NL 10, 4oak

• delourre
      delourre
      Bronze
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG heimog2 ($3.95)
      UTG+1 mnskdlb ($10.51)
      UTG+2 andrey32x ($7.09)
      MP1 peterjosef1 ($14.79)
      MP2 shelubsme ($11.59)
      MP3 jowy88 ($4.50)
      CO Hero ($10.40)
      BTN ilkeei ($6.50)
      SB Kick4Ass ($1.90)
      BB onlycam_11 ($15.20)

Pre-flop: ($0.15, 10 players) Hero is CO J:spade: J:diamond:
      3 folds, peterjosef1 calls $0.10, shelubsme calls $0.10, 1 fold, Hero calls $0.10, 2 folds, onlycam_11 raises to $0.70, peterjosef1 calls $0.60, shelubsme calls $0.60, Hero calls $0.60

Flop: J:heart: J:club: 8:heart: ($2.85, 4 players)
      onlycam_11 checks, peterjosef1 checks, shelubsme checks, Hero checks

Turn: K:heart: ($2.85, 4 players)
      onlycam_11 bets $0.70, 2 folds, Hero raises to $1.40, onlycam_11 calls $0.70

River: 4:diamond: ($5.65, 2 players)
      onlycam_11 checks, Hero bets $3.20, onlycam_11 calls $3.20

Final Pot: $12.05

Hoe speel ik hier het beste (om er zoveel mogelijk geld uit te halen)
      Ik weet dat ik preflop al had moeten raisen (foutje in latere analyse ontdekt), en dat ik de 70 cent eigenlijk niet mocht callen met de call20, maar de expected pot-value was wel hoog met de vele callers.
  • 7 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Idd, raisen preflop.

Flop gewoon betten jong, beste manier om een dik potje op te bouwen. Er liggen flush en straight draws en met zoveel man zal er wel iemand zijn die bereid is te betalen voor de turn...

Slowplayen is zelden goed ook al heb je de nuts, vaak mis je heel wat value door de pot niet op te bouwen.

Op turn zou ik dan ook gewoon normaal raisen ipv minraise.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Idd, raisen preflop.

Flop gewoon betten jong, beste manier om een dik potje op te bouwen. Er liggen flush en straight draws en met zoveel man zal er wel iemand zijn die bereid is te betalen voor de turn...

Slowplayen is zelden goed ook al heb je de nuts, vaak mis je heel wat value door de pot niet op te bouwen.

2
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Raise preflop natuurlijk.

Ik vind slowplayen in dit geval wel goed. juist omdat er zoveel draws liggen geef je iemand de kans om zijn draw te completen en broke te gaan. Naast een draw is er niet veel dat mensen hier kunnen hebben. Ook is de pot groot genoeg om na een turn bet, en call, en een riverbet allin te zijn. dus de pot hoef je hier niet op te bouwen. Een bet is natuurlijk ook goed.

je minraise op de turn is wel slecht vind ik. zijn bet is erg klein en je moet hier de pot wel opbouwen omdat je de flop geslowplayed hebt. Raise hier naar ongeveer potsize, $3.50 ofzo.

Je riverbet is ook te klein. je kan hier iets meer uit je hand halen door rond de $4.50 te betten.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Ik vind slowplayen in dit geval wel goed.

ik eigenlijk niet. wel afhankelijk van hoe de tafel is.

maar je kunt beter op de flop een raise maken die misschien goede odds geeft aan ze. want ze callen dan een bet om hun draw te hitten. neem je dan wat gas terug zullen ze denken dat ze de beste hand hebben (indien ze gehit hebben) en zullen ze eerder inzetten.
      verder haal je er niks uit als ze hun draw niet hitten.

ik slowplay 4 of a kind eigenlijk alleen op een drawloos board simpelweg omdat je anders gewoon mensen wegjaagt.

dit board nodigt gewoon uit om een bet te plaatsen vind ik. ook door de positie je bent als laatste aan de beurt en ze kunnen het zien als stelen. (wel rekening met het niveau houden :D )
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      jee wat een flop kerel
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Idd, raisen preflop.

My job is easy =)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Even wat toelichting over hoe we het beste vanaf de flop kunnen spelen naar mijn mening (ik negeer even het pre-flop spel)
      We hebben de absolute nuts op dit moment, en zitten 4 handed met een pot van 2,8. Je stack is op dit moment nog ruwweg 9 dollar.

We betten hier ongeveer de helft van de pot, 1,50. De reden hiervoor is dat de meeste spelers op de lage limieten een PP of een draw op zo'n board niet weg kunnen leggen. Als we dan 1 caller krijgen is de pot al $6

De turn is een prima kaart voor de flushdraw, dus als villain uitbet met 1/2 pot oid dan kan je hem makkelijk slowplayen vanaf dit punt.

Bet hij niet uit, dan kan je een bet maken van 3 dollar, of zelfs 2,5 als je dat zou willen, minder dan de helft van de pot! Het zou immers onlogisch zijn om meer te betten en villain af te schrikken, je hebt hierna nog maar ongeveer 5 dollar over op een pot van 12 dollar, moeilijk weg te leggen voor villain dus.

Door alleen maar op de flop te betten is het bijna moeilijk om niet broke te gaan!