QJo Preflop beslissing

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Preflop kan ik deze hand nog openen. Op een 3bet folden doe ik sowieso nooit, maar moet ik na een cap van de BB niet gewoon folden hier? Ik krijg wel redelijke odds, maar mijn hand is eigenlijk niet zo veel meer waard in deze situatie.

Ik heb zelf geprobeerd uit te rekenen of een call hier kan of niet. Ik heb hierbij de ranges uit de bronze chart toegepast. Ik zou graag horen of deze berekening klopt.

Ik geef de BTN de range: 77+, A10s+, AJo+, KQs
      Ik geef de BB de range: QQ+, AKs, AKo

Equilab zegt dat ik tegen deze range 18,3% equity heb.
      Ik moet $0,50 callen voor een pot van $3,10 (ik ga ervan uit dat BTN ook callt). Ik heb dus (100/3,10*0,5= ) 16,12% equity nodig. Aangezien ik 18,3% heb kan ik hier profitabel callen preflop?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($11.95)
      BB ($11.40)
      UTG ($6)
      UTG+1 ($8.70)
      UTG+2 ($6.05)
      MP1 ($9.30)
      Hero ($12.65)
      CO ($16.45)
      BTN ($8)

Dealt to Hero J:spade: Q:club:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, BTN raises to $0.75, fold, BB raises to $1, Hero calls ???
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Op de cap ga ik hier preflop folden ja. Equity analyse is prima, maar het is natuurlijk ook niet alles: de hand houdt op de flop niet opeens op. Het nadeel van deze hand callen, is dat je postflop niet goed zal weten waar je precies staat. Je gaat te vaak dominated zijn of zelfs tegen een hogere pocket pair zitten. Hierdoor ga je postflop eerder meer verliezen dan winnen. Om deze reden fold ik dan ook.

QJs zou ik overigens wel callen. Die heeft ook nog eens ~4% meer equity.

De ranges die je geeft kunnen eventueel ook nog wel iets wijder zijn, maar voor de (equity) analyse maakt dat niet veel uit, omdat er eerder dominating handen bijkomen.