Betsizing tijdens multi-tafelen

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Beste pokerstrategen,

Ik probeer de laatste tijd te multi-tafelen om de variantie te verzachten.

9 SNG's tegelijk speel ik en dan vaak 4 avonden 2 sessies. Gaat lekker op zich. Speel behoorlijk tight, vaak kom ik in mid-stage beetje short-stacked. Probeer in early-stage vaak wel Suited Connectors te spelen.

Maar, zijn er standaard regeltjes (bet-pot) ofzo, want ik merk dat ik pre- en postflop, vaak value-bets plaats, Kost veel tijd... iemand tips? KK en AA preflop direct all-in, om de fish te laten uitbetalen is sowieso een must voor mij.

PS meer dan 9 tegelijk wil niet op mijn leuke computertje :)

Gr. Frisekea
  • 8 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik probeer de laatste tijd te multi-tafelen om de variantie te verzachten.

Is geen goede reden om 9 tafels te gaan spelen. Je wil meer tafels spelen als je hierdoor een hogere ROI denkt te kunnen halen.
      Maar van wat ik lees uit je post is het denk ik beter om minder tafels te spelen en meer te leren. Er zijn wel standaard regels in sommige situaties maar dingen zoals pot bet enzo zou ik niet veel gebruiken en preflop direct all in met KK en AA hangt af van je stacksize. Dit doen met 20 of 30 bb verlies je veel value op lange termijn en is niet de correcte play.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Multi-tablen is niet aangeraden als je zo raar gaat spelen. All-in schuiven zomaar doe je best maar met max 15bb.
      Ook zou je geen al te grote aanpassingen aan je spel moeten doen als je multitablet.

@karatsj: Je doet dit niet voor je ROI te verhogen (normaal toch niet?) maar wel om je hourly te verhogen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Waarom wil je betsizes aanpassen als je multi-tabled? Het nut is ... ?

(Sneller spelen? =>Altijd folden of all in gaan, gaat heel snel, kun je er wel 30-60 aan :P )
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Ik wil graag meer spellen dan 9 aan... maar ik merk dat dit (nu) nog niet lukt. Ik kan het tempo nog niet aan. Snap trouwens niet waarom pre-flop all-in met KK en AA niet winstgevend op de lange termijn is... ik denk daar niet eens over na? Gaat trouwens om Double-Or Nothing SNG's.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Ik wil graag meer spellen dan 9 aan... maar ik merk dat dit (nu) nog niet lukt. Ik kan het tempo nog niet aan.
      Schaf u Table ninja aan. (Op voorwaarde dat je bij Pokerstars speelt)

Snap trouwens niet waarom pre-flop all-in met KK en AA niet winstgevend op de lange termijn is...
      Dat zegt toch niemand?

ik denk daar niet eens over na?
      Volgens mij heb je de basisbeginselen nog niet echt onder controle.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Bij het multi-tafelen hanteer ik gewoon de starting hand chart... plus inschatting van reads... deze basis is + EV
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Als je AA/KK shoved ipv raisen, dan zullen mensen meer folden. Daardoor zul je een hoop chips missen en daardoor dus minder ITM komen, wat bij DoN toch wel het enige doel is.

DoN is zowat de tightste variant die er is, dus je moet écht niet veel tafels spelen. 9 tafels zou dan geen probleem mogen zijn.

Maar als dit nog te snel gaat, dan zou ik wat meer opbouwen. Eerst bv 4 tafels en wanneer je dan je A-game speelt, dan ga je naar 5 tafels en telkens er een tafeltje bijnemen. Je moet echt elke spot snel kunnen herkennen als je veel tafels wilt nemen.

Succes ermee :)
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oke thanx... ik ga er mee aan de slag! Vanavond eens 6 tafels tegelijk spelen en dan boven een bepaald BRM uitbouwen naar 9. Leuk doel!