18 mans $1,50 shortstacked T8s op BU

• Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      ICM-wise had ik 89s kunnen shoven. Maar ik had hier al 20 handen geen goede spot gehad (en was doodgebloed van 3900 naar dit) dus denk dat mijn image wel tight was. Wat zouden jullie doen? Wachten op een betere spot of toch shoven?

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP3:
      9703
      CO:
      2030
      Hero:
      1863
      SB:
      9089
      BB:
      4315

SnG-MTT $ 1,50 (17 Spelers)
      200/400 No-Limit Hold'em, Ante 25 (5 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU met T :heart: , 8 :heart:

.
  • 7 antwoorden
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      op de bubble met 5BB had ik hier zeker met T8s geshoved!
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      op de bubble met 5BB had ik hier zeker met T8s geshoved!
      Welke range shove hier? Any 2?
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Je bent de shortstack, dus ik denk dat je hier erg loose kan pushen.
      Any two zou ik persoonlijk niet doen, ik zou de absolute crap nog wel folden.

Wat ik hier ongeveer zou pushen: 22+, A2s+, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 94s+, 85s+, 75s+, A2o+, K2o+, Q2o+, J2o+, T5o+, 96o+, 87o
      Dit is ongeveer 70%
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ik denk inderdaad wat MintberryC zegt... ongeveer 70%. In jouw situatie zal de SB wat lichter callen gezien zijn stacksize, maar de BB zal wel nog heel veel folden omdat hij zelf daarna geen bubbleboy wilt zijn.
      Ik shove op de BU soms wel any2 maar dat ligt dan aan mijn tegenstanders en hun stacksizes.
      Het is hier zo gunstig omdat je je stack met de helft verdubbeld en dan de actie weer op de CO aankomt.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Inderdaad. De crap als 62o kun je nog wel folden, de CO is sowieso eerst in de blinds natuurlijk. De SB zal ook weer niet te marginaal gaan callen, er zit nog een redelijke stack na hem, de situatie is gunstiger dan als de stacks van SB en BB omgedraaid waren. Ligt ook aan gameflow, wordt er veel gefold waardoor CO eigenlijk elke ronde op jou kan pushen, dan zul je gewoon sneller een spot moeten pakken.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Hmm oké thanks allen!
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Hey Sokzel,

Er zijn al wat goede argumenten gegeven om te pushen:
      - Je bent de shortstack
      - Je zit in goede positie
      - Je hebt nog enig FE met 5bb

Wat ik alleen in de reacties mis is het feit dat er nog een andere shorty inzit. Dat heeft veel invloed op je shoverange hier.

T8s is ICM wise inderdaad ongeveer B/E. Je mag hier natuurlijk een lichte -EV shove maken, maar de gegeven percentages vind ik veel te ruim. Met 30% kom je al rond de -0.3 Wat al aardig wat is. Daar zou ik dan ook de grens leggen. Als de CO nou 2x zoveel chips zou hebben, ben je de enige shorty en kun je je range sterk verruimen, maar nu niet.

Daar komt nog bij dat als de blinds wellicht ruimer callen je Equity snel daalt.]
      30% lijkt me ok hier