NL10: QQ na reraise krijg ik kleine reraise

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Eerste vraag:

Hoe zou ik het onderwerp korter kunnen krijgen in Pokertaal?
      Zeg maar afkortingen?

Dan over de hand:

Ik reraise met mijn QQ --> Vervolgens krijg ik een kleine reraise...

Eerste vraag: Callen?? (of zit ik tegen AA/KK) --> proberen nog de set te hitten...
      Vervolgens komt de flop waar mijn tegenstander halve pot bet...
      Ik besluit toch te callen door het lage bord...

Op de turn komt de 2 (een blank) en mijn tegenstander checkt... (Zou hij toch AK of Ax hebben?) Misschien gelooft hij mijn reraise niet...
      Ik besluit toch te checken om de river af te wachten...

Tja.... een A met een dikke bet van de tegenstander...

Wat vinden jullie van bovenstaand verhaal?

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+1: $17.05 (170.5 bb)
      Hero (UTG+2): $10 (100 bb)
      MP1: $10 (100 bb)
      MP2: $10 (100 bb)
      MP3: $8.92 (89.2 bb)
      CO: $37.93 (379.3 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $10 (100 bb)
      BB: $27.14 (271.4 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with Q Q
      UTG+1 raises to $0.35, Hero raises to $1.20, 7 folds, UTG+1 raises to $2.05, Hero calls $0.85

Flop: ($4.25) 3 7 T (2 players)
      UTG+1 bets $2.12, Hero calls $2.12

Turn: ($8.49) 2 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks

River: ($8.49) A (2 players)
      UTG+1 bets $4.24
  • 6 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Onderwerp: NL10 QQ PF small 4bet
      Ik shove het erin preflop met de reden dat zijn 4bet hier op niet veel slaat qua sizing (is het dus KK AA kan je note maken) en overigens ga je postflop redelijk r*k spelen.
      Je zit wel in positie maar afgezien van een Qxx board ga je niet goed hitten. Op een A of K board ga je moeten opgeven en een overpair board ga je alsnog way ahead way behind moeten spelen en dus redelijk vaak dominated zijn of niet de beste value halen in het geval dat je toch nog voorligt.

As played vind ik de hand wel oké, flop kan je niet raisen omdat je je gaat isoleren. Turn check je behind voor potcontroll (zie mijn verhaal hierboven dan zie je dus waarom ik die 'geen value halen' uitleg zet) en dan op de river ben je gewoon lost tegen zijn hele range, even AK AQ en dergelijke. Dus fold.

Xeno
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Bedankt!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Dit is exact de reden waarom je soms QQ beter kan callen dan 3betten , omdat het kut is als ze 4betten uit utg.
      Als villain hier een decent speler is vind ik je call prima , want zijn range is KK+ dan ongeveer om dit te doen.
      Eens je deze hand naar de flop brengt moet je idd callen , als hij de turn checkt kan je wel behind checken gezien je niet kan verwachten dattie bv JJ 4bet , dus zijn range is AA/KK/AK ongeveer.
      Je mist dus geen value , AK heeft maar 6 outs , en zit ook volgens mij niet zo frequent in zijn range , dus gewoon check behind.
      Denk als de river een blank is en hij shoved dat je zelfs gewoon kan folden , mensen spewen daar echt niet door AK te blufshoven , dan is het altijd AA/KK die hoopte dat jij ging betten op de turn.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      Dit is exact de reden waarom je soms QQ beter kan callen dan 3betten , omdat het kut is als ze 4betten uit utg.
      Als villain hier een decent speler is vind ik je call prima , want zijn range is KK+ dan ongeveer om dit te doen.
      Eens je deze hand naar de flop brengt moet je idd callen , als hij de turn checkt kan je wel behind checken gezien je niet kan verwachten dattie bv JJ 4bet , dus zijn range is AA/KK/AK ongeveer.
      Je mist dus geen value , AK heeft maar 6 outs , en zit ook volgens mij niet zo frequent in zijn range , dus gewoon check behind.
      Denk als de river een blank is en hij shoved dat je zelfs gewoon kan folden , mensen spewen daar echt niet door AK te blufshoven , dan is het altijd AA/KK die hoopte dat jij ging betten op de turn.
      Ga je daar met die line tegen bv AK en KK-AA niet net van je equity preflop afgezet worden in het geval van AK wat niet gaat betten en (waar ik soms nog over twijfel op lagere stakes) de river niet gaat bluffen. Is het dan niet beter preflop all in te raken? Want zijn 4bet range is hetzelfde als zijn brokerange wss, maar as played haal je nog het enige wat je beat postflop uit zijn range...

Xeno
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      punt is dat mensen niet standaard gaan 4betten vanop utg met AK.
      Das dus ook wat kut is , en waarom ik zeg dat je soms beter kan calle met je QQ :)
      tis gewoon combinatorics , en inschatte hoevaak hij AK heeft tov KK+ (en of er eventueel nog andere handen zijn )
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      punt is dat mensen niet standaard gaan 4betten vanop utg met AK.
      Das dus ook wat kut is , en waarom ik zeg dat je soms beter kan calle met je QQ :)
      tis gewoon combinatorics , en inschatte hoevaak hij AK heeft tov KK+ (en of er eventueel nog andere handen zijn )
      Ik vatte je 'call' als 'flat 4bet' op, en dit is dus niet de bedoeling, ik vat het ;)

Xeno