[180-mans] 8 dollar 180 mans Final Table

• xeTex
      xeTex
      Bronze
      Ik kom de laatste tijd vaak vrij diep in de 180 mans. Maar strand dan vaak op de 7e tot 13e plek. Nu dat zo vaak gebeurt begin ik te twijfelen aan mijn eindfase spel. Ik wil dus maar eens gaan beginnen met handen te posten op het forum om te kijken of ik dit wel goed speel.

Hier mijn 1e hand. Blinds zijn net hoger geworden waardoor ik nog 6 bb over heb. op de SB zit een actieve big stack reg. Hij zal mij ook wel vrij licht callen. Maar dit soort handen gooi ik er hier eigenlijk altijd wel in. mijn push range wat ik hier aanhoud is ongeveer 70 - 80% van de handen. Is mijn play + push range hier ok of speel ik hier te agressief? Als ik hier te agresief speel met hoeveel % van de handen push ik hier dan wel?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $7.34+$0.66

Stacks:
      UTG (27k)
      UTG+1 (31k)
      MP (32k)
      CO (28k)
      BTN HERO (18k)
      SB (128k)
      BB (5.3k)

Blinds: 1.5k/3k Ante 300

Pre-Flop: (6.6k, 7 players) HERO is BTN 5:heart: Q:diamond:
      4 folds, HERO goes all-in 18k, SB raises to 57k, 1 fold

Flop: 2:diamond: J:spade: 10:heart: (80k, 2 players, 1 all-in)

Turn: 2:spade: (80k, 2 players, 1 all-in)

River: 6:spade: (80k, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 80k
      HERO shows a pair of Deuces - lower kicker
      5:heart: Q:diamond:
      SB shows a pair of Deuces
      A:diamond: K:heart:

SB wins 80k (net +23k)

HERO lost 18k

Mvg,

xeTex
  • 2 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Goed dat je bezig bent met je eindgame, zit tenslotte toch het meeste geld in.

Q5o zou ik hier ook wel pushen als de BB een redelijke stack heeft, maar nu hij hier maar met 2 BB zit, weet ik niet of dit wel zo handig is.
      Als je pusht en SB fold, zou de BB any2 moeten callen lijkt me, en daar heb je een flip tegen. En veel win je er dan ook niet mee, je gaat van 6 BB naar 9 BB ofzo. Als je verliest ben je het beetje FE dat je met 6 BB stack nog had ook kwijt. En dat is eigenlijk best case scenario, want vaak zal de SB zich ook in de pot mengen.
      Denk dat ik hier gewoon fold en de SB de BB eruit laat knikkeren.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Goed dat je bezig bent met je eindgame, zit tenslotte toch het meeste geld in.

Q5o zou ik hier ook wel pushen als de BB een redelijke stack heeft, maar nu hij hier maar met 2 BB zit, weet ik niet of dit wel zo handig is.
      Als je pusht en SB fold, zou de BB any2 moeten callen lijkt me, en daar heb je een flip tegen. En veel win je er dan ook niet mee, je gaat van 6 BB naar 9 BB ofzo. Als je verliest ben je het beetje FE dat je met 6 BB stack nog had ook kwijt. En dat is eigenlijk best case scenario, want vaak zal de SB zich ook in de pot mengen.
      Denk dat ik hier gewoon fold en de SB de BB eruit laat knikkeren.
      Als BB callt investeer je wel 5.3k terwijl er 3.6k extra dead money in de pot zit.
      Dan is 50% equity best wel mooi denkik.
      Ik denk dat pushen daarom het best is.