Bonjour

• hpgpilot
      hpgpilot
      Bronze
      Hallo allemaal,

totaal nieuw hier en dacht me dan maar eens voor te stellen.

Ondertussen de quiz gehaald en gisteren op Everest mijn eerste paar handjes "voor het echt" gespeeld.
      Dit was vooral om de bronze status te krijgen, zodat ik toegang kreeg tot de extra artikelen.

Ik wil nu dan ook gelijk even een dikke duim geven aan dat deel van de site!
      Geniaal hoe je zelf aantekeningen bij artikelen en filmpjes kan maken, vragen kan stellen die (volgens mij dus ook nog eens snel en) vakkundig worden beantwoord.

Nog wel een vraagje: mijn summit en strategy punten zijn opeens weg.
      Nu kan ik op zich wel snappen dat ik strategy punten heb betaald voor mijn bronzen status, maar hoe komt het dat Everest ook geen punten meer van me heeft?

Groetjes
      een klein visje :f_biggrin:
      HP
  • 13 antwoorden
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      hey hpgpilot!

je moet ook eens uitkijken naar de coachsessies, die zijn ook interessant en leerrijk.

Grtz
      Known Stranger
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Welkom :) Gl aan de tafels!
    • hpgpilot
      hpgpilot
      Bronze
      @ KnownStranger, dank je voor de tip, ik heb gisteren 1 filmpje gekeken, maar die was me iets te lastig, 4 tafels tegelijk en dan iets teveel termen die ik nog niet meester ben, dus zet filmpje om de 10 sec even stel, niet handig :P

Maar ik vind poker sowieso iets teveel termen hebben..
      Zo kostte me ook even om de term "made hand" door te krijgen ahv het filmpje. Toen ik eenmaal door had wat ze bedoelde dacht ik echt: WAAROM verzin je DAAR nou een term voor.. "alles wat niet een highcard is"
      Maar goed, ik zal nog rest-stress hebben van de quiz...

@Sjors: GI joe? ;-)
      Ook hoi dus
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      gl = goodluck ;) of: bonne chance, veel geluk :)

Welkom hier! Kijk gewoon wat pokerseries op het werelde wijde web om kennis te maken met de hedendaagse pokerterminologie.

Veel plezier (have fun = hf ) hier :p
    • hpgpilot
      hpgpilot
      Bronze
      thx rrrood ;-)
      Blijkbaar moet ik dus ook nog een woordenboek gaan opbouwen voor de termen in het forum :D

Maar verder is het idd veel kijken en vooral doen.
      En bij dat laatste is het eigenlijk niet zo heel belangrijk hoe het heet.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hpgpilot
      thx rrrood ;-)
      Blijkbaar moet ik dus ook nog een woordenboek gaan opbouwen voor de termen in het forum :D

Maar verder is het idd veel kijken en vooral doen.
      En bij dat laatste is het eigenlijk niet zo heel belangrijk hoe het heet.
      http://nl.pokerstrategy.com/glossary/
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Begin gewoon lekker bij de begin video's.
      4 tafels is nu niet direct het begin waar ik in het begin mee zou beginnen.
      =>starthanden
      =>positie
      =>betsizing

En knallen maar!
      GG GL BYE BYE. Ad :f_love:
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Welkom!
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Als je hier een tijdje rondkijkt dan leer je de termen vanzelf. Is niet iets om je druk over te maken en je wordt snel geholpen als je iets niet weet! Succes!
    • hpgpilot
      hpgpilot
      Bronze
      bedankt voor de welkomst boodschappen.

Ik heb al even 2 tafels gespeeld omdat het toch vrij traag gaat om binnen 120dagen de benodigde rake te halen (ik noem het altijd hark, maar blijkbaar mag dat weer niet :P ). Maar dat niveau heb ik nog even niet, zodra ik tegelijk 2 goede handen krijg, raise ik teveel en fold iedereen.

Verder moet ik het gewoon veel oefenen, iets wat sowieso moet, wil je die $50 start kapitiaal vrij spelen.
      Simpele rekensom heeft me eigenlijk al bewezen dat ik eerder voor winst kan gaan, dan die 1000 strategy punten proberen te halen. (iets waar ik achteraf wel beetje van baal).

Ik heb ook al even Elephant gebruikt en ik ben niet agressief genoeg, maar agressief op tafels van 0,01/0,02 is echt niet te doen. Zodra ik 4xBB raise, fold iedereen al en krijg ik maar liefst 3 cent...

Dit zijn tot zover mijn bevindingen, de community is in elk geval erg leuk, goede video's en nu ik de zilver status heb, kan ik nog meer artikelen tot me nemen.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hpgpilot

Ik heb ook al even Elephant gebruikt en ik ben niet agressief genoeg, maar agressief op tafels van 0,01/0,02 is echt niet te doen. Zodra ik 4xBB raise, fold iedereen al en krijg ik maar liefst 3 cent...
      Dat komt wel goed! Als je meer handen speelt zul je zien dat je op NL2 genoeg winst kan maken als je speelt volgens de juiste strategie. Soms heb je sessies dat je geen actie krijgt, soms krijg je teveel actie en soms valt alles samen en draai je lekker. Gewoon volhouden en dan lukt het!
    • hpgpilot
      hpgpilot
      Bronze
      Thx Grexnl,

ach het is sowieso leuk om te spelen en te leren, iets wat soms net niet genoeg naar voren komt. De vraag (als met alles) is hoeveel wil ik investeren om het interresant te maken.

Voorlopig nog geen eigen cash, ookal zou ik dan al meteen aan hogere tafels kunnen zitten, maar mijn skills zijn gewoon nog niet wat ik wil dat ze zijn.

nog even een pluim aan alle mensen hier, ik krijg steeds meer het gevoel er echt bij te horen :-)
      En gezien ik eigenlijk niet eens zo heel actief ben is dat echt nog eens het noemen waard!
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Eigen cash is echt niet nodig, het spel zelf zal altijd interessant blijven.