Nl 10 - Jj

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik heb een note dat villian hier pf insta shoved met kleine pp's na een raise pf. met JJ denk ik dat ik het redelijk goed doe tegen zijn range, en dus besluit ik te callen, met de gedachte dat BU sowieso wel zal folden mits hij geen premium hand heeft. AA of KK zie ik hem hier niet hebben, want die zou hij pf wel raisen, maar zijn range schat ik eerder op 99-qq oid. met aq, aj en ak denk ik niet dat je handen zo speelt (en zal hij wellicht eerder kiezen voor: fold na de shove van sb pf / broke gaan pf).

BU callt echter wel, en dan komt de flop, waar ik eigenlijk geen idee heb wat ik hier doe met JJ. zijn bets zijn natuurlijk minimaal kijkend naar de potgrootte, maar ik vraag me af of villian dat hier doet omdat hij misschien toch wel niks gehit heeft, of dat hij gewoon geen flauw idee heeft wat hij moet betten en hij met een setje 9ens of queens zit, of misschien toch aq..

echt veel beaten doe ik niet, dus raisen heeft denk ik weinig zin? ik krijg wel prima odds om te callen op zowel de flop als de turn, dus vandaar dat ik dat maar doe..

hoe moet ik dit soort handjes in het vervolg spelen? kan ik na de shove van villian er nog eens overheen shoven pf? op BU had ik verder geen notes oid, maar als hij hier pf al 40bb investereerd om een flop te zien, dan mag je toch aannemen dat hij met een premium paartje zit..

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $3,9
      Hero:
      $10,19
      MP2:
      $11,79
      BU:
      $10,51

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with J:heart: , J:club:
      UTG1 folds, Hero raises to $0,40, MP1 folds, MP2 calls $0,40, 2 folds, BU calls $0,40, SB raises to $3,90 (All-In), BB folds, Hero calls $3,50, MP2 folds, BU calls $3,50.

Flop: ($12,20) Q:diamond: , 9:diamond: , 3:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,5, Hero calls $0,50.

Turn: ($13,20) 8:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,6, Hero calls $0,60.

River: ($14,40) A:spade: (3 players)
      Hero checks, BU bets $1,6, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $14,40
  • 5 antwoorden
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      je spreekt jezelf al tegen na de eerste zin. villain shoved met kleine PP na een raise , geweldig toch. ram de poen er nu in wnr small blind all in gaat. je moet het visje hier isoleren. door te flatcallen creer je een rotte spot tegen de Btn. Postflop ga ik niks over zeggen , eigen schuld dikke bult rofl. kzou river niet folden voor zo'n minibet je moet haast nooit het juist hebben. en je kan de flurk zijn hand zien weeeee.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      in het algemeen. Jij hebt 100 bb button heeft 100 bb sb shoved voor 40 bb ofzo. easy game gewoon reshoven all in. Ergste wat er kan gebeuren is dta Btn AA KK QQ heeft. Btn zou hie met positie idd AA KK QQ kunnen flatten om de sb te trappen maar je ziet monsters onder het bed volgens mij. en er ligt al 40 bb in het midden wat hoogstwaarschijnlijk toch een zwakke hand zal zijn. maw maak je niet druk en slamdunk all in klikken volgende keer!!
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      via elephant kon ik dat uiteindelijk alsnog.. hij had aq
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      mja op 10 nl zit er veel fish die het wel ok vinden om 40 bb's te callen met AQ 3 way , exact de reden waarom je moet pushen pre. Wel lachen dat hij niet deftig valuebet
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Yep, als je hier die read hebt zou ik ook gewoon shoven. De AF van die SB is echt absurd hoog, dus het zeker kunnen kloppen dat hij te makkelijk broke gaat.

De reden waarom je moet shoven is duidelijk geworden in de hand :) . Je komt gewoon in een ontzettend lastige spot als de button callt. De button heeft daar inderdaad geen QQ/KK/AA dus je hebt daar ofwel de beste hand of je flipt tegen zijn hand...maar er zit al heel wat dead money in de pot, dus die flip kan je wel aangaan.

As played...sja, raisen heeft inderdaad geen zin, maar op de river beat je eigenlijk niks meer. Het is erg verleidelijk om toch te callen...maar als je 90% van de keren verliest is dat ook niet echt profitabel. Goede fold dus :) .

Maar...volgende keer gewoon shoven en dat lastige gedoe postflop vermijden :)