Lowstakes: versus donkbets

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Heyhey,

Ik merk hoe langer hoe meer dat veel mensen op de micros donken op de flop. Vooral shorties doen dit & ik weet eigenlijk niet echt hoe hiermee om te gaan tegen unknowns.

Wat doen jullie standaard:

vb: preflop krijg je AK, flop komt iets van 28J rainbow ofzo, en iemand donkt 1/3e pot. Ik merk dat er vaak genoeg gefold wordt als ik raise, en dit is ook "goed" voor mijn tableimage als ik dan wel gehit heb, maar weet niet of dit wel de goede play is.

wat denken jullie?

grtz
  • 1 antwoord
    • dailytear
      dailytear
      Bronze
      welke micro stakes 2nl / 25nl/ dat maakt nogal uit..

stel we spelen 10nl...

ik open naar $0.35
      BB ($2.00) callt

pot is 0.75

flop komt J82r

BB ($1.65) donkt klein: $0.25-0.30

what 2 do...

bij de beantwoording van deze vraag dient te worden gelet op de volgende omstandigheden:

- weten we of hij multitablet en/of autorebuyt?
      zo ja dan kunnen we een SSS range toekennen (ik zou folden: hij inducet een shove of heeft een weak made hand en denkt ik betaal hem wel uit als hij niet fold, zien we tenminste wat voor vlees we in de kuip hebben), zo niet dan is het iemand die voor 20bb inkoopt op de micro's. van deze persoon hebben we bij voorbaat geen hoge dunk. Hij zal over het algemeen een incorrecte calling range hebben vanuit de BB.

- indien wij 0 handen hebben van villain (complete unknown) zou ik zeggen: benaderen als weak-passive & incompetent wat betekent dat als hij bet, hij zeker meestal heeft gehit (lage bluffrequentie), over sizing heeft hij niet nagedacht (laat staan ), maar als hij 2pair of beter heeft zal hij groter betten. we zetten heb dus op PP/bottom/middle/top-pair en heel soms een rare draw. De vraag is of hij fold als we raisen, ik betwijfel het.

- indien we 10+ handen hebben op villain, maar nog geen showdowns of rare sizings hebben waargenomen, weten we al iets meer over zijn range, maar veel tov 0 handen verandert er niet

- onze eerste rudimentaire read komt eigenlijk pas als we hem 3 handen uit positie hebben zien spelen: is "donk bet %" 66% dan gaan we er voor.

voorlopige conclusie: als het een complete unknown niet multitablende niet rebuyende shorty is, is 'ie incompetent en heeft 'ie ten minste een weak made hand die die zelden zal wegleggen, een raise met overcards (AK) is dan een semi-bluff. zodra we een paar handen op hem hebben kijken we naar "donk bet %" icm "vpip/pfr", notes etc. anders weten we het gewoon niet. ben jij een speler die bij twijfel blufft/callt, dan moet je dat vooral doen als dat in je spel past. ik ben zelf echter wat meer nitty op de micro's en wacht op reads, tot dan benader ik unknowns als incompetent-weak-passive-callingstations.

aangepaste strategie vs unknown shorties:
      met QQ+, AK+ probeer ik preflop off te stacken, dus limpers groot isoleren soms tot 6-7bb en preflop raisers gelijk all-in tot net niet all-in zetten. er zijn er zelfs die gewoon niet aan een tafel met veel shorties gaan zitten om alle problemen te vermijden. vs unknown shorties in de blinds blijft het voor een groot deel giswerk.

ik zelf speel graag tegen shorties, ben er zelf een geweest, dus weet wel een beetje wat ze doen. en zeer competente shorties zijn zeldzaam, omdat als ze goed zijn in SSS ze meestal overstappen naar BSS

met betrekking tot table image:
      ik weet niet op welke stakes je precies speelt en hoeveel k je per dag draait, maar die extra call equity die je opbouwt tegen oplettende villains op de micro's - verwacht daar maar niet te veel van - sterker nog, als je geen LAG bent, acht ik die extra call equity verwaarloosbaar...

conclusie, nahhhhklskagflfhgg

cherish the love :heart: