wtf! bwin

• Benji009
      Benji009
      Bronze
      Niet te geloven, maar ik blijf de laatste tijd maar slecht runnen op Bwin. Ik run altijd een tijdje heel goed, en dan een tijdje EXTREEM slecht met extreme pech. Zo gaat het nu al anderhalve maand door.

Juist ook een sessie gespeeld, echt om ziek van te worden:

Preflop all in met AA, tegenspeler heeft 99... op river valt een 9
      Op flop all in met KK, tegenspeler hit zijn straat op de river met 79

En dan de ziekste:

Tegenstander en ik zitten allebei vrij diep (ongeveer 150 big blinds)
      Ik hit op flop 9-5-7 de nuts met men 68s. Tegenstander en ik gaan all in op flop. Hij toont 9-7. Rarara, ik voelde hem echt al komen: jawel, op de river valt de 7 voor een full house. Ongelooflijk.

Wat me wel opvalt is dat ik altijd met extreem vette pech run, altijd na een periode waar ik goed run. Iemand hier een verklaring voor?
  • 29 antwoorden
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      in b4 trolololololololololol :coolface:
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      De negens hebben een kleine 20% tegen jouw hand als je preflop all-in bent, of het nu de eerste of de vijfde kaart is die een negen is maakt niet uit ;)

Tweede hand weet ik niet wat de flop is, hij kan bijvoorbeeld een OESD hebben, in dit geval verlies je iets meer dan een op de drie keer.

Laatste gebeurt ook een kleine een op de vijf keer.

Conclusie: shit happens en waarschijnlijk vallen de keren dat je voor ligt en de hand ook wint je gewoon minder hard op ;)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Meer allin gaan met de slechtste hand, lig je niet voor, kan je enkel bljj zijn als je dan toch wint ?
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Tip: niet over bad beats nadenken en gewoon lekker doorspelen, komt het op lange termijn allemaal goed. Als je een goed BRM hanteert hoef je er niet wakker van te liggen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Wat me wel opvalt is dat ik altijd met extreem vette pech run, altijd na een periode waar ik goed run. Iemand hier een verklaring voor?

Derde wet van Newton:

ls een voorwerp A een kracht F op een voorwerp B uitoefent, gaat deze kracht gepaard met een even grote, maar tegengestelde gerichte kracht -F van B op A.

Die van Bwin hebben dat in hun software geïmplementeerd om realistisch en niet in strijd met de natuurwetten te zijn.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Benji009

Na zonneschijn komt altijd regen. 7 vette jaren en 7 magere jaren. Na een upswing komt een downswing. Je kunt niet altijd winnen. Dit heet Variance.

1. Zorg dat je niet gaat tilten. (Stop anders even met spelen)
      2. Speel niet op een te hoge limiet of ga een limiet lager spelen. (BankrollManagement)
      3. Heb geduld en zet niet alles op het spel ook al heb je een hele sterke hand. De winnende hand is nog altijd de beste hand. Soms moet je een goede hand durven weg te gooien.
      4. Speel extra tight en open alleen handen uit de tabellen die je hier kunt vinden en open alleen als je ook kunt raisen. Als je niet kunt raisen is je starthand niet sterk genoeg om ze te kunnen spelen.
      5. Vraag je af of je goede run komt doordat anderen zo slecht spelen want dan denk je misschien dat je goed bent terwijl dat misschien nog niet zo is. Je wordt dan overmoedig en speelt dan te veel handen. (Je wordt dan te loose) Minder dan 20% van je handen spelen.
      6. Sterkte met je downswing. Het hoort er gewoon bij. 50x of zelfs 100x je buy verliezen zijn geen uitzonderingen voor een downswing maar een downswing of gewoon niet goed genoeg spelen zijn 2 verschillende dingen.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze

Ik hit op flop 9-5-7 de nuts met men 68s. Tegenstander en ik gaan all in op flop. Hij toont 9-7. Rarara, ik voelde hem echt al komen: jawel, op de river valt de 7 voor een full house. Ongelooflijk.
      Dat je hier denkt dat je op de flop nuts hebt zegt mij dat je nog niet goed genoeg bent.
      De nuts heb je alleen als die 9-5-7 ook van hetzelfde zijn als je starthand. Je hebt hier alleen een straat. Een FH of Quads is nog altijd beter dan een straat en zelfs als je een straightflush had, heb je nog niet de nuts. Als hij 10J heeft van hetzelfde heeft kan de turn en de rivver met KQ van hetzelfde een hogere straightflsu maken. :coolface:
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tuffnut

Dat je hier denkt dat je op de flop nuts hebt zegt mij dat je nog niet goed genoeg bent.
      De nuts heb je alleen als die 9-5-7 ook van hetzelfde zijn als je starthand. Je hebt hier alleen een straat. Een FH of Quads is nog altijd beter dan een straat en zelfs als je een straightflush had, heb je nog niet de nuts. Als hij 10J heeft van hetzelfde heeft kan de turn en de rivver met KQ van hetzelfde een hogere straightflsu maken. :coolface:
      Op dit board? Zonder dat je weet wat de suits zijn? Hou op, schei uit.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      The nuts heb je pas als jouw hand nevver nooit meer gebeat kan worden. Gezien FH de hand wint kan hij hier nooit een straightflush hebben.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze

Of zou hij deze hand toch gewonnen hebben want dat staat er niet bij :coolface:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      De nuts is imo gewoon de beste hand op die street?
      Op flop is op een niet one-suited 579 board 68 de beste straat en dus de nuts.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Dit soort posts komt imo door een te weinig verstaan van de wiskundige kant van poker :)

Ff Variantie en Verwachtingswaarde googlen...

Xeno
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      De nuts is imo gewoon de beste hand op die street?
      Op flop is op een niet one-suited 579 board 68 de beste straat en dus de nuts.
      dank u. Jemig.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      The nuts heb je pas als jouw hand nevver nooit meer gebeat kan worden. Gezien FH de hand wint kan hij hier nooit een straightflush hebben.
      Snap je het zelf nog? :f_eek:
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Is idd standaard op bwin. Nog wat goede tips staan in het volgende topic: Hoelang duurt zo een downswing gemiddeld
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      hij zei dat hij op de flop de nuts had, en die had hij ook...
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik word hier zó moe van.
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Ik word hier zó moe van.
      Normaal open ik ze zelden laat staan dat ik er in reageer. :D
    • JanJB
      JanJB