Weekly Quiz - NL - Overcards in 3-bet potten zonder initiatief

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      In de quiz van deze week kijken we naar situaties waarin je preflop een 3-bet gecalled hebt met broadway-handen en je de flop niet hit. Waar mogelijk moet je dit soort spots zien te vermijden, maar je kunt ze ook niet altijd voorkomen.

Hoe speel jij dit soort spots??

Veel plezier en succes met de quiz!
  • 6 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik ben het zelf niet zo eens met het gegeven antwoord op vraag 7.

Iemand met een AF van 1 zal erg vaak de flop zijn goede handen vaak slowplayen (toch???) en zijn niet gehitte handen checken, en dus zal hij opgeteld met een groot deel van zijn range checken op de flop. Op de turn zal hij met redelijk wat handen gaan betten.

- Je hebt 28,5% equity nodig om de call profitabel te kunnen maken.

Tegen zijn volledige range (vooropgesteld dat hij met zijn hele range de flop zou checken en de turn zou betten), haal je dit niet:

Board: 7:diamond: 9:diamond: J:heart:
             Equity   Winst   Split
      UTG    22.58%  16.83%   5.75% { AcQc }
      UTG+1  77.42%  71.67%   5.75% { 66+, A9s+, KQs, AJo+ }

Stel nu, dat hij alleen zijn sets/2pair/TPTK/overpair-handen zo speelt (een line die op deze limieten door veel spelers zo gehanteerd wordt volgens mij), ben je crushed:

Board: 7:diamond: 9:diamond: J:heart:
             Equity   Winst   Split
      UTG    11.37%  10.95%   0.42% { AcQc }
      UTG+1  88.63%  88.22%   0.42% { JJ+, 99, 77, AKs, AJs, A9s, AKo, AJo }

Hier komt nog bij, dat je geen initiatief hebt, en al helemaal niet kunt raisen, omdat je jezelf isoleert tegen beter. Hier callen brengt dus per definitie een lastige situatie op de river. Daarom vind ik een fold hier beter.

Alles valt of staat dus met de vraag: welke handen gaat iemand met een AF van 1 op de flop checken en op de turn uitbetten?

Zit mijn fout er dan in dat hij op de flop zijn goede handen toch wel bet? Doet iemand die zo passief speelt dat????
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      El bumpo!
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik sluit me bij je aan Orodin. Ik zie niet in waarom je daar zou callen tegen iemand met een AF van 1. AK heeft je beat, AQ ga je tegen splitten, AJ heeft je beat en AT zit niet in zijn range. Alle andere handen zou hij niet betten...dus fold imo.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Je hebt 30 van 36 Mogelijke punten gescoord. Dit komt overeen met 83 % !

Ik maak die cashgame quizen altijd beter als de SnG quizen :facepalm:
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      stel hij 3bet A2s+, AJo+, TT+,KQs, en nog QJs/TJs, dan zit ie op zn 3bet van 9%

dan zou je:
      Equity Win Tie
      MP2 49.08% 39.74% 9.35% AQs+, ATs-A2s, KhQh, AQo+
      MP3 50.92% 41.57% 9.35% AcQc

krijgen

ligt denk ik dus ook aan of je reads hebt wat ie 3bet. Denk dat n call wel kan omdat hij value3bet range heeft maar dus ook een blufrange wat vaak Axs kan zijn of een sc. Die Ax zal wel 1x betten en een bdfd sc ook. Dus zou denk ik 1x callen en R folden omdat ie de mindere Ax niet meer doorbet
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      ff nog wat kritiek op mn eigen post. Axs :diamond: moet eigl uit de range. Zal ietswat schelen maybe. Verder kan t ofc zijn dat ie wat meer sc :heart: opent maar ik denk dat je hoe dan ook toch ruim boven de 28% komt

verwacht gewoon niet zoals jij denkt 66+ gaat 3betten. Hij zal valuehands en blufhands normaliter gebruiken

oja en ofc kan hij nog meer crap (air sc's) betten op de T omdat hij zo goed AQ+ rept met die line