij volgende posts.

Xeno
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      bedankt voor de feedback! achteraf zie ik zelf ook wel in dat ik hier de flop had moeten folden, zeker omdat hij nog redelijk unknown voor me was en deze minraises vaak altijd de nuts zijn!

resultaten zal ik voortaan weglaten..
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      stats van villain posten en ja dit is standaardgewijs een nobrainer op de flop/turn
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      resultaten zal ik voortaan weglaten..
      Zoals je het nu hebt gedaan, zodat het onzichtbaar is totdat je het selecteert, kan het wel hoor. Wie het resultaat niet wil bekijken hoeft dit dan ook niet te doen en wie het wel leuk vindt om te zien kan dit ook doen.

De judges zullen hier sowieso niet naar kijken, maar andere geïnteresseerden (zoals ikzelf) die na het nadenken over de hand willen kijken of de gedachtegangen een beetje kloppen, kan 't wel leuk zijn.

Zolang je de resultaten niet zichtbaar post, is er niets aan de hand.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je moet op de flop beslissen wat je doet.
      Als zijn range wijd genoeg is (als in , hij doet dit met Kx en draws) dan gooi je het erin , want hij kan toch nooit meer folden.

anders fold je :p