Ipoker currency exchange

• fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Ok ik heb iets degutants ontdekt over Ipoker in een thread op een pokerforum door een erg betrouwbare speler.

Hierin verteld hij als je bijv je account in Britse ponden hebt en je op $ tafels speelt Ipoker systematisch telkens een penny aftroggelt. 1 cent dus. Het hele verhaal met data vindt je daar < insert link waarvan ik niet weet of ik hem mag posten :) >

Als dit waar blijkt te zijn en deze praktijk nog steeds gaande is ga ik een brief schrijven naar de Belgische kansspelcommissie aangaande de licentie van poker770.

Dit is stiekeme diefstal en zijn verborgen kosten. Telkens je de autopop up functie gebruikt ronden ze ook steeds tot op 1 cent af in hun voordeel. Een 50 nl regular zou zo bijvoorbeeld makkelijk rond de 500 $ per jaar kunnen verliezen. Dat zijn verdomme 10 buy ins in verborgen kosten.

Goed ik hoop dat pokerstrategy hier uitgebreid op reageert

A) aangezien jullie reclame maken voor poker 770 zou ik graag weten of deze praktijk nog steeds wordt toegepast of niet.

B) Indien ja , een officiele reactie van ipoker en poker770 zou hier wel gepast zijn.

Als jullie willen PM ik iemand de link naar het forum , ik wist niet of ik links van andere pokerfora mocht posten of niet

mvg,

uw nederige donk
  • 12 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Ik weet hier niet veel van en hoe ze hiermee om gaan of om moeten gaan. Wel weet ik dat dit ook op Pokerstars gebeurd.

Als ik met een USD account inschijf in een EURO toernooi en dan weer annulleer was ik elke keer $0.01 kwijt. Dacht dat dit gewoon een soort exchange rate was.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door toxicgod
      Ik weet hier niet veel van en hoe ze hiermee om gaan of om moeten gaan. Wel weet ik dat dit ook op Pokerstars gebeurd.

Als ik met een USD account inschijf in een EURO toernooi en dan weer annulleer was ik elke keer $0.01 kwijt. Dacht dat dit gewoon een soort exchange rate was.
      dat is idd gewoon zo, maar das terecht. stars exchanged op zogoed als 100% (heb laatst 5k omgezet en verloor like 2 cent aan transactiekosten).

enige ding waar hij over klaagt is dat de autotopup als je bijv 1cent/2cent ponden speelt terwijl je lollar account hebt, ie 2 dollarcent charget voor elke keer dat je smallblind word gejat en je reload(en 3 dollarcent voor elke keer dat je bigblind word gejat en je reload).

en dat is scam imo ja :P
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Het klinkt lullig maar als je de kerel hoort zeggen dat hij via HEM en na bevestiging van de support kan aantonen dat hij na 58$ winst te maken ( hij deed zo'n bankrollchallenge) dat 17$ daarvan verdwenen was , hoofdzakelijk door die 1 cent verborgen fees vie auto top up na 22k handen, vond ik toch enorm schokerend.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      btw in HEM kan je stats customisen. Iemand heeft hier een mooie .txt file voor gemaakt waar je dus kan zien hoe Ipoker je consistent besteelt , je kan dan in de reports tab zien hoeveel deze schofterige praktijk je gekost heeft.
      Ik ga het allezins melden aan de Belgische kansspelcommissie mocht het nog steeds een courante praktijk zijn. Ik hoop dat pokerstrategy poker770 wilt contacteren ivm een antwoord. Ik ga 7 dagen wachten waarna ik telefonisch en per email contact zal opnemen met de Belgische kansspelcommissie aangaande dit probleem mocht deze praktijk nog steeds bestaan.

Ik ga zelf echt niet de support van poker770 aanschrijven omdat ze met alle respect, bullshit antwoorden zullen geven.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      voor alle duidelijkheid dit is de verantwoordelijkheid van poker770. Echter aangezien pokerstrategy deze website aanraad voor Belgische spelers lijkt me dit geen onbelangrijke materie.

Ik geloof ook dat jullie meer gehoor zullen krijgen bij poker770 dan een mini donkje als mezelf.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Als ik me goed herinner is iets dergelijks een hele tijd geleden ook aan bod gekomen. Weet wel niet meer op welke site of netwerk dit fenomeen zich toen voordeed.

Lijkt idd niet erg fair neen.
      Wat je nu kan doen is niet spelen in andere currencies dan dat je account gemaakt werd; klote wel...
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Klopt elderwon.
      Meer dan een jaar terug heb ik hier al eens over gepost.
      Ging ook over ipoker netwerk toen.

de thread op 2 plus 2:
      http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/important-info-ipoker-players-883575/
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey,

Poker770 heeft hierover onlangs ook navraag gedaan bij PlayTech, de eigenaar van het iPoker-netwerk. PlayTech beheert de software en zorgt ook voor het wisselen van het geld naar andere munteenheden. Dit gaat bij alle pokerrooms van het iPokernetwerk hetzelfde.

Het is inderdaad zo dat er bij het afronden van de wisselkoers in eerste instantie naar beneden wordt afgerond. Hierdoor kun je dus bij iedere transactie een (derde) getal achter de komma verliezen. Deze verschillen in afronding worden vervolgens opgeteld voor een speler. Wanneer je na meerdere transacties een bepaalde grens bereikt, wordt er weer een klein bedrag op je account bijgeschreven. (Hoe hoog de grens precies is weet ik helaas niet).

Het enige probleem is wanneer je een disconnectieprobleem hebt tijdens het spelen. In dat geval kan de informatie over "je openstaande getal achter de komma" verloren gaan, waardoor je daarna weer op 0 begint. In dat geval loop je dus wel een klein bedrag mis, omdat je teller weer op 0 staat.

Poker770 heeft ook navraag gedaan bij PlayTech of dit in de toekomst opgelost kan worden, maar nog geen antwoord daarover. Dit zal sowieso tijd in beslag nemen om het ontwerp van de software daar op aan te passen.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      sjah als ze niet met details nr buiten kunnen komen vind ik dat maar erg fishy. Ze moeten dit simpelweg in hun TOS zetten ten eerste en uitleggen dat je uiteindelijk via dat teller systeem je poen terugkrijgt. Verborgen kosten aanrekenen voor een product zonder dat een klant het kan weten is btw illegaal in België
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Heeft iemand hier ooit geld teruggestort gekregen?
      Ik nog nooit namelijk.

Of gebeurt dat alleen bij 777 poker?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Over hoe en wanneer de terugbetaling plaatsvindt heb ik zelf helaas ook geen details.
      Of dit per 1cent op je balans wordt bijgeschreven, wordt verrekend met volgende exchanges, of.... durf ik dus niet te zeggen.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      thnx vr de info allezins