[9/10 mans] $1.5 SnG - Heads up push

• BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Hand Information
      PokerStars No Limit, 200 BB (2 handed).
      Hand History converter courtesy of pokerhandreplays.com

Table Information
      Seat: 5 Hero ($5810) Small Blind
      Seat: 6 Player 6 ($7690) Dealer
      Dealt to Player 6
      :Ah: :7s:

Preflop (Pot:300)
      Player 6 RAISE $400
      Hero ALL-IN
      Player 6 CALL $5410

Flop(Pot: $11820)
      :Jd: :Th: :As:

Turn(Pot: $11820)
      :Jd: :Th: :As: :5s:

River(Pot: $11820)
      :Jd: :Th: :As: :5s: :9h:

Showdown:
      Hero SHOWS
      :Ad: :Qh:
      Player 6 SHOWS
      :Ah: :7s:
      Hero wins the pot: $11820

Lijkt me toch een goede push? Hold'em Manager kent echter wel een -$EV waarde aan toe. Klopt dit? En zo ja, waarom?

Sit 'N Go Wizard zegt overigens ook gewoon dat een push hier correct was.
  • 11 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Wel als je alleen kunt kiezen tussen push en fold, dat is wat SNG Wizard doet. 30BB diep isoleer je je zo echter wel tegen pocketpairs, betere azen en andere handen met een redelijke equity. 30 BB diep kun je beter poker spelen dan enkel push/fold vind ik.
    • BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Dus een raise was hier beter geweest? Ik ben vrij nieuw op PokerStrategy.com en probeer de technieken die hier uitgelegd worden nog een beetje te implementeren in mijn spellen.

Ik heb wel eens een hand gepost op het Engelse Forum, en daar kreeg ik ook te horen dat ik niet had moeten pushen maar min-raisen (andere hand natuurlijk). Had ik hier ook beter kunnen min-raisen? Of iets van een 3x BB raise.
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Heads-up kan hij hier normaal gezien wel vrij wijd minraisen.
      Zelfs al zitten we uit positie we hebben een redelijke aas, en dat speelt vrij goed. Aangezien we 30bb diep zitten, is er nog veel speelruimte, dus het hier 3betten of er ingooien zoals gebeurde is echt helemaal niet nodig.

Zoals Jan al zei is SNG Wiz goed voor kleinere stacksizes, dus lager dan pakweg 10-15, wanneer het vooral push or fold is. Met 30bb is dat helemaal niet het geval; 30bb deep isoleren we inderdaad gewoon tegen een range die A7o crusht, en als villain foldt winnen we ook maar 2bb (wat weinig tov onze 30bb stack).

Tl;dr: oop HU met A7o, gewoon flop kijken ipv raisen
    • BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Is misschien wat onduidelijk door Hand Converter, maar ik had AQo.

Nog 1 vraag: Als ik inderdaad geraiset had, dan had de villain natuurlijk ook gecallt. Op de flop hit de Villain zijn Aas en bet daar natuurlijk op. Nu laat ik zo'n top pair (met high kicker) natuurlijk niet zomaar gaan, was het na zijn bet wel "goed" geweest om te shoven? Of zou een re-raise dan alsnog de beste optie zijn?
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Met AQ kan er eventueel wel gereraised worden hu, als je weet dat hij met nog veel slechtere handen callt en op flops/turn/river afbetaald.
      De stack zijn er wel een beetje awkward voor, als je 3bet naar 6-7bb, heb je al 20% van je stack er preflop insteken.
      Op zich vind ik het beter spelen om gewoon te callen, om dan villain de mogelijkheid te geven ons af te betalen met slechter/te bluffen. Als we de flop missen, zijn we ook veel minder kwijt.

Op je laatste vraag: op de flop kan het er in principe wel ingaan, maar dat hangt ervan af wat voor een tegenstander je hebt. Als hij echt heel los callt, aka elke Jx en Ax, misschien wel QT/KT, dan is een AQ hier schuiven wanneer hij bet zeker niet slecht. Als hij dergelijke rare dingen niet doet, kunnen we nog altijd postflop callen en het er dan op de turn/river inkrijgen. Hoe meer geld Villain in de pot heeft steken, hoe moeilijker ze het doorgaans vinden om hun hand nog weg te leggen.

Om nu op dit precieze voorbeeld verder te gaan; je hit allebei top pair. Als je de flop shovet vs een bet, geef je hem nog de kans om te folden en met een mooie stack verder te spelen. Verdere straten bluffen kan hij ook niet meer doen. Hierdoor verlies je over het algemeen gewoon veel value. Als je gewoon callt, blijft zijn range veel wijder en dat is veel beter.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      O de AQ was van jou, dacht andersom;-) dan zou ik AQ wel 3betten
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Waarom HEM het als -$EV aangeeft heeft er volgens mij mee te maken dat hij de kaarten van de tegenstander weet en daardoor zegt dat het een -$EV is (wat vrij logisch is als je de kaarten van je tegenstander weet)

Of deze hand correct gespeeld is durf ik niet te zeggen. Je hebt best nog wel een grote stack (bijna 30bb), dus nog wel wat handjes te gaan. Aan de andere kant staat Ax altijd voor op zijn range.
      Ikzelf probeer het met een A er altijd zo snel mogelijk in te gooien.
    • BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Dat was mijn gedachten ook inderdaad een beetje. All-in gaan in de hoop dat hij callt met slechtere kaarten, en ik dus de SnG wint. Aan de andere kant zou hij zijn stack zo ook makkelijk kunnen verdubbelen...

Maar $EV gaat natuurlijk over de lange termijn, dus misschien dat als je elke keer all-in zou gaan met AQo, je dan uiteindelijk verlies draait omdat de villain gewoon callt met betere odds.

EDIT: Ik draai momenteel nog de trial van HEM. Raden jullie het aan om deze te kopen na de trial?

Er zijn wel veel reviews, alleen meestal krijg je er dan een refer-link erbij waardoor de kwaliteit van de review niet te vertrouwen is.

PokerStrategy's Elephant voelde ik me niet echt in... PokerTracker 3 lijkt me daarentegen wel aardig.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi BetmanRaiser,

Welkom op het handjudgeforum, en excuses voor de late beoordeling van de hand, normaal gesproken krijg je eerder antwoord van een pro.

De hand zelf is wat ingewikkeld, als ik het goed begrijp zit je op de bb, en miniraised de sb. De vraag is dan natuurlijk, hoe loose je tegenstander miniraised. Op zich is een all in, als villain een beetje een normale range opent (60% of iets dergelijks) zo slecht nog niet. Het is iig +ev$, en als dit een 100$ toernooi was, waarbij je mag verwachten dat je tegenstander goed is, zou dit een prima push zijn geweest.

Op deze limiet is het lastiger. Als je hier raised, moet je uit positie toch zeker naar 1200 of eigenlijk nog meer raisen, en dan kun je eigenlijk al niet meer folden tegen een 4bet. Dat maakt dat misschien een call preflop hier wellicht het beste is. Dan zou ik vervolgens op deze flop wel broke gaan, en zou je een beetje pech hebben dat je op kicker verliest.

Push, fold of call zijn wel de enige opties, een kleinere raise zie ik niet echt zitten hier, dat is met een hand als A7o niet echt handig, omdat je jezelf praktisch commit, zonder al te makkelijk actie te krijgen van slechtere handen. Een call is lastig te spelen, omdat je met A7 natuurlijk redelijk vaak de flop mist. In dat kader is een push dus, wederom, zeker niet slecht, maar ik zou hier zelf meestal voor een call kiezen.

EDIT: Ik draai momenteel nog de trial van HEM. Raden jullie het aan om deze te kopen na de trial?

Er zijn wel veel reviews, alleen meestal krijg je er dan een refer-link erbij waardoor de kwaliteit van de review niet te vertrouwen is.

Op deze limieten zijn statistieken sowieso nog niet zo belangrijk, dus je hebt op zich geen van allen echt nodig. Elephant heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd, en tussen PT en HEM (heb ik allebei) kies ik altijd HEM.
    • BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      De HandConverter laat het wat verwarrend zien, maar ik had dus de AQo. Maar dat komt dus op hetzelfde neer. Bedankt voor je advies!
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Om te beginnen is het duidelijk dat je een betere HH moet posten. Blijkbaar dacht iedereen (ik incluis) dat jij A7o had. Dus ook de pro hand review hierboven is foutief daardoor. Dat het weinig verschil uitmaakt is overigens geenszins waar.

AQo is gewoon een superhand HU en je wil hier zeker niet gaan flatcallen om de rest van de hand uit positie te spelen. Je hebt immers 70% kans om de flop te missen, waardoor het vrij lastig wordt als je tegenstander veel c-bet. Ik 3bet hier dan ook altijd om een shove te callen. Soms ga je wel eens een fish hebben die callt met zijn hele range en je all-in gaat zetten bij je c-bet waar je gaat moeten folden als je echt compleet gemist hebt.