[180-mans] Q5o flop play na steal

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PokerStars - $2.28+$0.22|600/1200 NL (9 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: 14,035.00
      MP: 33,911.00
      CO: 7,990.00
      Hero (BTN): 19,054.00
      SB: 19,247.00
      BB: 8,190.00

UTG posts ante 125.00, MP posts ante 125.00, CO posts ante 125.00, Hero posts ante 125.00, SB posts ante 125.00, BB posts ante 125.00, SB posts SB 600.00, BB posts BB 1,200.00

Pre Flop: (2550.00) Hero has 5:club: Q:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to 2,400.00, SB calls 1,800.00, fold

Flop: (6750.00, 2 players) A:club: 9:diamond: 5:heart:
      SB checks, Hero bets 3,000.00, SB raises to 6,000.00, Hero calls 3,000.00

Laatste 18 in 180 man. Kan ik op de flop het beste behind checken of folden op zijn check/re-raise?
  • 15 antwoorden
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Ik denk dat een fold op zijn reraise wel een verstandige keuze is. Vaak gaat hij steals gaan callen met handen die eventueel heel winstgevend kunnen worden, zoals lagere azen. En ik denk dat dit zo'n geval is. Vooral door die check raise. En je hebt gewoon een te kleine stack om simpelweg te callen, folden is beter.
      Als je weet dat hij vaak bluft en loose speelt kan je hier nog overwegen om te pushen omdat ook hij weet dat hij hier de aas kan vertegenwoordigen en ook de preflop call gaat maken met een hand als QJs, 22+,...

Ik heb hier een lange tijd niet meer gepost, misschien ben ik mijn magic touch kwijt. Misschien zal het commentaar van anderen een volledig nieuwe blik op de situatie werpen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Dit check ik zeker behind.
      Je kan niet valuebetten want slechtere handen zullen niet callen.
      Je kan niet bluffen want betere handen folden niet.

Die minraise is gewoon heel lelijk. Ik snap dat je wilt callen maar hij kan je via minibets zo makkelijk All In krijgen.

Daarom schreeuwt deze spot dan ook voor een check behind op de flop zodat je de pot een beetje kan controleren.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Dankje! :)
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Ik zie niet in waarom je hier niet zou cbetten.
      ik bet mijn hele range hier meestal of ik nou mis of hit ( misschien met een a afentoe check). Dan ga ik echt niet even checken met bottom pair voor pot control. Check callen al the way like me niet bepaald fine met bottom pair. Ik pak het liefst hier gewoon mijn pot op, en als hij callt kunnen we easy checken/ folden omdat board toch zo droog is, en hij gewoon iets moet hebben
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      Ik zie niet in waarom je hier niet zou cbetten.
      ik bet mijn hele range hier meestal of ik nou mis of hit ( misschien met een a afentoe check). Dan ga ik echt niet even checken met bottom pair voor pot control. Check callen al the way like me niet bepaald fine met bottom pair. Ik pak het liefst hier gewoon mijn pot op, en als hij callt kunnen we easy checken/ folden omdat board toch zo droog is, en hij gewoon iets moet hebben
      Maar nu zeg je zelf dat hij nooit met slechter callt?
      En beter zal hij toch ook niet folden?

Waarom bet je dan :)
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      omdat we op de turn in moeilijke spots kunnen komen. En er zoveel turns zijn waar we niet weten wat we moeten doen.
      zou je Kq-k10 bijvoorbeeld hier ook checken? lijkt me dat je wel gaat cbetten... of check je dat ook omdat je nooit door slechter gecalled wordt en betere nooit fold. Als je dat ook checkt, then sorry dan heb ik niks gezegd.

En vooral omdat we short zijn. Wil ik het liefst pot gewoon hier op pakken en hem geen kans geven om iets te hitten. lijkt me niet dat je ooit een bet kan callen op de turn. En showdown kom je ook niet vaak.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ik check tbh liever wat sterkere handen behind op zo'n flop. Handen als A2 zou ik wel behind checken. Maar Q5 vind ik daar denk ik net iets te slecht voor. Je gaat idd geen value halen uit minder en je gaat geen betere dingen wegbluffen, maar je laat wel handen als Kx e.d. folden die nog vrij veel outs hebben. Is denk ik ook goed voor je cbet-range (is vrij zwak als je al je gehitte handen zowat behind checkt en enkel air bet). Alhoewel dat laatste vrij irrelevant is in dit toernooi.

Snap de redenen om behind te checken btw, vind dit alleen niet de beste hand ervoor. Handen als A2 heb je vrij vaak de beste hand mee, maar krijg je te weinig value als je bet en je hebt geen echt gevaarlijke turnkaarten, maar Q5 vind ik een ander geval.

Het ligt er overigens wel een beetje aan hoe hij speelt (donkbet hij al zn gehitte handen, checkraiset hij veel, etc.) Maar zonder reads kies ik ervoor om klein (tbh nog kleiner dan dit) te betten, er zijn ook weinig handen die hier kunnen semi-bluffen en jou je winnende hand laten folden oid.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      En DB wat doe jij nadat jouw kleine bet geraiset wordt, dan wel folden?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ja wel gewoon bet-folden. Als je reads hebt dat hij veel checkraiset, kun je beter zelf checken
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Ik cbet hier 100% en maak het nog net wat kleiner zelfs, al is deze sizing al helemaal niet verkeerd. Mooie van dit board is is dat het voor hem lastig is een bluflijn vol te houden omdat de turn weinig scarecards heeft door het a high board. Stel jij cbet dus 2k, wat op het oog belachelijk klein lijkt, en hij raist je naar 4.5 of 5k kun je flatten en zien wat hij op de turn doet. Vaak zie ik vissen in de 180 mans vanuit de blinds op deze manier verdedigen. Btw denk ik dat in dit geval het zo prima is aangezien zijn lijn wel aardig klopt zowaar. Voordeel van cbette hier is dat je 70% van de keren de pot mooi oppakt. Nadeel van behind checken is dat je prob meer $ aan barrels gaat afcallen, dat is voor mij dan ook reden om hier niet behind te checken.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      100% cbetten betekent dat dat je hier any2 cbet of dat je altijd met q5 cbet?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      100% cbetten betekent dat dat je hier any2 cbet of dat je altijd met q5 cbet?
      prob any2 ja. Zou wel kunne dat ik hier een a behind check om hem te late spazzen maar over het algemeen wil hier eigenlijk altijd men lijn vasthouden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Best leuk om te zien dat drie goede coaches één hand alledrie verschillende zouden spelen. Zoals ik uit de commentaren haal, nemen jullie de volgende lines aan:

EliasVeritas: checkbehind
      DonBartos: cbet/fold
      bayleysa: cbet/call

Het is al even geleden, maar als ik het me goed herinner, bracht de turn een Q. Welke lijn nemen jullie dan aan als hij de turn wederom checkt en wat als hij nu wel bet? Ik neem aan in beide gevallen gewoon bet/raise, omdat je met two pair het er zo snel mogelijk in wilt krijgen?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Best leuk om te zien dat drie goede coaches één hand alledrie verschillende zouden spelen. Zoals ik uit de commentaren haal, nemen jullie de volgende lines aan:

EliasVeritas: checkbehind
      DonBartos: cbet/fold
      bayleysa: cbet/call

Het is al even geleden, maar als ik het me goed herinner, bracht de turn een Q. Welke lijn nemen jullie dan aan als hij de turn wederom checkt en wat als hij nu wel bet? Ik neem aan in beide gevallen gewoon bet/raise, omdat je met two pair het er zo snel mogelijk in wilt krijgen?
      Als hij naar me toecheckt ga ik nu natuurlijk betten voor value.
      Bet hij zelf dan call ik gewoon. Raisen haalt echt zoveel slechtere handen eruit en dat is gewoon niet nuttig. Het doel is niet All In gaan. Het doel is zoveel mogelijk value halen.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      volg bart zijn lijn hier wel. cbet 2250 / fold.