It's all on my mind! ( HU-Cash )

• 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Daar zijn we weer! :D

Inleiding

Elke keer weer hetzelfde verhaal, en deze keer nog erger, maar daar later meer over. Ik heb een aantal pogingen gewaagt, en elke keer ging het weer fout. Ik las op het 2+2 forum, dat er iemand was die zich daadwerkelijk heeft opgewerkt van 2NL cash-hu. Hij speelt momenteel 50NL. Hiernaast is ook cowboykoen een enorme inspiratiebron voor mij geweest, en heb ik gisteren en vanmorgen een hoop artikelen gelezen die over het begrip tilt gaan, want daar gaat het steeds fout bij mij.

Openbare spijtbetuiging richting kokkie1975

Ik wil er toch even op terug komen. Ik had een staking gekregen van kokkie1975, waar ik heel blij mee was. Helaas stond mijn Pokerstars open toen het hier in huis ( ouders gaan uit elkaar ) slecht ging, en ik ging dus volledig op tilt. Ik zal hier ook volledig het boete kleed voor aantrekken, want ik moet dat soort dingen gewoon niet doen met andermans geld. Ik zal het in termijnen aan kokkie1975 terug gaan betalen.

Dan nu weer over op deze blog.

Ik ga nu dus echt eens serieus beginnen, want het moet toch een keer veranderen.

Aanpak

Ik ga op William Hill beginnen, en zal op de 4NL beginnen. Ik zal ook gewoon continu strategie artikelen blijven lezen, en ook de video's blijven bekijken. Daarnaast zal ik ook de gehele blog van cowboykoen nog eens door gaan lezen. Ik wil ook veel meer strategie gaan posten, qua vraag handen.

Bankrollschema

€0 - €45 2NL
      €45 - €150 4NL Terug bij €30
      €150 - €375 10NL Terug bij €80
      €375+ - 20NL Terug bij €250

Alle bedragen zijn in euro's maar ik zal plaatsnemen op de $ tafels.

Regels

- Maximaal 2 tafels tegelijk spelen.
      - Maximaal 1 uur grinden, dan verplicht een pauze nemen van 30 minuten.
      - Verplicht aan mijn bankrollschema houden.
      - Na elk uur een uitgebreide update geven.
      - Elke zondagavond 50% van de winst uitkeren.
      - 50% van elke bonus direct uitkeren.
      - Kokkie1975 zo snel mogelijk terug betalen.
      - Stop-Loss-Limit gebruiken ( 3/5 )
      - PTR gaan gebruiken.
      - NIET TILTEN!

Voorbeeld update

Datum:
      Grindtijd:
      Limiet:
      Startroll:
      Eindroll:
      Winst:
      Begin WH Punten:
      Eind WH Punten:
      Winst WH punten:
      Totale winst:
      Totale winst WH Punten:
  • 61 antwoorden
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      succes!
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Ik zou voor de mindset maar gewoon stoppen met pokeren.

Werken, geld verdienen, schuld afbetalen en dan je focussen op pokeren.
      Anders is het een trainwreck, waiting to happen imho.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Zie absoluut niet in waarom je nu weer aan gaat houden dat je elke zondag helf van je winst uit wilt cashen, lijkt me nogal resultaat gericht spelen maar anyways, alweer succes !
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Zie absoluut niet in waarom je nu weer aan gaat houden dat je elke zondag helf van je winst uit wilt cashen, lijkt me nogal resultaat gericht spelen maar anyways, alweer succes !
      Ik heb dit ook gedaan met de staking van kokkie1975, en dat beviel mij heel erg, daarom dat ik dat doe.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      HU cash onder NL50 totally not worth it, je gaat de rake niet beaten en je gaat amper traffic hebben want er zijn amper rooms die HU onder NL20 aanbieden.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      HU cash onder NL50 totally not worth it, je gaat de rake niet beaten en je gaat amper traffic hebben want er zijn amper rooms die HU onder NL20 aanbieden.
      Mijn inspiratiebron heeft dit bewezen dat het wel degelijk mogelijk is, dus ik wil dit gewoon gaan proberen.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Kom op mensen, niet meteen allemaal zo negatief!!
      Iedereen verdiend een 2e kans, dus wat opbouwende feedback kan geen kwaad lijkt me (beweer niet of het wel of niet te doen is op <NL50 HU hoor).
      Iemand meteen ontmoedigen is niet nodig, en krijgt Kokkie ook zijn geld niet mee terug.
      Kom dan op zijn minst met andere alternatieven, waarvan jullie denken dat die beter zijn, of realistischer, of wat dan ook...

Anyway, veel succes 6maxGrinder!!
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Iedereen verdiend een 2e kans, dus wat opbouwende feedback kan geen kwaad lijkt me (beweer niet of het wel of niet te doen is op <NL50 HU hoor).
      Iemand meteen ontmoedigen is niet nodig, en krijgt Kokkie ook zijn geld niet mee terug.
      Kom dan op zijn minst met andere alternatieven, waarvan jullie denken dat die beter zijn, of realistischer, of wat dan ook...

Bedankt, er staan 2 dingen voorop in deze blog, dat is beter worden in poker, maar momenteel vooral dat kokkie1975 zo snel mogelijk zijn geld terug krijgt.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze

Staan anders duidelijke en gemeende adviezen in mn post.
    • bembere
      bembere
      Bronze
      nou de meningen zijn duidelijk verdeeld...
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Datum: 8 december 2011 donderdag
      Grindtijd: 17:31 - 18:18
      Limiet: 4NL
      Startroll: €46.98
      Eindroll: €46.41
      Winst: -€0.57
      Begin WH Punten: 3.320,37
      Eind WH Punten: 3.348,17
      Winst WH punten: 27,80
      Totale winst: -€0.57
      Totale winst WH Punten: 27,80

Hoe spelen we de volgende hand:

8 ( Harten ) 8 ( Schoppen )

Pre-flop bet naar $0.08 vanuit de button, krijg een call.

Flop

K ( Schoppen )
      2 ( Schoppen )
      Q ( Harten )

Ik bet hier $0.12 ( 3/4 pot ) omdat het een drawy board is, en hij re-raist naar $0.24.

Vraagstukje

Even vooropgestelt, ik speel zonder stats, en heb nog geen notes kunnen maken bij deze speler.

- Kunnen we in zo'n situatie beter geen cbet maken, of is een cbet van 1/2 pot beter in zo'n situatie?

- Op zijn re-raise lijkt een fold mij de beste optie?

Excuus voor het feit dat ik mijn handgeschiedenis niet heb, maar krijg hem niet goed uit William Hill.

Kort verslag

De focus was er helemaal, weinig moeilijke spots tegengekomen. Het is nu belangrijk om dit voor langere tijd vast te houden. Positief punt was ook dat ik geen blufs ging maken, dat wil ik ook nog wel eens doen namelijk.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Datum: 9 december 2011 vrijdag
      Grindtijd: 00:01 - 01:01
      Startroll: €46.41
      Eindroll: €59.49
      Winst: +€13.08
      Begin WH Punten: 3.348,17
      Eind WH Punten: 3.390,87
      Winst WH punten: 42,70
      Totale winst: €12.51
      Totale winst WH Punten: 70,50

Vraagstukje

Ik krijg vanuit de SB

JJ

Ik raise naar $0.08, krijg een re-raise naar $0.12, waarop ik weer een re-raise maak naar $0.40, en hij maakt de call.

Flop

K ( Schoppen )
      Q ( Harten )
      K ( Klaver )

Ik c-bet naar $0.60 ( 3/4 pot ), hij maakt een min-raise naar $1.20, waar mijn gevoel zegt dat die heel zwak overkomt. Ik maak de call.

Hij heeft nog maar $0.97 behind hierna, en check zowel de turn als de river.

De vragen

- Is de c-bet goed op de flop?

- Is de call van de min-raise goed?

- Als ik die call dus uiteindelijk gemaakt heb, kan ik dan zelf weer de turn, en anders de river gaan uitbetten, want hij komt door steeds te checken wel erg zwak over.

Note bij deze speler

Heb hem 1x een 3-bet zien maken met K8o, ook weer dat ik vanuit de SB raise naar $0.08, en hij daarna naar $0.12.

Wederom excuus voor het niet kopieren van de hangeschiedenis en het hierdoor ook niet kunnen stoppen in de hand converter.

Kort verslagje

Door mij continu aan mijn hand ranges te houden die ik heb opgestelt, werd mijn spel beloond. Ik maakte heel weinig potten onnodig groot, hierdoor begon op een gegeven moment mijn tegenstander rare moves te maken, en pakte ik zo mooi 1x een BI. Voor de rest was de focus helemaal optimaal. Daarna kwam nog een leuke tegenstander voor mij dan, die maakte elke hand vanuit de BB een shove, de 3e hand vind ik AQo, en zit ik tegen 74s, die hold ik. Daarna koopt hij zich weer in voor $3.00, en hij maakte gelijk een shove, en ik krijg AKs, zit ik tegen K6s, en toen verdween hij helaas van tafel. Toen ging ik weer aan een lege tafel zitten, kwam hij nog 1x langs, kocht zich in voor $1.00, eerste hand vind ik 89s vanuit de SB, ik raise naar $0.08, hij gelijk shove, ik maak geen call. Hand daarna, hij direct shove, ik vind AA, en zit tegen J2o, en ik win en hij verdwijnt weer.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Veel succes man ;)
      Denk dat t te doen moet zijn als je je genoeg in het HU spel verdiept en goed table select. Ondanks de hoge rake zou je imo toch winst moeten kunnen maken als je edge maar groot genoeg is. Heb toen ik net begon met poker op everest ook wat HU NL10 geloof ik destijds gedaan, puur op gevoel had nog bijna geen kennis van poker :P Had er toen ook in n weekje 140 ofzo van gemaakt, en obv op NL100 weggedonkt :D

Verder zou ik wel erg hard aan je tilt werken, want dat kan je killen.

De 88 cbet/fold ik. Je wil value uit draws en eventuele zwakkere pairs en geen 2 donks op je afgevuurd krijgen omdat je ook obv weak bent als je de F checkt.

De JJ zou wss kleiner kunnen cbetten (zie stacksizes niet) 1/2 is normaal zat. Als hij spazzy is is dit wel een board om dat te doen. Hij moet dan echter wel een brede 4-bet callingsrange hebben want anders heeft ie je gewoon altijd beat en moet je bet/folden. Minraise is vaker nutsy omdat ie je toch wel AI krijg als ie wil. Verder as played zou ik em downchecken om vaak te zien dat ie n Q zo dan speelt :)
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      Veel succes man ;)
      Denk dat t te doen moet zijn als je je genoeg in het HU spel verdiept en goed table select. Ondanks de hoge rake zou je imo toch winst moeten kunnen maken als je edge maar groot genoeg is. Heb toen ik net begon met poker op everest ook wat HU NL10 geloof ik destijds gedaan, puur op gevoel had nog bijna geen kennis van poker :P Had er toen ook in n weekje 140 ofzo van gemaakt, en obv op NL100 weggedonkt :D

Verder zou ik wel erg hard aan je tilt werken, want dat kan je killen.

De 88 cbet/fold ik. Je wil value uit draws en eventuele zwakkere pairs en geen 2 donks op je afgevuurd krijgen omdat je ook obv weak bent als je de F checkt.

De JJ zou wss kleiner kunnen cbetten (zie stacksizes niet) 1/2 is normaal zat. Als hij spazzy is is dit wel een board om dat te doen. Hij moet dan echter wel een brede 4-bet callingsrange hebben want anders heeft ie je gewoon altijd beat en moet je bet/folden. Minraise is vaker nutsy omdat ie je toch wel AI krijg als ie wil. Verder as played zou ik em downchecken om vaak te zien dat ie n Q zo dan speelt :)

Bedankt!

Ik ben er ook zeker van overtuigd dat het haalbaar is. Er is voor mijzelf een hoop werk aan de winkel, maar daar sta ik op alle vlakken 100% open voor. Met tableselect heb ik wel een belangrijke tip al vanuit jou blog overgenomen, en dat is die 20% dat er spelers naar de flop gaan, bedankt daarvoor.

Wat is tilt? :D Nee, ik heb er erg veel last van gehad, en hopelijk kan ik het nu een beetje laten gaan. Heb veel artikelen er over gelezen.

Bedankt voor de adviezen over mijn vraagstukjes, er is me weer een hoop duidelijk geworden.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Grindtijd: 09:24 - 10:22
      Startroll: €59.49
      Eindroll: €55.00
      Winst: -€4.49
      Begin WH Punten: 3.390,87
      Eind WH Punten: 3.428,37
      Winst WH punten: 37,50
      Totale winst: €8.02
      Totale winst WH Punten: 108

Kort verslagje

Elke keer wanneer ik ongeveer -$0.50 - $1.00 stond tegen een tegenstander gingen ze van tafel, dus had ook geen kans om het terug te winnen. Voor de rest op een enkele bluf na ben ik wederom zeer tevreden met mijn spel. Alleen op de laatste tafel werd ik wat te loose, maar dat kwam ook vooral omdat mijn tegenstander hele aparte moves maakte. * Punt om aan te werken dus *
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Grindtijd: 12:15 - 13:15
      Startroll: €55.00
      Eindroll: €59.64
      Winst: €4.64
      Begin WH Punten: 3.428,37
      Eind WH Punten: 3.488,27
      Winst WH punten: 59,90
      Totale winst: €12.71
      Totale winst WH Punten: 167,90

Kort verslagje

Ik verloor al heel snel 2 stacks door wat flipjes die ik verloor, geen slecht spel. Daarna alles tegen 1 tegenstander terug gewonnen, dacht eerst dat het een redelijke speler was, daarna callde ik hem een keer af tot de river, en kwam ik erachter dat hij handen als 106s gewoon 3bette. Toen aardig wat stacks van hem gewonnen. Voor de rest wederom erg tevreden met mijn eigen spel, helaas nog 1x een stack gemist, want we flopte allebei een straat. Ik begon aan tafel namelijk tegen hem met $4.00, en ging uiteindelijk weg met $17.27
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Grindtijd: 13:45 - 14:28
      Startroll: €59.64
      Eindroll: €59.57
      Winst: -€0.07
      Begin WH Punten: 3.488,27
      Eind WH Punten: 3.514,57
      Winst WH punten: 26,30
      Totale winst: €12.64
      Totale winst WH Punten: 194,20

Kort verslagje

De flipjes zaten niet mee, mijn flush werd gekraakt op de river door een FH. Voor de rest wederom goed gespeeld, en gewoon lekker deze lijn door blijven zetten.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze

Ik denk gewoon dat de traffic te laag is op micro cash HU en de rake veel te hoog. Daarom zou het dus +EV zijn om iets anders te spelen dat je evenhard beat maar met minder rake. Daarom denk ik dat HUSNG een beter alternatief zijn voor micro HU. De rake is lager en er is meer fish en traffic.

Verder een tip die ik je wil geven is niet na elke sessie een uitslag posten over je bankroll oid. Post gewoon handjes en bekijk dat andere wekelijks of 2-wekelijks anders ga je super result-oriented gaan kijken wat je tiltissue zeker niet ten goede komt

just my 2 cents.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

Ik denk gewoon dat de traffic te laag is op micro cash HU en de rake veel te hoog. Daarom zou het dus +EV zijn om iets anders te spelen dat je evenhard beat maar met minder rake. Daarom denk ik dat HUSNG een beter alternatief zijn voor micro HU. De rake is lager en er is meer fish en traffic.

Verder een tip die ik je wil geven is niet na elke sessie een uitslag posten over je bankroll oid. Post gewoon handjes en bekijk dat andere wekelijks of 2-wekelijks anders ga je super result-oriented gaan kijken wat je tiltissue zeker niet ten goede komt

just my 2 cents.
      Ik snap wat je bedoelt, maar dat topic op het 2+2 forum was zo'n inspiratiebron voor mij, dat ik dit gewoon wil verwezenlijken. Daarnaast heb ik al een hoop HU-SNG gespeeld, en ben er helemaal klaar mee.

Het is voor mij juist een positief effect op na een sessie steeds een update te geven, tussendoor ( heb ik mezelf ook verplicht ) kijk ik niet na de roll op dat moment.

Bedankt!