NL25 Aks uit sb

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Btn: 13/6 2.0 af. Klein sample.
      Preflop iso ik, weer iets te klein igg.
      De flop mis ik. Ik heb alleen een gutshot en backdoor fd. Tegen halve pot kan ik echter niet folden.
      De turn krijg ik een nut fd erbij. Ik verwacht hier zeker profitabel te kunnen callen. River c/f
      Is deze line acceptabel of hoor ik hier ergens wat anders te doen?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      Hero ($29.35)
      BB ($10)
      UTG ($11.21)
      UTG+1 ($27.32)
      CO ($41.42)
      BTN ($49.01)

Dealt to Hero K:heart: A:heart:

fold, UTG+1 raises to $0.75, fold, BTN calls $0.75, Hero raises to $2.75, fold, fold, BTN calls $2

FLOP ($6.50) 7:spade: T:heart: Q:spade:

Hero checks, BTN bets $3.25, Hero calls $3.25

TURN ($13) 7:spade: T:heart: Q:spade: 4:heart:

Hero checks, BTN bets $8.25, Hero calls $8.25

RIVER ($29.50) 7:spade: T:heart: Q:spade: 4:heart: 8:spade:

Hero checks, BTN bets $18.50, Hero folds

BTN wins $28.06
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wat is je reden om de flop niet te c-betten?
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Ik verwacht tegen een tag gewoon achter te liggen op deze flop. Vooral tegen deze tag. Zijn range hier is probs TT+ Aq+ o.d. Ik kan hem alleen jj laten folden met een cbet. De rest zal hij gewoon callen, waardoor ik een grote pot creëer met een slechte drawing hand. Daarnaast heeft hij lage a.f. dus verwacht ik nog wel is een gratis turn te kunnen krijgen.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      preflop OOP maak ik mijn squeeze zeker minstens 4x de openraise.
      Als je op de flop dan van plan bent om elke bet te check/callen moet je jezelf de vraag stellen of het niet beter is om zelf die bet te plaatsen.

Het voordeel daarvan is dat je altijd nog wat FE hebt, meer implieds hebt als je hit en vaker een beter beeld hebt waar je staat.
      Als je bij deze hand zelf het initiatief houdt kan je op deze flop+turn gemakkelijk 2x barrelen waardoor je veel van zijn range zal folden zoals AK/JJ- ed. terwijl je door te check/callen deze handen in zijn range houdt en je hem de kans geeft op een goedkope showdown met zijn marginale handen die jou beat hebben waardoor het minder EV+ zal zijn.

Ook zou ik zijn range niet zo sterk inschatten aangezien villain hier niet echt TAG lijkt te zijn op het eerste zicht, zijn VPIP/PFR verhouding lijkt op het eerste gezicht groot en een squeeze callen is nu ook niet echt iets wat je van een tag verwacht.
      daarom dat ik hier zeker any PP in zijn range neem en nog wat meer marginale handen zoals een KQs/KJs/AJs ed.