SSS bij double up

• Knien12
      Knien12
      Silver
      Als je begint met 20x big blind en je verdubbelt, dan zou je een andere tafel op moeten zoeken volgens de SSS.

Maar het is natuurlijk logisch dat je doorspeelt totdat je weer de big blind zou worden.

Is het dan het meest verstandig om strikt de SSS te blijven volgen of moet je die laatste paar handen anders gaan spelen omdat het rekensommetje niet meer klopt omdat je dan niet meer in de range van 15-25 blinds zit?
  • 7 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Krien12,

Ten eerste; van harte welkom! Goed dat je de vragen die je over de strategie gelijk al post op het handbeoordelings forum!

Je hebt gelijk, dat het verstandig is te blijven zitten. Je krijgt immers nog allemaal gratis kaarten tot de big blind. Het is aan te raden dan alleen AA/KK te spelen. Wanneer je de big blind moet betalen, kan je vervolgens gewoon de tafel verlaten.

Blijf vooral je vragen stellen hier, daar kan je enorm van leren ;)

Succes aan de tafels,
      Groeten,
      Leo
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Welkom!

Wat Leo eigenlijk zegt is het veiligst ;)
    • Tim29876
      Tim29876
      Bronze
      Het lijkt mij niet verstandig de gratis kaarten af te wachten vanwege de stelling in SSS dat boven 25BB niet meer winstgevend gespeeld kan worden.

In de tijd tot de BB maak je met meer dan 25x BB kans op geforceerde fouten. Althans volgens de SSS filosofie. Ik gebruik die tijd liever om een nieuwe tafel te starten.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Knien12,

Welkom op het SSS forum, goed dat je over de strategie nadenkt en vragen stelt. Post vooral handen waar je over twijfelt, daar leren we allemaal van.

Wanneer je al voor de blinds betaald hebt, moet je uiteraard wachten totdat de BB weer bij je is. Je hebt die ronde al betaald (in vorm van blinds), dus kan je de player points ook wel krijgen.
      Wat Leo ook al zei, voor beginners raden we aan om dan alleen nog AA/KK te spelen. Wanneer je wat verder gevorderd bent kan je dat ook gaan uitbreiden.

@ Tim29876; Allereerst ook jij welkom natuurlijk en goed dat je meedoet met de discussie.
      Het klopt dat de kans op geforceerde fouten groter wordt. Je speelt met een grote stack en je bent mss bang die te verliezen. Je kan met een dubbele stack ook niet meer volgens de standaard SSS spelen omdat je meer straten moet spelen.
      Daarom raden we ook aan om de SHK in dat geval te verkleinen tot AA/KK. Je kan er ook voor kiezen om alles te folden tot de BB bij je is. Maar pak die player points wel mee.
    • Tim29876
      Tim29876
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      [...]
      @ Tim29876; Allereerst ook jij welkom natuurlijk en goed dat je meedoet met de discussie.
      Het klopt dat de kans op geforceerde fouten groter wordt. Je speelt met een grote stack en je bent mss bang die te verliezen. Je kan met een dubbele stack ook niet meer volgens de standaard SSS spelen omdat je meer straten moet spelen.
      Daarom raden we ook aan om de SHK in dat geval te verkleinen tot AA/KK. Je kan er ook voor kiezen om alles te folden tot de BB bij je is. Maar pak die player points wel mee.
      Ok dit vers in mijn achterhoofd open ik 2 tafels. Na een winst op de BB sta ik op $3.55 en zou normaal gesproken de tafel verlaten. Ik zal hier niet het hele verhaal neerzetten maar ik kreeg 77 op de SB en de flop Q77. Tevreden verlaat ik de tafel met $5,35. Ik weet nog niet precies hoe je handen moet posten maar deze hand zal ik in een andere thread posten. Jullie vragen je vast af hoe ik in een hand kom met 77 op de SB terwijl ik al 35 BB's in de stack had.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Gewoon completen, luckbox aanzetten, donkbetten en allin gaan :D .
      NH!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tim29876

Ok dit vers in mijn achterhoofd open ik 2 tafels. Na een winst op de BB sta ik op $3.55 en zou normaal gesproken de tafel verlaten. Ik zal hier niet het hele verhaal neerzetten maar ik kreeg 77 op de SB en de flop Q77. Tevreden verlaat ik de tafel met $5,35. Ik weet nog niet precies hoe je handen moet posten maar deze hand zal ik in een andere thread posten. Jullie vragen je vast af hoe ik in een hand kom met 77 op de SB terwijl ik al 35 BB's in de stack had.
      Wanneer je wat verder gevorderd bent met de SSS kan je, na een verdubbeling, uitbreiden en ook 77 spelen. Geen idee hoeveel ervaring je al hebt met SSS, maar je kan er dus ook voor kiezen om alles gewoon door te spelen. Het is een afweging die je zelf moet maken.
      77 is sowieso een moelijke hand om te spelen vanuit de blinds. Zo vaak zal je niet quads floppen namelijk ;) .

Je kan in de stickies lezen hoe je handen post. Zie "Hoe post ik een hand?" en "Postrichtlijnen"