AK OOP vs fullstack

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Handje uit mijn blog, ik denk dat ik hier beter ge4bet had, omdat OOP AKo rottig speelt. As played, fold op flop CB?

Mod-edit Orodin: Laat de nare ziektes maar achterwege, alsjeblieft...

En wat doen jullie tegen unknows als ik wel 4bet en hij 5bet shoved? (met andere woorden: wat nemen jullie als 5bet shove range van unknow villains? iets van QQ+, AKs?)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      UTG2:
      $1.57
      MP1:
      $4.96
      MP2:
      $1.83
      MP3:
      $5.28
      CO:
      $5.00
      BU:
      $1.19
      SB:
      $1.00
      BB:
      $1.00
      UTG (Hero):
      $11.76
      UTG1:
      $5.08

Preflop: Hero is UTG with A, K.
      Hero raises to $0.16, 2 folds, MP1 raises to $0.52, 6 folds, Hero calls $0.36.

Flop: ($1.1) 7, 7, 3 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0.55, Hero calls $0.55.

Turn: ($2.2) 4 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $1.10, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.2.
  • 5 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Als je 4bet en hij shoved ben je committed tegen de range wat je daar als zijn shoverange aanhaalt. Overigens speelt AKo idd ruk en kan je dus enkel op n hit K of A doorspelen, en die heb je hier niet dus fold.
      Trouwens speelt AKo qua equity tegen een shoverange preflop wel nog redelijk als villain wat light afstacks as in toch ook AKo en QQ en mss JJ. Maar postflop ga je nooit volledig je equity ten goede doen tegen QQ JJ aangezien een K of A megascary is. en op A en K ga je zowiezo cryen als hij AA KK toont en meestal hit je niet eens :)

Vindt het zelf ook wat raar maar heb een regel 'tegen unknown in een gewone bet 3bet ... pot tegen één villain ga ik broke' tenzij er andere redenen zijn om niet broke te gaan, die villain eigenlijk niet echt unknown meer maken. Of bv tegen een UTG opener die dan na mijn 3bet shoved oid...

Xeno
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Ako uit positie zijn gewoon idd altijd lastig, je haalt geen value als je hit & voorligt, en anders ga je broke tegen AA/KK/sets, gewoon kut eigenlijk.

Verandert niks aan het feit dat ik de hand kak gespeeld heb maar toch :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos
      Ako uit positie zijn gewoon idd altijd lastig, je haalt geen value als je hit & voorligt, en anders ga je broke tegen AA/KK/sets, gewoon kut eigenlijk.

Op nl4 is het tegen een unknown wel easy preflop AI hoor :)
      Beste wat je met AKo kan doen imo

Xeno
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos

Op nl4 is het tegen een unknown wel easy preflop AI hoor :)
      Beste wat je met AKo kan doen imo

Xeno
      Dat hangt overigens wel van de site af... Stars bijvoorbeeld is een nitfest, waar je je AK tegen een 4-bet met een gerust hart kunt folden. Op 888 is t een ander verhaal. Daar gaan veel spelers (vooral de spelers die zich niet voor 100bb inkopen) met J7o vaak nog broke.

Let dus sowieso goed op je tafel voor je zonder nadenken alles naar het midden schuift...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik fold hier preflop tegen een unknown. Als ik nu met AK in MP zat en de BU 3bet me dan ga ik wel broke, maar aangezien je al UTG zit en in principe toch een tightere range hebt en dán word je nog ge3bet...dan heb je meestal niet zoveel meer te zoeken in de hand (tegen een normale speler).

Callen is inderdaad de slechtste optie omdat je geen actie meer krijgt van JJ/QQ als je hit. En als je niet hit speelt de hand gewoon vreselijk.

As played fold ik hier ook gewoon op de flop. Je hebt niet gehit en je hebt amper implied odds als je wel hit.