NL 10, 2 pair

• delourre
      delourre
      Bronze
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG AlexaGrid ($5.20)
      UTG+1 lapmouse ($13.30)
      UTG+2 H_Obstler ($3.27)
      MP1 heimog2 ($2.08)
      MP2 Sirgun82 ($12.53)
      MP3 kasperrk ($8.91)
      CO atari100 ($2.25)
      BTN adrd11 ($11.10)
      SB PESCA333 ($5.74)
      BB Hero ($10.00)

Pre-flop: ($0.15, 10 players) Hero is BB K:diamond: J:heart:
      1 fold, lapmouse calls $0.10, 6 folds, PESCA333 calls $0.05, Hero checks

Flop: 4:heart: A:diamond: K:club: ($0.30, 3 players)
      PESCA333 checks, Hero bets $0.20, lapmouse raises to $0.40, PESCA333 folds, Hero calls $0.20

Turn: J:diamond: ($1.10, 2 players)
      Hero bets $0.70, lapmouse calls $0.70

River: 3:diamond: ($2.50, 2 players)
      Hero bets $2, lapmouse calls $2

Final Pot: $6.50

geen preflop raises, dus ik heb met K redelijke hand met behoorlijke kicker, dus 2/3 potbet, ik denk dat dat nog wel in orde is.
      Maar moet ik na de min-raise callen, folden of reraisen?
      En zowel op de turn komen er straat-mogelijkheden maar ik heb 2 pair, moet ik blijven inzetten (en op de river een gelijkaardig scenario, flush-mogelijkheden erbij) of beter aan pot-control doen?
  • 2 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Met enkel een limper en een complete van SB kan je ook KJ raisen preflop. Flop is ok al zou ik gewoon pot betten. Turn zou ik ook zwaarder betten aangezien je met een heel drawy board zit nu. River is voor mij een check/call.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Met enkel een limper en een complete van SB kan je ook KJ raisen preflop. Flop is ok al zou ik gewoon pot betten. Turn zou ik ook zwaarder betten aangezien je met een heel drawy board zit nu. River is voor mij een check/call.
      Ongeveer :)

Preflop zeker raisen tegen 2 limper met KJo, uw hand is goed tegen hun limping range en wilt ge niet tegen teveel tegenstanders spelen.
      Op de flop vs twee personen met middle pair ben ik eerder geneigd te check/callen dan te openbetten. Een aas zit te vaak in hun range.
      Turn bet ik dan bijna potsize, iets van een 80 % van de potgrootte, om te beschermen tegen die backdoor draws die altijd kunnen en ook gewoon als valuebet gewoon lonely azen op deze limiet toch downcallen.
      River hetzelfde doch minder. Een half-potsize blockbet is geschikter hier omdat slechtere handen meer geneigd gaan zijn te callen, betere handen ofwel raisen (easy fold) ofwel callen (minder kwijt)